  • 1. Data: 2009-04-13 16:51:34
    Temat: Wymiana okna balkonowego na przesuwne
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    witam! mam nadzieje ze znajdziecie czas podczas swieta.

    Chcialbym zamienic normalne okno(drzwi) na taras szerokosci 80cm na
    szersze ok 180cm ale przesuwane.

    czy ktos moze mi doradzic jaki system wybrac, producenta i montera?

    Szczegolnie zalezy mi na opiniach ludzi z ROW
    (rybnik-wodzislaw-jastrzebie) bo zalezy mi na montazu, zeby nie bylo
    problemów z otwieraniem, a trzeba otwor wykuć.
    Adamie, ty pewnie jestes obeznany w temacie, co wybrac?

    michal

  • 2. Data: 2009-04-13 17:33:16
    Temat: Re: Wymiana okna balkonowego na przesuwne
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 18:51, usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > witam! mam nadzieje ze znajdziecie czas podczas swieta.
    > Chcialbym zamienic normalne okno(drzwi) na taras szerokosci 80cm na
    > szersze ok 180cm ale przesuwane.

    Tzn. masz otwor szerokosci 180 cm ? Do przesuwki nie polecam
    mniejszego niz 250.. Bedziesz mial tylko 90cm swiatla i to z boku :)

    > czy ktos moze mi doradzic jaki system wybrac, producenta i montera?

    Na pewno tylko i wylacznie system przesuwno-uchylny, profesjonalnie
    zwany HKS :) Typowe przesuwki (HS) ktore jezdza po niskich szynach i
    sa bezprogowe nie sa przeznaczone do naszego klimatu.. Raz, ze
    kosztuja 2-3 x tyle co przesuwno-uchylne (za szerokosc 180 cm licz z
    15k pln ;) to sa nieszczelne i nigdy ich nie uszczelnisz - co rok beda
    szly do regulacji :) One nadaja sie wylacznie jako np. wyjscie do
    ogrodow zimowych.

    > Szczegolnie zalezy mi na opiniach ludzi z ROW
    > (rybnik-wodzislaw-jastrzebie) bo zalezy mi na montazu, zeby nie bylo
    > problemów z otwieraniem, a trzeba otwor wykuć.
    > Adamie, ty pewnie jestes  obeznany w temacie, co wybrac?

    Ja po zwiedzeniu wszystkich okolicznych firm wybralem ostatecznie
    Oknoplast Krakow -> na 26-go marca w Wodzislawiu (miedzy szkola 3-ka a
    biblioteka). Przesuwka jak przesuwka - to tylko szyna ;) Liczy sie jak
    w normalnych oknach - jakosc profilu (tutaj Veka czyli konkret),
    pakiet szybowy i inne dodatki.. Sasiad ma przesuwke z termoprofilu -
    wyszla go DUZO taniej, ma troche gorszy profil Brugmana, no i ja sobie
    zazyczylem okucia wk2, szyby p2 i inne pierdoly, co podbilo troche
    cene :) Wpadnij kiedys popoludniu to Ci pokaze obie wersje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-04-13 17:46:58
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    a...@g...com pisze:

> [...]
    > zazyczylem okucia wk2, szyby p2 i inne pierdoly, co podbilo troche
    > cene :) Wpadnij kiedys popoludniu to Ci pokaze obie wersje :-)

    masz takie okno? jaki wymiar i ile dales?
    ja mam teraz zwykle balkonwe 80-90cm szerokosci
    a chcialbym 180-200cm tyle moge wykuć
    musze rozwalić ścianę na taras
    wpadne kiedys zobaczyc jak to wyszlo u ciebie

    michal

  • 4. Data: 2009-04-13 18:44:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > 15k pln ;) to sa nieszczelne i nigdy ich nie uszczelnisz - co rok beda
    > szly do regulacji :) One nadaja sie wylacznie jako np. wyjscie do

    pitu pitu pitu pitu...

    Mam HS i są całkiem szczelne, acha one sie nie regulują :)

  • 5. Data: 2009-04-13 20:50:46
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 20:44, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > pitu pitu pitu pitu...
    >
    > Mam HS i są całkiem szczelne, acha one sie nie regulują :)

    He, he. Ja widzialem kilka, jak nie kilkadziesiat fotek HSow, jak po 5
    latach pod ich progiem od wnetrza domu byl piasek, czy inny grunt z
    zewnatrz ;) Jak dlugo je masz ? Rozmawialem tez na ten temat z Jareko
    (ktory co jak co ale wiedze o oknach ma potezna) i on HSow wogole juz
    nie montuje jako drzwi tarasowe zewnetrzne, bo sa ogromne problemy z
    ich szczelnoscia.. Wystarczy krotka lektura forum muratora zeby
    naocznie sie przekonac jakie z nimi sa problemy.. Moze masz szczescie,
    moze super montazyste, moze nie jest to tak duzy HS i bedzie OK. Ja
    jednak ryzyka nie podjalem :-) Nie przemawia do mnie cos, co nie ma
    wogole mechanizmu docisku skrzydla do ramy.. Przypuszczam ze gryzloby
    sie ostro z wentylacja mechaniczna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-04-13 20:54:53
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 19:46, usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > masz takie okno? jaki wymiar i ile dales?

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1359

    Przesuwka ma szer. 260, wys. jakos 210-215. Na gorze mam jeszcze dwa
    fixy wys. 40cm.

    > ja mam teraz zwykle balkonwe 80-90cm szerokosci
    > a chcialbym 180-200cm tyle moge wykuć

    Z tym ze taka przesuwka jak moja to zawsze fix szerokosci polowy
    otworu i druga przesuwna czesc. Czyli przy 180cm otworze bedziesz mial
    stale skrzydlo ~88cm i ~88cm skrzydlo przesuwne. Czyli swiatlo wyjscia
    zostanie Ci takie samo.. Sa jakiestam rozwiazania z ruchomym slupkiem
    i innymi cudami ale nikt mi tego nie polecal :) Zreszta mi moje ~130cm
    wyjscia i ~260 przeszklenia z pewnoscia wystarczy..

    > musze rozwalić ścianę na taras
    > wpadne kiedys zobaczyc jak to wyszlo u ciebie

    Wpadaj wpadaj :) I wez odrazu sprzet do wifi bo mi by sie juz
    przydal :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-04-13 21:13:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > He, he. Ja widzialem kilka, jak nie kilkadziesiat fotek HSow, jak po 5
    > latach pod ich progiem od wnetrza domu byl piasek, czy inny grunt z
    > zewnatrz ;)

    a jakim cudem tan sie znalazł?

> [...]
    > jednak ryzyka nie podjalem :-) Nie przemawia do mnie cos, co nie ma
    > wogole mechanizmu docisku skrzydla do ramy..

    wiesz zimą nie zauważyłem żadnych problemów ze szczelnością.

    hm... ale tam jest docisk uszczelnień, co ty opowiadasz, od dołu docisk
    nastepuje przez ciężar skrzydła, od góry też, od strony zamknięcia dwie gumy
    sa dociskane do listwy a od strony dupy podobnie.

    tylko że od dołu to tego nie można powiesić w powietrzu tylko musi stać na
    stabilnym podparciu.

    zakładam że piszemy o systemie siegenia HS a nie jakimś innym. Niestety
    popularny system przesówno uchylny jest nieakceptowalny z punktu widzenia
    estetyki (te aluminiowe srebne syfy na skrzydłach nie wyglądaja estetycznie.
    niewiedzieć czemu nie ma ich pod kolor stolarki.

    > Przypuszczam ze gryzloby
    > sie ostro z wentylacja mechaniczna :)

    myślę że nie.

  • 8. Data: 2009-04-13 21:32:13
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 23:13, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a jakim cudem tan sie znalazł?

    http://images34.fotosik.pl/146/a8d6b8330a201b94.jpg

    Poprostu nawialo przez nieszczelnosci :)

    > wiesz zimą nie zauważyłem żadnych problemów ze szczelnością.

    Ale nie napisales jak dlugo je masz, jak duze, jaki kolor i czy
    chociaz czesciowo osloniete przed sloncem ? Bo to najwazniejsze
    jest :) Tak sie niedawno wszyscy spierali ze pianka be bo zrobia sie
    nieszczelnosci, a tu taki HS jak sie powygina to moga byc szpary ze
    hoho :)

    > hm...  ale tam jest docisk uszczelnień, co ty opowiadasz, od dołu docisk
    > nastepuje przez ciężar skrzydła, od góry też, od strony zamknięcia dwie gumy
    > sa dociskane do listwy a od strony dupy podobnie.

    Ale nie jest to uszczelnienie tak mocne jak w zwyklym oknie :)

> [...]
    > estetyki (te aluminiowe srebne syfy na skrzydłach nie wyglądaja estetycznie.
    > niewiedzieć czemu nie ma ich pod kolor stolarki.

    E, wklejalem wyzej fotke - u mnie ten mechanizm jest zakryty i wogole
    sie w oczy nie rzuca :)

    > myślę że nie.

    Zakladajac, ze byloby nieszczelne - to jednak mysle ze tak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-04-14 13:33:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > http://images34.fotosik.pl/146/a8d6b8330a201b94.jpg
    >
    > Poprostu nawialo przez nieszczelnosci :)

    to jest plastik czy drewno?

    imho to jest żle wykonane, montażysta mi mówił że mieli taki przypadek,
    brakowało uszczelki.