  • 11. Data: 2009-01-24 15:31:16
    Temat: Re: Wyprosiłem panów "fachowców" i co dalej?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    gasper pisze:

    > niestety nie w budownictwie.... tu jest wymagana umowa PISEMNA !

    bzdura - umowa ustna jest zgodnie z prawem taka sama jak pisemna,
    jedynie udowodnic ja trudno (swiadkowie etc)

    Sierp

  • 12. Data: 2009-01-24 18:31:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > bzdura - umowa ustna jest zgodnie z prawem taka sama jak pisemna,
    > jedynie udowodnic ja trudno (swiadkowie etc)

    niestety umowy o prace budowlane muszą wg prawa być w formie pisemnej - zanim
    nazwiesz coś bzdurą to sprawdz :)
    tak samo jak umowa sprzedaży nieruchomości musi mieć formę notarialną

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-01-24 18:47:23
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    gasper pisze:

    > niestety umowy o prace budowlane muszą wg prawa być w formie pisemnej -
    > zanim nazwiesz coś bzdurą to sprawdz :)

    O prace budowlane pisemnie, ale wtedy gdy chodzi o stworzenie obiektu
    (budowa) - zgodnie z art 647 KC
    W przypadku remontu zwykla umowa o dzieło, która nie wymaga formy pisemnej.

    pozdr

  • 14. Data: 2009-01-25 17:21:46
    Temat: Re: Wyprosiłem panów
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sierp <s...@n...netgrr> napisał(a):

    > bzdura - umowa ustna jest zgodnie z prawem taka sama jak pisemna,
    > jedynie udowodnic ja trudno (swiadkowie etc)
    >
    > Sierp
    Aliści to wszystko są umowy o dzieło . Nawet ustne(dorozumiane)
    postanowienia są ważne. Marex

  • 15. Data: 2009-01-25 17:27:29
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    gasper <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    zanim
    > nazwiesz coś bzdurą to sprawdz :)
    > tak samo jak umowa sprzedaży nieruchomości musi mieć formę notarialną

    Hola! hola!!~~ umowa sprzedaży nieruchomosci to szczególna umowa
    rozporządzeniowa.Tylko w formie aktu. Ale wszelkie te "paprane roboty
    budowlane to klasyczne UMOWY O DZIEŁO , a nie o roboty budowlane.Nazwa może
    mylić, ale warto wiedzieć, bo inna konstrukcja - unormowane w części
    szczególnej kodeksu cywilnego. Pozdrawiam Marex