  • 1. Data: 2012-01-02 21:55:20
    Temat: Wysoka drabina
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witajcie
    Noszę się z zamiarem kupna wysokiej drabiny, bo mam dość wysoki dom :-)
    i chciałbym mieć możliwość coś pomajstrować przy okapach, a i jakieś
    usterki się zdarzą czasem... Dotychczas operowałem za małą drabiną i
    takie stawianie jej po paletach czy innym 'czymkolwiek' jest trochę
    ryzykowne.
    Teren wokół domu nam nierówny i jeszcze nie wszędzie utwardzony.
    Czy ktoś z Was właził na coś tak wysokiego? Czy toto jest stabilne? Nie
    ukrywam, że boję się wysokości i wolałbym raczej się razem z drabiną nie
    przewrócić z wysokości 8 m.

    Znalazłem coś takiego:

    http://allegro.pl/drabina-aluminiowa-3x11-aloss-na-s
    chody-8-45m-rob-i2020578972.html

    I mam wątpliwości czy będzie to słuszny zakup.
    Chętnie zapoznam się z sugestiami i radami. Drabina ma służyć w
    przydomowych pracach - żadne tam profesjonalne wykorzystanie, ale ciężki
    jestem - coś powyżej metra będzie...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-01-02 22:06:07
    Temat: Re: Wysoka drabina
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 22:55, Robert G pisze:

> [...]
    > Chętnie zapoznam się z sugestiami i radami. Drabina ma służyć w
    > przydomowych pracach - żadne tam profesjonalne wykorzystanie, ale ciężki

    Nie wiem jak ta drabina o której piszesz ale jedne z lepszych drabin
    robi KRAUSE.
    Tylko szukaj modelu profi - jest droższy ale i wytrzymalszy,
    solidniejsze haki, szersza podstawa.
    Zobacz sobie na ich stronę - wybór mają ogromny.

    --
    M.

  • 3. Data: 2012-01-02 22:21:36
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z Was właził na coś tak wysokiego? Czy toto jest stabilne? Nie
    > ukrywam, że boję się wysokości i wolałbym raczej się razem z drabiną nie
    > przewrócić z wysokości 8 m.

    moja ma z 8 metrów, i daje rade. Ja strachliwy nie jestem, ale juz moich
    dzieciów w czasie budowy tak nie wypuszczalem. Wiec jak sie boisz to kup
    mniejszą, a wyżej wpuszczaj fachowców :-)

    b.

  • 4. Data: 2012-01-02 22:25:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 22:55, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Noszę się z zamiarem kupna wysokiej drabiny, bo mam dość wysoki dom :-)

    A moze lepiej pare elementow rusztowania warszawskiego? Ramka kosztuje
    40 pln, koszt pewnie wyjdzie podobny do drabiny, choc oczywiscie o
    wiele bardziej upierdliwe rozkladanie i przechowywanie - jednak jak
    cos dluzej chcesz dlubac to wygoda jest bez porownania :) Ja akurat
    nie mam bardzo wysokiego domu - wystarczy mi 8 ramek i dochodze do
    najwyzej polozonego okapu. I powiem szczerze ze jak ostatnio na tym
    stalem - wysoko bylo - na drabinie mialbym pietra :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2012-01-02 22:54:48
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > najwyzej polozonego okapu. I powiem szczerze ze jak ostatnio na tym
    > stalem - wysoko bylo - na drabinie mialbym pietra :)

    Na pewno rusztowanie byłoby wygodniejsze, ale ja musiałbym tego mieć ze
    dwadzieścia ramek, no może osiemnaście by wystarczyło, ale...
    Mam w domu jedno takie miejsce wewnątrz, gdzie nie dostanę się w żaden
    sposób i sytuację ratuje tylko taka przydługawa drabina - pewnie z 5 - 6
    metrów, w dodatku to jest nad schodami i tu już żadnego rusztowania nie
    wstawię. :-)
    Znowu do drabiny można dokupić hak i zrobić z niej dachową - to też mi
    się podoba, bo do komina by się przydało czasem zajrzeć z góry.
    Tak w ogóle chodzi mi o to, by można było zwyczajnie drabinę przystawić
    i coś tam poprawić, czy szybko zamontować. Do wielkich prac, to zawsze
    fachmajstra można zawołać... :-) Na całe szczęście porządnie mam dach
    zrobiony i grubych poprawek nie wymaga :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 6. Data: 2012-01-02 22:58:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 02 Jan 2012 22:55:20 +0100 osobnik zwany Robert G
    wystukał:

> [...]
    > ktoś z Was właził na coś tak wysokiego? Czy toto jest stabilne? Nie
    > ukrywam, że boję się wysokości i wolałbym raczej się razem z drabiną nie

    aż tak wysokiej nie mam ale już przy nierównym terenie zaczyna być
    niestabilna. Niestety stabilność zależy od równości podłoża i szerokości
    tej poprzeczki na dole. Z fizyką nie wygrasz :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2012-01-03 00:26:03
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-01-02 22:55, Robert G pisze:
    > Witajcie
    > Noszę się z zamiarem kupna wysokiej drabiny, bo mam dość wysoki dom :-)

    Drabiny nie kupuj na podstawie obrazków. Zobacz ją najpierw w naturze.
    Ja kupiłem drabinę czeską Alve - na oko taka sama, jak ten Aloss.
    Potem porównałem ją z Krause i niestety....
    Jest wprawdzie ok. 30% tańsza, niż Krause, ale jest też węższa, lżejsza
    i bardziej wiotka, co przy pracy do połowy wysokości nie ma znaczenia,
    ale przy maksymalnej wysokości dostarcza niezapomnianych wrażeń
    zwłaszcza komuś strachliwemu na wysokości.
    Jacek

  • 8. Data: 2012-01-03 00:45:24
    Od: Jacek <n...@g...com>

    http://allegro.pl/drabiny-aluminiowa-drabina-3x10-al
    ve-schody-gratis-i2017256952.html

    Takie coś kupiłem

  • 9. Data: 2012-01-03 07:17:56
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > Chętnie zapoznam się z sugestiami i radami. Drabina ma służyć w
    > przydomowych pracach - żadne tam profesjonalne wykorzystanie, ale ciężki

    ja mam taką
    http://allegro.pl/krause-corda-drabina-aluminiowa-3x
    11-wielofunk-i2018243791.html
    ogólnie drabiny jako profesjonalne bardzo nie lubiane bo lubią się
    zaczepy odnitować (chodzi o zaczep łapiący trzecią część do reszty- to
    co tutaj: http://www.lero.com.pl/drabiny/DSC_6740.JPG - da się to
    naprawić/wzmocnić przed użyciem), ale ja innej nie kupię - jak raz
    miałem przyjemność nieść drabinę profesjonalną to podziękuję - już ta
    powyżej 3x11 troszkę waży, z serii profesjonalnej we dwóch trzeba nosić :P
    Ja używam drabin z serii corda w pracy na codzień i sobie chwalę (3x11
    używam dość rzadko, ale jak trzeba wyżej to ją zabieram), musisz ją
    stabilnie ustawić i chyba wysunie się na ok 9m (z tego co pamiętam
    3x3,20m minus zakładki) - przy czym przy tej wysokości zawsze zapewniam
    sobie podpórkę stabilizująco-podawczą zwaną pomocnikiem ;)

  • 10. Data: 2012-01-03 08:00:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Chętnie zapoznam się z sugestiami i radami. Drabina ma służyć w
    >przydomowych pracach - żadne tam profesjonalne wykorzystanie, ale ciężki

    http://aukcja.interia.pl/ch09-drabina-drabiny-telesk
    opowa-aluminiowa-3-8-m-i2012768973.html
    Ja często od sąsiada pożyczam coś takiego- moim zdaniem fajna sprawa, mało
    miejsca zajmuje po złożeniu.
    Tylko wysokość ok 4 metry to może byc gdzieniegdzie za mało. Ale i tak jak
    coś robić powyżej 4 metrów to lepsze rusztowanie. Ja mam 8 elementów
    rusztowania do grubszych robót + czasami od sąsiada taka drabinę pożyczam.
    Zresztą muszą sobie ją kupić bo z pożyczonym to różnie bywa