  • 11. Data: 2021-10-08 08:59:53
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A nie masz możliwosci zrobić w prosty sposób wyrzutu spalin przez
    > ścianę?

    A jakie to daje plusy ws uzycie istniejacego komina? Teoretycznie
    miałbym taka mozliwośc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 12. Data: 2021-10-08 09:13:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 08:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > A jakie to daje plusy ws uzycie istniejacego komina? Teoretycznie
    > miałbym taka mozliwośc.

    Prostszy montaż i brak problemów z kominem w przyszłości, stary piec
    miał gorące spaliny, nowy będzie miał zimniejsze i one będą Ci się
    skraplać w kominie,trzeba dawać rurę do komina bo inaczej komin się
    rozsypie.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2021-10-08 10:23:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 8 października 2021 o 08:59:54 UTC+2 Budzik napisał(a):
    ?
    > A jakie to daje plusy ws uzycie istniejacego komina? Teoretycznie
    > miałbym taka mozliwośc.
    > --
    Tańszy w zakupie, mniej kłopotliwy w eksploatacji
    Ja mam system ricom z polipropylenu bodajże.
    Żadnych problemow

  • 14. Data: 2021-10-08 13:29:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 07:25, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Dom kupiłem kilka miesiecy temu wiec nie wiem co było serwisowane ale
    > zasobnik jest ACV comfort wiec albo był w miedzyczasie wymienany albo
    > złozyli jakis taki dziwny zestaw montujac go w 2003 roku.

     To zasobnik zostaw, bo nie znajdziesz lepszego na rynku, a te
    zasobniki są bardzo trwałe. W razie awarii - szybka wymiana 1:1

    > Rury które ida po domu to zwykłe stalówki, tylko przy kotle sa
    > miedziane na wyjściu, zapewne powymieniali jak zmieniali piec z
    > weglowego na gazowy.
    > Same grzejniki sa tego typu:
    > https://swatt.pl/pl/grzejnik-aluminiowy-record-zeber
    ko-3827

    > Ile wody? Nie mam pojecia :)
    >

    > Strona cieplowlasciwie pokazała 16kw kocioł ale powiedzmy ze wolałbym
    > odrobine wiekszy ze wzgledu na to ze czesc oszacowan opieram na tym co
    > powiedział mi poprzedni własciciel i moze być roznie z prawdomownoscia
    > :)

    Zamontuj więc kocioł jednofunkcyjny 24kW. Wystarczy z zapasem.

    I tu właśnie najlepszą opcją są wspomniane przeze mnie kotły
    ACV/Thermagen z wymiennikami ze stopu aluminium-krzem-magnez.

    One właśnie są dedykowane do takich starych instalacji.

  • 15. Data: 2021-10-08 13:35:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 09:13, Janusz pisze:

> [...]
    > miał gorące spaliny, nowy będzie miał zimniejsze i one będą Ci się
    > skraplać w kominie,trzeba dawać rurę do komina bo inaczej komin się

    Litości!

    Prostszy montaż to wiercić w ścianie dziury, aby wyprowadzić spaliny? :)

    Po pierwsze muszą  być do tego możliwości tj. moc kotła nie może
    przekroczyć 21kW,

    Po drugie wylot spalin nie może być w pobliżu okien, ani innych otworów,
    którymi powietrze może się dostawać do wnętrza budynku, wyprowadzenie
    musi się znajdować na odpowiedniej wysokości.

    Po trzecie trzeba wykuć otwór w ścianie. Fajnie jak ktoś ma wiertnicę i
    odpowiednie wiertło koronowe i może taki otwór wyciąć, bo wyjdzie
    idealnie, ale jak trzeba będzie kuć, zwłaszcza w ścianie z kamienia to
    już jest lipa. Masa roboty, a otwór nierówny.

    Po czwarte wkład wsadzony w długi szacht kominowy działa jak rekuperator
    dla kotła.

    Wsadzenie wkładu kominowego fi 80mm w szacht komina zdecydowanie jest
    prostsze i szybsze. Zwłaszcza jak wkład z tworzywa sztucznego.

    Jak stary kocioł miał wkład z nierdzewki to włożenie wkładu
    modernizacyjnego z polipropylenu firmy Ricom to jest raptem 2 godziny
    roboty wraz z przerwą na kawę. Bez kucia czy wiercenia otworów pod komin.

  • 16. Data: 2021-10-08 13:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    >  To zasobnik zostaw, bo nie znajdziesz lepszego na rynku, a te
    > zasobniki są bardzo trwałe. W razie awarii - szybka wymiana 1:1

    Dzis jeszcze sprawdziłem - zasobnik jest z 2014 roku wiec musieli
    wymienic. Zostawiam - dzieki.

> [...]
    > ACV/Thermagen z wymiennikami ze stopu aluminium-krzem-magnez.
    >
    > One właśnie są dedykowane do takich starych instalacji.

    Super, dzieki, tak własnie zrobię.
    Nie jestes pewnie z okolic Poznania? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 17. Data: 2021-10-08 14:42:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-07 o 22:51, ToMasz pisze:
    > co by to miało dać?
    > 1f+ zasobnik = co+cwu+ bufor energii, wygoda w poborze
    > 2f =co+cwu, taniej, bez pompek, zbiorników, ale z pewnymi ograniczeniami
    > 2f+ zasobnik warstwowy = ...

    2f + zasobnik warstwowy posiada wszystkie zalety 1f jak i 2f przy dużym
    ograniczeniu ich wad, a przy tym zapewnia wyższą sprawność kotła podczas
    grzania CWU.

    > artykuł sponsorowany, zawiera reklamę produktu
    >
    > ToMasz

    Napiszę krótko - nie pierdol.

  • 18. Data: 2021-10-08 14:47:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Dzis jeszcze sprawdziłem - zasobnik jest z 2014 roku wiec musieli
    > wymienic. Zostawiam - dzieki.

    > Super, dzieki, tak własnie zrobię.
    > Nie jestes pewnie z okolic Poznania? ;-DDD

    Niestety nie. Na stronach ACV jak i Thermagen (marka polskiej firmy
    Secespol) znajdziesz instalatorów i serwisantów.

  • 19. Data: 2021-10-08 18:19:45
    Od: dolczak <u...@w...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 14:47, Uzytkownik pisze:

    > Niestety nie. Na stronach ACV jak i Thermagen (marka polskiej firmy
    > Secespol) znajdziesz instalatorów i serwisantów.

    A kto powiedział, że trzeba dawać rurę w rurze w komin. Prościej w komin
    rurę PCV na spaliny a powietrze ssać z pomieszczenia. Polecam Brotje
    kondensacyjny z alu sterowanie PLC Siemensa = Mercedes.

  • 20. Data: 2021-10-08 20:15:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 8 października 2021 o 13:34:54 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > idealnie, ale jak trzeba będzie kuć, zwłaszcza w ścianie z kamienia to
    > już jest lipa. Masa roboty, a otwór nierówny.
    Masz racje ale po raz kolejny komplikujesz rzeczy proste.
    Facetowi w beretce(instalatorowi) mniej czasu zajmie oszacowanie na miejscu czy jest
    mozliwosc zamontowania wyrzutu spalin przez sciane niż Tobie napisanie powyzszego
    elaboratu.
    Bo to prosta rzecz ustalic czy wymogi sa spelnione.
    Nornalnemu instalatorowi przewiert przez sciane zajmie tez mniej wiecej tyle czasu co
    Tobie napisanie tego posta( bo zakladam ze Budzik scian z zelbetu czy granitu nie ma)