  • 31. Data: 2019-09-15 22:35:43
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 17:02, Budyń pisze:

    > wiatr to jest jedyna sprawa której sie obawiałem.
    > Dlatego:
    > -mam extra przyszpilony dom do fundamentu za pomocą prętów fi12 idących od dołu aż
    do murłaty, mam tego 10sztuk. Próbowałem takiego pręta wyrwać siłownikiem
    hydraulicznym to się nie dał.
    > -na filmie widać jak skonstruowałem dach - jest to pełny trójkat z belek, mocowany
    w dwóch miejscach do pionowych belek ściennych. Taka konstrukcja jest na pewno
    mocniejsza niż typowy szkielor, z typowym dachem typku krowie + jetki

    > czy to wystarczy - Bóg jeden wie. Powiedzmy ze zmniejszyłem ryzyko katastrofy,
    przetrzymam nieco wiekszy wiatr niz bez tych wynalazków. Ale zawsze moze być wiatr
    jeszcze mocniejszy.

    Parafrazując znane powiedzenie: stawiając szopę ofiarnie pokonujemy trudności,
    których nie ma przy budowie domu.

  • 32. Data: 2019-09-16 08:33:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 września 2019 22:36:33 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    jeszcze mocniejszy.

    > Parafrazując znane powiedzenie: stawiając szopę ofiarnie pokonujemy trudności,

    aleś ty się uparł
    zajrzałeś do filmikow które dał uzytkownik?

    twierdzisz ze murowańce sa niezniszczalne? to obejrzyj jeszcze raz
    https://youtu.be/89nGIAQrpKU

    b.

  • 33. Data: 2019-09-16 08:43:46
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-09-15 o 22:01, WS pisze:
    > Zalezy jak dlugie "ramie";)
    Dajcie mi odpowiednio długą dźwignię a ziemię uniosę ;)
    Mniej więcej mawiał Archimedes.

    Robak

  • 34. Data: 2019-09-16 09:25:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.09.2019 08:33, Budyń wrote:
    > twierdzisz ze murowańce sa niezniszczalne? to obejrzyj jeszcze raz
    > https://youtu.be/89nGIAQrpKU

    "Trąba powietrzna...Prędkość wiatru miała ponad 300 km/h...".

    Rozmawiamy w końcu o "wiatrzysku" czy o trąbach powietrznych?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2019-09-16 09:38:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.09.2019 o 08:33, Budyń pisze:

    > aleś ty się uparł
    > zajrzałeś do filmikow które dał uzytkownik?
    >
    > twierdzisz ze murowańce sa niezniszczalne? to obejrzyj jeszcze raz

    Nie, nie ma rzeczy niezniszczalnych, tak jak nie ma ciężaru, którego
    nie można by podnieść dźwignią prostą. Już Archimedes wołał: dajcie mi
    punkt podparcia, a podniosę Ziemię! Podobnie z wiatrami - jeśli nie
    halny, to przyjdzie Humberto, czy inny Adrian i nawet Wawel zmiecie,
    ale jednak murowańce są jakby ciut bardziej odporne na wiatry, niż
    szopy przytwierdzone nawet prętami fi 12 do ziemi. Uważam, że jest
    to dodatkowy powód, by nie rżnąć drzew do stawiania tak lotnych budowli.

    Z zasady nie zaglądam do tego co daje użyszkodnik. Szkoda czasu.

  • 36. Data: 2019-09-16 09:58:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 09:39:18 UTC+2 użytkownik collie napisał:
    Uważam, że jest
    > to dodatkowy powód, by nie rżnąć drzew do stawiania tak lotnych budowli.

    a co jest złego w plantacji drzew?

    b.

  • 37. Data: 2019-09-16 11:25:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.09.2019 o 09:58, Budyń pisze:

    > a co jest złego w plantacji drzew?

    Nic, ale rozmawiamy o pisdzielskim życiu a nie o fantasmagoriach,
    rozmawiamy o rżnięciu Puszczy Białowieskiej a nie hodowaniu
    stuletnich drzew na deski do budowy szop w stylu Wielkiego Brata,
    który dla odmiany rżnie Puszczę Amazońską.

  • 38. Data: 2019-09-16 11:50:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, September 16, 2019 at 11:25:48 AM UTC+2, collie wrote:

> [...]
    > stuletnich drzew na deski do budowy szop w stylu Wielkiego Brata,
    > który dla odmiany rżnie Puszczę Amazońską.

    A niby co to jest to "rzniecie" jak nie "hodowanie" czyli gospodarka lesna? Przeciez
    od setek lat tak to dziala (to nie wymysl zadnych POPiSow czy innego Szyszki...) info
    chocby z wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_le%C5%9Bna_
    w_Puszczy_Bia%C5%82owieskiej

  • 39. Data: 2019-09-16 12:06:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 11:25:48 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > stuletnich drzew na deski do budowy szop w stylu Wielkiego Brata,
    > który dla odmiany rżnie Puszczę Amazońską.

    a co proponujesz w zamian? Bo jak rozumiem patrzysz z ekologicznego punktu widzenia.
    Ciekawe czy zastanawiales sie jaki jest całkowity koszt ekologiczny domu (od
    wytworzenia materiałów do zużycia energii w całym okresie eksploatacji) murowanego i
    drewnianego? Mysle ze nie bo takich opracowań nie ma, a samemu sie ich nie wytworzy.
    Takich ekologów którzy proponują "europa wolna od emisji CO2 do 2050roku, hurra" i
    zwiazanym w tym ZWIEKSZENIEM emisji globalnie (bo produkcja sie przenosi tam gdzie sa
    ekologicznie słabe standardy) nazywam grubymi naiwniakami.

    b.

  • 40. Data: 2019-09-16 17:00:03
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 01:33:09 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > zajrzałeś do filmikow które dał uzytkownik?
    >
    > twierdzisz ze murowańce sa niezniszczalne? to obejrzyj jeszcze raz

    Na prawie kazdej fotce zniszczeniu ulegl dach, drewniany.
    Z tym sie tu nikt nie sprzecza. I to umacnia teze ze drewniaki sa gorsze. Bo jak
    zerwalo dach z nurowanca to sciany pokruszylo ale w wiekszosci stoja.
    Jakby tam stropy byly lane i zbrojone to na dole ludzie by tylko musieli okna wyminic
    i slady zalania zamalowac.

    Ale dom by stal. Bez dachu.
    Zreszta na paru zdjeciach widac taki z nadmurowanym pokojem na poddaszu. Pokoj nie
    ruszony...

    Chyba mamy zupelnie inna optyke w oczach...