  • 11. Data: 2009-07-15 09:15:53
    Temat: Re: Wymiennik JAD podłączony bez pompy do zbiornika buforowego
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gejzero wrote:

    > Tak łatałem stary piec ;P gdzie nie było do czego się "chwycić" bo
    > wszystko się odrazu przepalało. Szczelność uzyskałem dopiero spawając
    > piec napelniony wodą. Całe szczęście że to było tylko awaryjne
    > łatanie, które musiało starczyć na kilka dni, czasu montażu nowego
    > pieca.

    > Pytam o spawanie bo nikt mi tego w jakimś zakładzie nie pospawa w
    > takim ustawieniu jakie potrzebuje, musiał by to robić na miejscu przy
    > zbiorniku. Jeżeli nie dam rady sam pospawać to chociaż "postykam" to
    > tak jak ma być poustawiane i dam fachowcom do dokładnego pospawania.

    najlepiej zamóić fachowca niech spawa tylko że za spawanie neirdzewek to
    sobei zdaje sie liczą ekstra :)

  • 12. Data: 2009-07-16 08:26:32
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Gejzero" napisał:
    > http://www.osonet.pl/wymienniki.jpg Tu jest fotka szkicu.

    wolał bym szkic techniczny, ale od bidy może być:O)
    nie wiadomo gdzie jest piec, gdzie grzejniki i tak dalej:O(

    > Króćce z wymienników są 1 i 1/2", podejścia do zbiornika sa 2" ale chyba
    > przejdę na 1" bo mnie koszty rur, złączek i śrubunków zeżrą :/
    > Wymienniki maja rozstaw króćców około 105 i 120 cm. ( nie są równej
    > wysokości) cały zbiornik ma jakieś 180 cm wysokosci.

    no właśnie przez tą redukcję średnic rur wszystko niszczysz, bo podejrzewam
    że średnica w zasobniku jest dobrana pod grzanie grawitacyjne i jak by
    między piecem i zasobnikiem była jakaś 2m róznica poziomów to spoko mogło by
    to iść grawitacyjnie:O)

  • 13. Data: 2009-07-16 08:31:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > najlepiej zamóić fachowca niech spawa tylko że za spawanie neirdzewek to
    > sobei zdaje sie liczą ekstra :)

    jak chłop ma 2 prawe ręce i spawarkę do tego i sam porządnie pospawa i bez
    fachofcuf (najpierw sobie poćwiczy kilka rur na sucho:O)

    a tak się zastanawiam, kwasówka jest tańsza od miedzi?

  • 14. Data: 2009-07-16 10:32:21
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h3mpp0$39i$3@atlantis.news.neostrada.pl...

    > jak chłop ma 2 prawe ręce i spawarkę do tego i sam porządnie pospawa i bez
    > fachofcuf (najpierw sobie poćwiczy kilka rur na sucho:O)
    >
    > a tak się zastanawiam, kwasówka jest tańsza od miedzi?

    Tańsza może nie, ale 2" w miedzi każda kształtka zabija ceną :/
    Zapewne będzie taniej pospawać to z prostych kawałków kwasówki, ewentualnie
    zakupić łuki i gwintowane końcówki.

    --
    Gejzero

  • 15. Data: 2009-07-16 11:29:46
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h3mpp0$39i$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > wolał bym szkic techniczny, ale od bidy może być:O)
    > nie wiadomo gdzie jest piec, gdzie grzejniki i tak dalej:O(
    W tym przypadku pozostałe elementy nie sa ważne, do jednego wymiennika
    gorąca woda z pieca jest tłoczona za pomoca pompy. Także tu nie ma problemu
    z "grawitacją"
    Drugi wymienik będzie podłączony do przyszlego kolektora słonecznego.
    --
    Gejzero