  • 11. Data: 2012-01-10 20:33:19
    Temat: Re: Wymiana kotła gazowego - dylematy
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 10.01.2012 19:32, Jackare wrote:
> [...]
    > obiektów. Mocą się nie przejmuj - to kocioł gazowy i jego
    > przewymiarowanie nie ma tu negatywnego znaczenia, natomiast kotły gazowe
    > mniejszej mocy, np 14 czy 17 kW potrafią być znacząco droższe niż
    > "normalne" kotły 21 kW. Przy kotle o nieco większej mocy w zimną zimę po
    > prstu nieco mocniej odkręcisz kocioł i będziesz miał miłe ciepełko.
    > Przy kominie wysokości 5m, komin 125/80 może nie być konieczny. Może się
    > okazac że wystaczy podstawowy 100/60. Niezłe kotły ma beretta - sprawdź
    > dostępność serwisu i porozglądaj się. Do Twojego domu zupełnie

    Dzięki bardzo za pojaśnienie. Musze to omówić z jakimś majstrem :).

  • 12. Data: 2012-01-10 20:39:30
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Święte słowa Jackare.
    Ale nie jestem zaskoczony ,bo już nieraz czytałem Cię tu i ówdzie.
    Twoja wiedza i doświadczenie ,a nade wszystko uczciwe i zdroworozsądkowe
    podejście jest godne szacunku.
    Niestety niezwykle rzadko spotykane.

    pzdr.

    z.

  • 13. Data: 2012-01-10 21:31:19
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale nie jestem zaskoczony ,bo już nieraz czytałem Cię tu i ówdzie.
    > Twoja wiedza i doświadczenie ,a nade wszystko uczciwe i zdroworozsądkowe

    dzieki, miło mi, dalej będę się starał
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2012-01-10 21:52:27
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Czy Twój adres mailowy brzmi tak jak w nagłówku postów ?
    Jeśli nie proszę o namiary na z...@g...com.
    Będę potrzebował fachowca od spraw piecowych, a wolałbym to zlecić Tobie.

    pzdr.

    z.

  • 15. Data: 2012-01-10 22:42:56
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    > Czy Twój adres mailowy brzmi tak jak w nagłówku postów ?
    > Jeśli nie proszę o namiary na z...@g...com.
    > Będę potrzebował fachowca od spraw piecowych, a wolałbym to zlecić Tobie.

    nie, nie jest taki. Do mnie to najlepiej dzwonić pod 602 633 105. Jako że
    jestem cały czas w ruchu, to do maila rzadko zaglądam. Jak będzie trzeba coś
    wysłać to jacek(kropka)leszczuk(małpa)interia(kropka)pl, ale najlepiej
    zadzwonić że się coś wysłało, bo może się okazać że 10-12 dni nie odbieram
    maila

  • 16. Data: 2012-01-10 22:52:50
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    OK.
    Dzieki za namiar.

    pzdr.
    z.

  • 17. Data: 2012-01-11 08:28:59
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    > temperaturach czynnika rzedu 30-40 st C ma najwyższą sprawność dzięki
    > wykorzystaniu efektu kondensacji spalin.

    A jak takim piecem ogrzewac zasobnik z wodą do 50 st. ? :)

    --
    Pzdr

  • 18. Data: 2012-01-11 11:08:35
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 11.01.2012 09:28, ArekM wrote:

    > A jak takim piecem ogrzewac zasobnik z wodą do 50 st. ? :)

    Normalnie. Kotły kondensacyjne mogą pracować jak konwencjonalne z tym że
    w tych wyższych temperaturach spada zdolność "kondensacji".

  • 19. Data: 2012-01-11 13:42:45
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    > 1.
    > Kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny Vaillant Ecotec Plus VC 186/3-5 19,5
    > KW + zasobnik emaliowany 140L; wymiana komina 125/80 - ocieplony ponad
    > dachem; sterownik pokojowy i pogodowy

    Mam właśnie taki, poza co rocznymi przeglądami (nie całkiem regularnymi bo były w
    sumie 3) działa od 5 lat nieprzerwanie.
    Widzę sporą różnicę w cenie, ja zapłaciłem (z montażem i częściami do montażu) ponad
    10 tysi.
    Przy ostatnim przeglądzie majster narzekał że pojawiły się w Polsce wersje Vaillanta
    z Ukrainy i jak jest awaria to albo kupiony przez internet albo w supermarkecie, te z
    oficjalnego kanału dystrybucji nie sprawiają kłopotów.

    --
    ZZ@private

  • 20. Data: 2012-01-11 14:40:16
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 11.01.2012 14:42, ZbyszekZ wrote:

> [...]
    supermarkecie, te z oficjalnego kanału dystrybucji nie sprawiają kłopotów.

    Z wyborem kotła to już całkiem massakra. Jeden chwali Vaillanta, drugi
    mówi że to szrot i że de ditrich lub buderus jest lepszy, jeszcze inny
    poleca Junkersa, bo np. Immergas jest średni, a Vaillant
    przereklamowany. Każdy patrzy żeby sprzedać a nie doradzić. I jak tu
    sprawdzić czy kocił pochodzi z oficjalnego kanału? Czy jest lepszy i czy
    spełni oczekiwania? Trzeba by było w tym siedzieć żeby się orientować,
    każdemu patrzeć na ręce i trzy razy analizować co mówią. Do tego jeszcze
    osiem silnia konsultacji i może wreszcie coś uda się zrobić tak, żeby
    miało ręce i nogi.... eh życie ... :| - najważniejsze to chyba wiedzieć
    czego się chce.

    dzięki wszystkim za opinie. Jackare rules :)
    Decyzja już prawie podjęta.

    Marcin