  • 1. Data: 2012-06-16 23:51:00
    Temat: Wyprowadzenie kanalizacji z budynku
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Na jakiej głębokości powinna być wyprowadzona kanalizacja z budynku? Coś
    tam czytałem o normach, gdzie kanalizacja powinna iść poniżej granicy
    przemarzania gruntu, ale to by było ponad metr pod ziemią, co wymaga
    chyba robienia mega głębokiego szamba. Przy takiej głębokości to chyba
    wychodzi się pod ławami fundamentowymi. Załóżmy, że budynek już stoi i
    nie ma tej kanalizacji wyprowadzonej po ludzku. Czy można się przebić
    przez fundament z pól metra pod ziemią? Puszczać rury w jakiejś otulinie?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-06-17 00:02:55
    Temat: Re: Wyprowadzenie kanalizacji z budynku
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > nie ma tej kanalizacji wyprowadzonej po ludzku. Czy można się przebić
    > przez fundament z pól metra pod ziemią? Puszczać rury w jakiejś otulinie?

    Otulina nic nie da. Zamarznie i tak tylko chwilę później.
    Wszystko co niesie wodę ma być poniżej metra dziesięć centymetrów.
    Przemyśl jak to zrobić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, a nie szukaj
    usprawiedliwienia jak coś będzie nie tak :-)

  • 3. Data: 2012-06-17 01:20:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-06-17 00:02, kiki pisze:
> [...]
    > Przemyśl jak to zrobić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, a nie szukaj
    > usprawiedliwienia jak coś będzie nie tak :-)
    Ok. To powiedzmy, że mamy to wyjście 110cm poniżej poziomu. Spadek
    pewnie ze 2% trzeba zachować, odległość od budynku parę metrów. To na
    jaką głębokość wpakować przydomową oczyszczalnię ścieków, czy szambo? Te
    przydomowe oczyszczalnie ze zbiornikami z tworzywa, to chyba nawet nie
    można zakopać na takiej głębokości, bo mogą ulec zniszczeniu ze względu
    na nacisk ziemi.
    Maciek

  • 4. Data: 2012-06-17 09:12:22
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przemyśl jak to zrobić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, a nie szukaj
    > usprawiedliwienia jak coś będzie nie tak :-)

    Kolejna bzdura.

  • 5. Data: 2012-06-17 10:27:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Przemyśl jak to zrobić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, a nie szukaj
    > usprawiedliwienia jak coś będzie nie tak :-)

    jezu.... kiki...

    wodę trzeba dawać poniżej strefy przemarzania i to jest realne.

    kanalizacje zwykle daje sie płycej szczególnie ze zwykle wchodzą jakieś
    uzależnienia związane z rzędnymi odejścia. Szczerze powiem że nie słyszałem
    jeszcze żeby komuś zamarzła kanalizacja nawet w opowieściach pracownikach
    firm wodociągowych, za to zamarzające przytłacza wodne (te zrobione zbyt
    płytko) to częste zdarzenie.

    50 60 cm minimalne minimum. warto jednak obsypać keramzytem.

    ścieki są ciepłe, z kolektorów czy szamba wydostają sie ciepłe opary.
    Ponadto woda nie stoi w rurach kanalizacyjnych tylko okresowo prze znie
    przepływa więc nie ma czasu zestalić sie w lód tak jak to może sie stać w
    rurze wodociągowej.

    I tutaj uwaga, 90% przejść do wody zrobionych przez budowlańców na etapie
    robienia fundamentów jest zrobiona nad ławami czyli na głębokości ok 80 cm
    to jest za wysoko, woda musi być poniżej strefy przemarzania.

  • 6. Data: 2012-06-17 14:39:31
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Na jakiej głębokości powinna być wyprowadzona kanalizacja z budynku? Coś
    > tam czytałem o normach, gdzie kanalizacja powinna iść poniżej granicy
    > przemarzania gruntu,

    To nieprawda. Ja mam rurę do szamba puszczoną na pewno powyżej granicy
    przemarzania i nie mam żadnych kłopotów. Jeśli nawet coś tam przymarznie to
    starczy jeden prysznic czy ranne mycie aby wszystko odmarzło i pięknie
    spłynęło. Zewnętrzna rura kanalizacyjna ma minimum fi 160 i nawet jak coś
    tam zamarznie to nigdy w całym przekroju ale na dnie.

  • 7. Data: 2012-06-17 18:30:48
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > Przemyśl jak to zrobić zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, a nie szukaj
    > usprawiedliwienia jak coś będzie nie tak :-)

    Co ty nie powiesz kiki. U mnie kanał z domu wychodzi 40cm pod ziemią a
    dokładnie kostką. Najpierw pod kostką a potem pod trawnikiem. Ta część pod
    trawnikiem to jakieś 20-30cm a samo wejście do szamba to może już z 15-20cm
    gruntu nad rurą. Rura 160tka. Mimo tęgich mrozów ani razu nigdy mi nic nie
    zamarzło.

    Marek

  • 8. Data: 2012-06-17 18:38:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 18:30:48 +0200, 4CX250 napisał(a):

    (...)

    U mnie jest tak samo. Wyjscie na 40 cm, a jak szlo do szamba, to na 60-70.
    Nie ma mowy, zeby zamarzlo.

    Kiki zapewne boi sie, ze mu sie przez kibelrure zrobi mostek termiczny :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-06-17 19:37:57
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 17 Jun 2012 18:38:57 +0200, Maciek napisał(a):

    > Kiki zapewne boi sie, ze mu sie przez kibelrure zrobi mostek termiczny :)

    Albo mu tamtędy wieje ;-)

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Według Biblii kobieta to ostatnie, co stworzył Bóg. Zrobił to wieczorem
    w sobotę. Zmęczenie dało znać o sobie...

  • 10. Data: 2012-06-17 20:20:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ŁC wrote:

    > Albo mu tamtędy wieje ;-)

    bo kanalizację trzeba wypełnić pianką montażową... :)