  • 1. Data: 2015-06-16 12:48:16
    Temat: Wymiana tablicy rozdzielczej
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Mam dość małą tablicę rozdzielczą u mnie w domu wraz z bałaganem
    elektrycznym w niej (m.in. jakiś idiota rozdzielił fazę na miedzianej,
    nieizolowanej listwie). Trzeba by z tym zrobić porządek i przy okazji
    pewnie dorzucić z jedną-dwie różnicówki, co się da, to jeszcze trochę
    rozdzielić obwody (np. całe piętro prawie na jednym bezpieczniku, do
    którego dochodzą 3 przewody, więc jest jakaś szansa...).

    Był dzisiaj polecony elektryk. Za sam porządek w tym co jest policzył
    jakieś +/- 700 zł (trzeba wszystko rozpiąć i zrobić na nowo).
    Za wymianę szafki na większą (bodajże coś o 42 miejscach mówił) i
    zrobienie wszystkiego na nowo po ludzku liczy jakieś 1200 zł z
    zastrzeżeniem do obu tych wycen, że wszystko jeszcze zależy, czy jakieś
    nietypowe rzeczy nie dojdą.

    Czy to jest trzymająca się kupy wycena czy zdecydowanie za dużo?

    Zwykłe instalacje w pokoju, puszki, gniazdka itp. to ja sobie ogarniam
    sam. Ale za tablicę zabierać się raczej nie będę i wolałbym, żeby mi to
    zrobił fachowiec.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2015-06-16 13:28:12
    Temat: Re: Wymiana tablicy rozdzielczej
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 czerwca 2015 12:48:17 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > nietypowe rzeczy nie dojdą.
    >
    > Czy to jest trzymająca się kupy wycena czy zdecydowanie za dużo?

    za nowke to byoby moze i za duzo - ale remontowe rzeczy to czasem horror.

    b.

  • 3. Data: 2015-06-16 14:12:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > nietypowe rzeczy nie dojdą.

    > Czy to jest trzymająca się kupy wycena czy zdecydowanie za dużo?

    U nas za podłączenie rozdzielni liczą sobie tysiaka. To co u Ciebie jest do
    zrobienia to albo będzie porównywalne do podłączenia nowej rozdzielni (po
    wywaleniu starej) albo będzie bardziej skomplikowane bo elektryk straci czas
    na "zgadywanki" co autor miał na myśli.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-06-16 14:16:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 14:12, Ergie pisze:
> [...]
    > (po wywaleniu starej) albo będzie bardziej skomplikowane bo elektryk
    > straci czas na "zgadywanki" co autor miał na myśli.

    Ciut opcji drugiej może być. Czyli generalnie +/- się to w miarę kupy
    trzyma z tego co piszecie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2015-06-16 14:20:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kżyho pisze tak:

    > Był dzisiaj polecony elektryk. Za sam porządek w tym co jest
    > policzył jakieś +/- 700 zł (trzeba wszystko rozpiąć i zrobić na
    > nowo).

    za samą robociznę to mogłby wziąć trochę mniej np 500zł

    to zależy czy są zdrowe, potrójne przewody i czy będzie musiał
    sztukować bo są zbyt krótkie. Plus ryzyko przewiercenia czegoś,
    połamania kafelków itp.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 6. Data: 2015-06-16 14:31:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 14:20, PiteR pisze:

    > za samą robociznę to mogłby wziąć trochę mniej np 500zł
    >
    > to zależy czy są zdrowe, potrójne przewody i czy będzie musiał
    > sztukować bo są zbyt krótkie. Plus ryzyko przewiercenia czegoś,
    > połamania kafelków itp.

    Nie no, to ma być całość z materiałami (w tym wypadku głównie nowa
    szafka i może jakaś 1-2 różnicówki, jakieś 2 bezpieczniki itp.).

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2015-06-16 16:22:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Nie no, to ma być całość z materiałami (w tym wypadku głównie nowa szafka
    > i może jakaś 1-2 różnicówki, jakieś 2 bezpieczniki itp.).

    Jak z materiałami to _tanio_. U nas ten tysiak jest za samą robociznę
    (podłączenie).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-06-16 16:30:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 16:22, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Jak z materiałami to _tanio_. U nas ten tysiak jest za samą robociznę
    > (podłączenie).

    No to aż jeszcze dopytam, żeby nie być zaskoczonym potem...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-06-19 16:47:37
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > bo elektryk straci czas na "zgadywanki" co autor miał na myśli.

    u znajomego coś podłączałem to się okazało że faza jest na niebieskim
    a zero na czarnym i cała chałupa tak zrobiona - nie wyobrażasz sobie
    jak trzeba się pilnować żeby ne pomieszać

  • 10. Data: 2015-06-22 10:06:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-19 o 16:47, Jeffrey pisze:

    > u znajomego coś podłączałem to się okazało że faza jest na niebieskim a
    > zero na czarnym i cała chałupa tak zrobiona - nie wyobrażasz sobie jak
    > trzeba się pilnować żeby ne pomieszać

    U mnie do gniazdek jest jeszcze względnie OK. Ale w samej tablicy, to
    już różna fantazja kolorystyczna występuje...

    Pzdr
    --
    /__/_* /