  • 41. Data: 2019-09-16 17:09:30
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 września 2019 15:44:43 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > jaka jest różnica w cenie dachu płaskiego betonowego a dachu
    > dwuspadzistego. podpowiem że różnica w powierzchni jest o co najmniej
    > 30% Wtedy dostałem kopa od grupowiczów z uwagą że na płaski i tak nie
    > dostanę zezwolenia bo nie wpisuje się w plan zagospodarowania
    > przestrzennego.
    > Jak bym miał budować dom tam gdzie szaleją huragany, postawiłbym
    > "kostkę" z betonowym dachem, a następnie na ten dach "nasadził" byle
    > jaki dwuspadzisty - niech go wiatr porywa. W takiej sytuacji byłbym
    > biedną ofiarą kataklizmu której nie stać na odbudowę dachu.

    Taki scenariusz odbyl sie w mojej wiosce. Kostka prlowska. Dach zerwalo ale tam
    jeszcze strop pod nim byl.
    I w sumie na wymianie dachu sie skonczylo...

    Tyle ze:
    -w okolicy (promien 100m) byly ze cztery domy kryte gontami papowymi i sa dwuspadowe.
    -Nic innego znaczacego nikomu sie nie uszkodzilo w czasie tej wichury.
    -Dach nad ta kostka byl plaski, Totalnie plaski.

    I badz tu madry.

    Mysle ze tam gralo role slabe zakotwiczenie albo jakies luzy. Dach wpadl w
    rezonans/wibracje i sie wykruszyl i odlecial...

    > ToMasz
    >
    > PS tak trolując troszkę, to dachu kontnerom nie porwie. jakby parterowy
    > dom osypać ziemią, zrobić zielony dach - też nie uszkodzi. ale mądry po
    > szkodzie? nie, po szkodzie dalej głupi.

    Ja ostatnio o tym dumalem ze czemu na tych tropikalnych wyspach z uporem maniaka
    ludzie sie buduja drewniano.
    Co roku maja sezon huraganow, co roku jakas wyspe im zarowna.
    Czemu se nie moga podsypac nieco i zbudowac murowanca obsypanego ziemia?

    Moze jakis powod poza kosztem/lenistwem jest...

  • 42. Data: 2019-09-16 20:55:49
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.09.2019 o 16:09, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Czemu se nie moga podsypac nieco i zbudowac murowanca obsypanego ziemia?
    >
    > Moze jakis powod poza kosztem/lenistwem jest...

    pierwsze to pewnie to że ludzie nie są tak bardzo przywiązani do domów
    jak w Polsce (obserwuję to w UK, tu zmiana domu ze względu na zmianę
    pracy, więcej dzieci, mniej dzieci itp. jest całkiem normalna)
    Drugie to pewnie koszt - jak masz zapłacić za dom 100.000 dolarów albo
    150.000 dolarów (szopę jednak stawia się dużo szybciej i łatwiej) to po
    co przepłacać, skoro dom do kredytu i tak musi być ubezpieczony na 130%
    wartości...

    Lukasz

  • 43. Data: 2019-09-16 23:34:12
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 września 2019 13:55:57 UTC-5 użytkownik ddddddddddddd
    napisał:

    > pierwsze to pewnie to że ludzie nie są tak bardzo przywiązani do domów
    > jak w Polsce (obserwuję to w UK, tu zmiana domu ze względu na zmianę
    > pracy, więcej dzieci, mniej dzieci itp. jest całkiem normalna)

    Z tym przywiazaniem to troche racja. Choc obserwujac to nie wiem czy to cos dobrego.
    Niby mieszac ludzi latwiej ale i tak sporo jezdza mimo tych zmian zakwaterowania.
    Pozytek tylko taki ze co chwila trza odpalac dole agentowi/ bankowi/remonciarzowi.

> [...]
    > 150.000 dolarów (szopę jednak stawia się dużo szybciej i łatwiej) to po
    > co przepłacać, skoro dom do kredytu i tak musi być ubezpieczony na 130%

    No zrobic lepiej sie oplaca. Dokladajac 50% mozna miec naprawde sporo solidniej.
    Jak porownuje hamerykanskie i polskie domki to jednak wole polskie.
    Z wielu powodow.

    Nie sadze aby zrobienie ziemianki na tych tropikalnych wyspach az tak drogie bylo.
    Starczy nieco koparki i paliwa. No i nieco cementu i rur dla drenazu.

    Ale jak widze to oni buduja z byleczego i blachy. To chyba bylby kandydat na kolejny
    tasiemcowy watek. Pozytki i klopoty z mieszkania w ziemiance w tropikach.

  • 44. Data: 2019-09-17 08:13:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-16 o 17:00, s...@g...com pisze:
    > Jakby tam stropy byly lane i zbrojone to na dole ludzie by tylko musieli okna
    wyminic i slady zalania zamalowac.

    Gdyby dom szkieletowy zbudować odpowiednio wzmocniony - to też by stał
    po takich wichurach.

    W sumie to chętnie podyskutowałbym na temat: jak zbudować dom, żeby
    wytrzymał 250 km/h.

    Fajnie, gdyby dach też potrafił to wytrzymać.

    --
    MN

  • 45. Data: 2019-09-17 09:09:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 września 2019 08:13:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > W sumie to chętnie podyskutowałbym na temat: jak zbudować dom, żeby
    > wytrzymał 250 km/h.

    pytanie jest niewłaściwe bo bez problemu mozna wybudować dom wytrzymujący 400km/h.
    Pytanie powinno zawierać "w rozsądnych pieniądzach".

    b.

  • 46. Data: 2019-09-17 09:19:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, September 17, 2019 at 8:13:32 AM UTC+2, Marcin N wrote:

    > W sumie to chętnie podyskutowałbym na temat: jak zbudować dom, żeby
    > wytrzymał 250 km/h.

    no, taki zwykly murowany ;)
    na Kasprowym podobno 280km/h wialo, stacja kolejki, meteo... stoja nadal ;)
    https://dobrapogoda24.pl/artykul/najsilniejszy-wiatr
    -na-kasprowym-wierchu

  • 47. Data: 2019-09-17 15:22:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To proste: powinien być jeszcze bardziej stromy, niż w Tatrach.
    Dachy zrywa siła ssania i podciśnienie, a nie siła naporu i nadciśnienie.
    Maksymalna siła ssania jest w pewnym zakresie całkiem niedużych kątów natarcia, jak w
    samolocie/szybowcu.

    -----

  • 48. Data: 2019-09-17 15:25:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wymień szereg innych metod pokrycia dachu płaskiego.

    -----

  • 49. Data: 2019-09-17 15:32:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    One tak polskie jak prawie niemieckie.
    Z wielu powodów.
    I mamy pod tym względem szczęście.
    Buduje się z lokalnych historycznie materiałów, ale jednak w Norwegii nie z granitu
    lecz z drewna (w niskich temperaturach trudniej
    o szkodniki), w Dalmacji z wapienia, w Grecji co tam mają na wyspach.
    Co do drewnianego miałbym traumę nie o wiatr, lecz że ktoś podpali, ewentualnie
    dostawczakiem wjedzie (ale to musiałoby być przy
    drodze).

    -----

  • 50. Data: 2019-09-17 15:34:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To tak jak z przykładowo osadzaniem okien i drzwi - jak się odwrócisz, to Ci robole
    zamocują na 4 kołki w pianę i zagipsują.

    -----