  • 31. Data: 2021-10-10 09:50:13
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Oct 2021 09:06:38 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Jak wybudowałeś dom za 100 tys., a jego wartość wzrosła do 500 tys.
    > też go sprzedasz za 100 tys.?

    Useszkodnik, nie pierdol. Nie mówimy o sprzedaży domów teraz. Ale sam
    ten temat wywołałeś. Jeśli mi zależy na szybkiej sprzedaży to tak
    sprzedam taniej. Na wiosnę sprzedałem mieszkanie za trochę więcej jak
    za połowę wartości rynkowej bo mi się spieszyło a klient szybko dawał
    kasę. Kto szybko daje, dwa razy daje.

    A wracając do meritum. Nie jest rzadkością, że można kupić ten sam
    towar na rynku w różnych cenach bo był nabywane przez dostawców po
    innych cenach. Ba jako ekstremum przypadku to można kupić w różnej
    cenie *ten sam* przedmiot u tego *samego* dostawcy (przykładem jest
    tme) bo występuje pod różnymi kodami z różnych dostaw. Ogaraniasz?

    --
    Marek

  • 32. Data: 2021-10-10 10:12:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 października 2021 o 08:44:06 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    >?
    > Kolejny raz rzucasz jakimiś bezpodstawnymi zarzutami, szkalując tym
    > razem firmę, która przedstawiła Budzikowi swoją ofertę.

    Wskazesz w ktorym miejscu?
    > Ale cóż, każdy sądzi według siebie, a najgłośniej to właśnie złodziej
    > krzyczy "złodziej!".

    Piszesz nie na temat.
    Kolejny watek chcesz rozwalic wywolujac kłótnie.
    Opanuj się

  • 33. Data: 2021-10-10 10:17:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 9 października 2021 o 20:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
    :
    > - Termet silver 25kw (gosc twierdzi ze goldy gorsze i ze silver ale
    > koniecznie 25 bo 20 juz jakos inaczej zbudowana i gorsza - nawija
    > makaron?)

    Silvera nie rozbieralem ale w goldy 20kW i 25kW zagladalem w bebechy.
    Mam podejrzenie ze to te same kotly z roznymi naklejkami a kocioł 20kW to faktycznie
    25kW z moca ograniczoną programowo

  • 34. Data: 2021-10-10 15:05:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-10 o 10:12, Kris pisze:
    > Wskazesz w ktorym miejscu?

    Jak nie wiesz w którym  miejscu to następnym razem nie wypowiadaj się o
    branży i w tematach o których kompletnie nie masz pojęcia.

    Nie szkoda Ci czasu szkalować innych? Za ten czas zbiłbyś ze 2-3
    skrzynki. Może ktoś by to nawet kupił. Chyba, że już jesteś tak
    sfrustrowany faktem, że nikt tego g... nie chce od Ciebie kupować, że
    próbujesz wyładować swoje frustracje na specjalistach z innych branży i
    stąd się bierze Twoja nienawiść?

    > Piszesz nie na temat.
    > Kolejny watek chcesz rozwalic wywolujac kłótnie.
    > Opanuj się

    Tak, tak, za to Ty piszesz na temat, bo piszesz jakieś durne insynuacje,
    które się biorą nie wiadomo skąd - może z własnych metod sprzedaży?

    Ja niczego nie rozwalam, ale zwracam Ci uwagę, że piszesz jakieś bzdury.
    Poza tym sam zaczynasz jakieś durne insynuacje, że niby rzekomo
    komplikuję proste sprawy. Tylko rzecz w tym, że to Ty nie masz pojęcia w
    tym temacie, a się stawiasz w roli autorytetu i wszczynasz konflikty
    krytykując osobowo.

    Ja nie wnikam w oferty innych. Budzik dostał konkretną ofertę, która
    moim zdaniem jest dobra cenowo. Tylko w tym przypadku o wyborze oferty
    powinna decydować jakość.

    Oczywiście nie jest powiedziane, że drogo musi być dobrze, ani tanio nie
    musi oznaczać źle. Ale często się powtarza scenariusz, że biorąc
    przypadkowych panów "Zenków", "Heńków" czy "Krzyśków" jest coś
    spierniczone, a później roszczenia i telefony do głuchej ściany.

  • 35. Data: 2021-10-10 16:03:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 października 2021 o 15:05:07 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Nie szkoda Ci czasu szkalować innych?
    Wskażesz gdzie?
    Opanuj się
    Czy naprawdę kazdy watek z Twoim udziałem musi sie kończyć chamskimi jazdami?

    >Tylko rzecz w tym, że to Ty nie masz pojęcia w
    >tym temacie, a się stawiasz w roli autorytetu i wszczynasz konflikty
    >krytykując osobowo.

    Bo próbujesz z rzeczy prostych robić skomplikowane
    Przepisy odnośnie możliwości wyrzutu spalin przeż ściane sa proste, czytelne i do
    spełnienia jest zaledwie kilka wymagań.
    Tam nie ma nic skomplikowanego i wielkich specjalistów do tego nie trzeba.
    Jak jest mozliwośc to jeszcze trzeba papierek z pieczątką od kominiarza otrzymać.
    Ok 200zł kosztuje w mojej okolicy.

    > Ja nie wnikam w oferty innych. Budzik dostał konkretną ofertę, która
    > moim zdaniem jest dobra cenowo.

    Napisz proszę więc co Twoim zdaniem może byc ukryte w pozycji "inny osprzęt i
    materiały" za 2000zł
    Przyominam ze chodzi o zdjęcie starego kotła o powieszenie w jego miejsce nowego.
    Podłączyć wyrzut spalin, rure z gazem i 4 kolejne rury od co i cwu
    Banalna robota trudno te 2tys tam uzasadnić wg mnie

  • 36. Data: 2021-10-10 23:47:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-10 o 16:03, Kris pisze:
    > Czy naprawdę kazdy watek z Twoim udziałem musi sie kończyć chamskimi jazdami?

    Czy w każdym wątku musisz się zachowywać jak cham?

    Wskaż gdzie uskuteczniam "chamskie jazdy"? Opanuj się.

    > Bo próbujesz z rzeczy prostych robić skomplikowane
    > Przepisy odnośnie możliwości wyrzutu spalin przeż ściane sa proste, czytelne i do
    spełnienia jest zaledwie kilka wymagań.

    Wymień więc te wymagania.

    > Tam nie ma nic skomplikowanego i wielkich specjalistów do tego nie trzeba.

    Niedawno zostałem poproszony o pomoc. Kobiecie zmarł mąż i została sama
    z problemem ogrzewania domu.

    Problem jest w tym, że instalację robił jakiś znajomy męża.

    Wymienię może błędy jakie zostały tam popełnione:

    1. W jednym pomieszczeniu zamontowany kocioł węglowy zasypowy z
    odprowadzeniem grawitacyjnym spalin oraz kocioł olejowy z palnikiem i
    wentylatorem.

    2. Do kotła olejowego, który odprowadza spaliny nadciśnieniowo,
    zastosował wkład spalinowy podciśnieniowy, czyli bez uszczelnień, który
    nie nadaje się do kotłów z wymuszonym wyrzutem spalin.

    3. Wkład kotła olejowego nie ma zamontowanych drzwiczek wyczystkowych, a
    wyczystka była zatykana gazetami.

    4. Kocioł olejowy podłączono do komina rurami co prawda nierdzewnymi,
    ale rury te nie były ani spawane, ani zgrzewane tylko spinane na
    zakładkę. Rury się porozpinały i spaliny szczelinami wydostawały się do
    pomieszczenia kotłowni. Ale to i tak najmniejszy problem komina, bo
    kocioł ma wyjście o średnicy 130mm, a komin ma 120mm. No to składali
    rurę do komina z kilku kawałków rury, które w ogóle nie były
    pouszczelniane i pomiędzy rurami była szczelina 10mm.

    5. Ponieważ kocioł olejowy potrzebował komina to wkład wsadzono do
    kanału wentylacyjnego, całkowicie pozbawiając kotłownię wentylacji.

    6. Okna w domu wymienione na szczelne, bez nawiewników. Także i w
    kotłowni. W kotłowni brak dopływu świeżego powietrza do pomieszczenia. Z
    tego powodu podczas palenia kotłownia wypełniona była dymem i sadzami.
    Komin kotła olejowego całkowicie zapchany sadzą, która powstała na
    skutek spalania oleju z małą ilością tlenu. Kocioł z resztą także się
    zatkał sadzami.

    7. Oba kotły wpięte w układ zamknięty. Przypomnę, że głównie palili
    kotłem węglowym, zasypowym, a instalacja wymieniona na nową z cienkich
    PEX-ów, a wszędzie grzejniki panelowe, czyli bardzo mała ilość wody w
    instalacji CO.

    8. Przy kotle węglowym zamontowano zawory odcinające kocioł na zasilaniu
    i powrocie. Oczywiście zawór bezpieczeństwa jest, ale nie przy kotle
    tylko za zaworem i za pompą CO. W razie zamknięcia obydwu zaworów przy
    kotle i rozpalenia w kotle - tworzy się bomba, która jest w stanie
    zrównać cały dom z ziemią.

    9. Kotły zasilają wspólny układ zasilający CO jak i zasobnik CWU. Przy
    czym w domu układ mieszany. Są podłogówki oraz mocno przewymiarowane
    grzejniki. Brak zaworu 3D czy 4D przy kotłach. Do tego podłogówki oraz
    grzejniki zasilane z tych samych rozdzielaczy bez rotametrów. Do
    ograniczenia temperatury podłogi zastosował zawory RTL zamontowane na
    belce zasilającej rozdzielacza. Ponieważ kocioł węglowy czasami się
    gotował to podłogówki albo parzyły w stopy, a w domu ukrop, albo podłogi
    całkowicie zimne, a w domu zimno.

    10. Brak zaworu zwrotnego przy wężownicy zasobnika CWU, czego powodem
    jest, że zasobnik jest wychładzany, bo ciepło ucieka do instalacji. Żeby
    było ciekawiej zasobnik znajduje się w innym pomieszczeniu ok. 10m od
    kotłów. Kiedy podgrzewana jest w nim woda czy to solarami czy też
    grzałką to kotły są ciepłe. Latem zasobnik CWU podgrzewa kotły CO oraz
    kilka grzejników w domu.

    11. Do tego cwaniaczek naciągnął ludzi na wymianę starej, porządnej,
    stalowej instalacji spawanej na instalację z PEX-a. Fragment tej starej
    instalacji pozostał w kotłowni. Widać też otwory w ścianach po stalowych
    rurach - były duże przekroje rur.

    Najgorsze jest jeszcze to, że kobieta zaprosiła kominiarza. Ten rzekomo
    wyczyścił kominy, skasował pieniądze, wystawił papierek i sobie poszedł,
    a komin kotła olejowego całkowicie zapchany i o mało cała rodzina nie
    uległa zaczadzeniu. Poza tym nie zauważył, że pomieszczenie nie posiada
    wentylacji.

    Wyjaśniłem jej, że kominiarz nie wyczyścił kominów, a zgromadzona w tych
    kominach sadza może doprowadzić do utraty życia całą rodzinę lub też
    spowodować pożar domu.

    > Jak jest mozliwośc to jeszcze trzeba papierek z pieczątką od kominiarza otrzymać.
    > Ok 200zł kosztuje w mojej okolicy.

    Jak uważasz? Czy w tym przypadku przepisy są proste, a ten kto to
    wszystko zainstalował jest zwykłym debilem i aż takim debilem?

    Czy może jednak te przepisy nie są aż tak oczywiste i proste, dlatego
    ponowie "Krzyśkowie" nie powinni się dotykać do rzeczy o których nie
    mają pojęcia?

> [...]
    > Podłączyć wyrzut spalin, rure z gazem i 4 kolejne rury od co i cwu
    > Banalna robota trudno te 2tys tam uzasadnić wg mnie

    Dlaczego do mnie kierujesz to pytanie?

    Napisz proszę więc, co wg Ciebie tam jest potrzebne, aby podłączyć nowy
    kocioł?

    Ty zapewne byłeś w tej kotłowni? Widziałeś rozmieszczenie poszczególnych
    elementów? Widziałeś co tam jeszcze brakuje i co powinno zostać
    zamontowane lub wymienione?

    Ja w odróżnieniu od Ciebie nie wypowiadam się na ten temat, bo nie
    widziałem tej kotłowni. Poza tym wiem, że firmy do przygotowania oferty
    określają przybliżone koszty takich dupereli, a rozliczają wg
    faktycznego użycia poszczególnych materiałów. Poza tym wiem, że 1mb rury
    miedzianej kosztuje już ponad 35zł. Byle kolanko miedziane zaciskane o
    średnicy 28mm to wydatek 20-25zł. Ile ich potrzeba? Wiesz? Bo ja nie wiem.

    No to dajesz wykaz tego, co tam jest potrzebne.

  • 37. Data: 2021-10-11 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Jak zamontujesz ACV/Thermagen to nie musisz montować tak drogiego
    > odmulacza / separatora zanieczyszczeń. Wystarczy skośny filtr lub
    > taki filtr z wbudowanym magnesem, ponieważ kotły te są odporne na
    > zanieczyszczenia.
    >
    > Co prawda za kocioł dasz ok. 1000-12000 więcej. Odejdzie koszt
    > odmulacza, ale trzeba będzie dokupić zawór przełączający obiegi
    > CO/CWU, bo kocioł nie ma go wbudowanego.

    Z tego co widze piece thermagen są troche droższe od acv.
    A co konkretnie polecasz z acv?

    Bo widze ze sa dwie serie ILEA i KOMPAKT, jakies HRE...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 38. Data: 2021-10-11 08:12:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dostałem pierwsza wycene:
    > - Termet silver 25kw (gosc twierdzi ze goldy gorsze i ze silver ale

    https://www.technika-grzewcza-sklep.pl/sklep/produkt
    /termet-kociol-ecocondens-silver-kod-wkj4401000000.h
    tml#/

  • 39. Data: 2021-10-11 08:26:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Poza tym wiem, że 1mb rury
    > miedzianej kosztuje już ponad 35zł. Byle kolanko miedziane zaciskane o
    > średnicy 28mm to wydatek 20-25zł. Ile ich potrzeba? Wiesz? Bo ja nie wiem.
    ale jeśli masz praktykę, to mógłbyś oszacować... co nie? Ja zakładam
    dwufunkcyjne w miejce starych "junkersów" to zawsze celuję tak, aby gaz
    był w tym samym miejscu - rury nie ruszane. Zakładając że były
    kaloryfery ( a nie były) to potrzebuję nie więcej niż 50cm rury + nie
    więcej niz 2 kolanka na zasilanie i to samo na powrót. cwu to samo albo
    wężyki.

    trudno jest z Tobą dyskutować, i robię to z niechęcią, ale jak się
    uspokoisz, może coś wypij, to się zastanów.

    któryś z kolegów zasugerował że jest drogo - pieklisz się. ale co ma
    powiedzieć klient, który dzięki goooglom wie, ze kocioł w necie kosztuje
    3200zł, a instalator kupi go taniej i chce sprzedać za 4 tys plus usługa?

    zastanów się, czy jest inna dziedzina handlu i usług gdzie działa takie
    prawo? opony w aucie - taniej z montażem. wszelkie naprawy samochodów -
    jakbym zobaczył cenę części na fakturze drożej niż ja mogę kupić -
    uwierz mi - odzyskam różnice, albo mechanik nie będzie miał klientów.

    po co się denerwować. nie zgadzasz sie z powyższym akapitem - Twoja
    sprawa. ale parsknąłeś śmiechem na obniżenie mocy kotła bo? Bo
    kotłu/kotłowi będzie źle? Nie, bo rachunek za gaz będzie wyzszy. to
    czemu rachunek za kocioł może/powinien być wyższy?

    ToMasz

  • 40. Data: 2021-10-11 11:57:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 października 2021 o 23:47:05 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Wskaż gdzie uskuteczniam "chamskie jazdy"? Opanuj się.

    Opanuj się

    > Wymień więc te wymagania.

    Przepisy odnosnie tego sa zwiezłe i krótkie, krótsze od Twoich elaboratw.
    Prosze po raz kolejny- nie traktuj innych jak idiotow i nie komplikuj rzeczy
    prostych.

    > Problem jest w tym, że instalację robił jakiś znajomy męża.

    Wszystko poniżej ciech- nie zwiazane tematem. Próbujesz rozmydlac watek?

    > Czy może jednak te przepisy nie są aż tak oczywiste i proste, dlatego
    > ponowie "Krzyśkowie" nie powinni się dotykać do rzeczy o których nie
    > mają pojęcia?

    Nawet jeśli powyższe z serii "opowieści dziwnej treści" jest prawdziwa to co maja
    przepisy do instalatórów szukajacych jeleni?

    > Dlaczego do mnie kierujesz to pytanie?

    Welokrtnie pisałeś że to Twoja branża to pojecie miec powinieneś.

    > Ty zapewne byłeś w tej kotłowni? Widziałeś rozmieszczenie poszczególnych
    > elementów? Widziałeś co tam jeszcze brakuje i co powinno zostać
    > zamontowane lub wymienione?

    A Ty byłeś?
    Zdejmuja stary kocioł i w tym samym miejscu wieszaja nowy.
    Banalna robota.

    > Ja w odróżnieniu od Ciebie nie wypowiadam się na ten temat, bo nie
    > widziałem tej kotłowni.

    Wypowiadasz sie od samego początku.

    >Poza tym wiem, że firmy do przygotowania oferty
    > określają przybliżone koszty takich dupereli, a rozliczają wg
    > faktycznego użycia poszczególnych materiałów.

    Tu Budzikowi napisali inaczej- przeczytaj jeszcze raz ropiske która dostał Budzik

    >Poza tym wiem, że 1mb rury
    > miedzianej kosztuje już ponad 35zł. Byle kolanko miedziane zaciskane o
    > średnicy 28mm to wydatek 20-25zł. Ile ich potrzeba? Wiesz? Bo ja nie wiem.

    Cyli przyjmując powyższe za 2tys zł mamy 20m rury i ok. 50 kształtek

    Przypomne jeszcze raz- zdejmują stary kocioł i w jego miejsce wieszają nowy.

    > No to dajesz wykaz tego, co tam jest potrzebne.

    Ja się( wg Ciebie) nie znam, więc pytam Ciebie doświadczonego instalatora.
    Nie unikaj odpowiedzi proszę.