  • 51. Data: 2019-09-17 17:14:16
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 01:13:32 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    wyminic i slady zalania zamalowac.

    > Gdyby dom szkieletowy zbudować odpowiednio wzmocniony - to też by stał
    > po takich wichurach.

    No nie wiem. Jak wichura podniesie kamienie, galezie, deski z rudery sasiada to ci
    szkieletowy podziurawi. A stad juz blisko do rozerwania.
    Murowaniec co prawda tez ma szyby ale relatywnie trudniej jakims barachlem
    poruszajacym sie z predkoscia 200km/h zrobic dziure w scianie.
    Trudniej aby drzewo strop/sciane zniszczylo przy upadku. Bo to ze uszkodzi to
    oczywiste. Ale duza szansa jest na to ze wiaderko zaprawy wystarczy aby to naprawic.

    > W sumie to chętnie podyskutowałbym na temat: jak zbudować dom, żeby
    > wytrzymał 250 km/h.
    >
    > Fajnie, gdyby dach też potrafił to wytrzymać.

    Sa tacy co leja dach jak w reaktorze
    https://www.wybudujmydom.pl/projekt/betonowy-dach-wa
    rto/

    I tacy co robia nieco bez sensu :)
    http://franc-deker.pl/nietypowy-dwuspadowy-dach-modl
    niczka/

    Ale i tu widze pewne zyski. A jakby belki zakotwic w betonie to wiater zerwie
    poszycie a reszta zostanie. Naprawa ponizej 10-15kpln...

  • 52. Data: 2019-09-17 17:16:58
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 08:32:11 UTC-5 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > One tak polskie jak prawie niemieckie.
    > Z wielu powodów.
    > I mamy pod tym względem szczęście.
    > Buduje się z lokalnych historycznie materiałów, ale jednak w Norwegii nie z granitu
    lecz z drewna (w niskich temperaturach trudniej
    > o szkodniki), w Dalmacji z wapienia, w Grecji co tam mają na wyspach.
    > Co do drewnianego miałbym traumę nie o wiatr, lecz że ktoś podpali, ewentualnie
    dostawczakiem wjedzie (ale to musiałoby być przy
    > drodze).
    >

    > -----

    Polskie, niemieckie. Niezbyt istotne kto pierwszy. Mozna by nawet powiedziec ze
    rzymskie.

    Istotne ze budowane tak jak u nas aktualnie. Bo to sie sprawdza. I u nas i nad morzem
    srodziemnym i w prawie calej ameryce poludniowej i tak dalej...

  • 53. Data: 2019-09-17 18:09:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.09.2019 o 11:50, WS pisze:

    > A niby co to jest to "rzniecie" jak nie "hodowanie" czyli gospodarka lesna?
    Przeciez od setek lat tak to dziala (to nie wymysl zadnych POPiSow czy innego
    Szyszki...) info chocby z wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_le%C5%9Bna_
    w_Puszczy_Bia%C5%82owieskiej

    Gospodarka leśna w puszczy? W Puszczy Białowieszczańskiej?
    Weź i poczytaj w Słowniku języka polskiego PWN znaczenie
    słowa "puszcza". A Wiki? Ty też możesz być autorem hasła
    "Gospodarka leśna w Puszczy Białowieskiej pod egidą Szyszki"
    w Wikipedii. Bo pisać w Wiki każdy może, trochę lepiej, lub
    trochę gorzej...

  • 54. Data: 2019-09-17 20:17:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, September 17, 2019 at 6:09:16 PM UTC+2, collie wrote:

    > Weź i poczytaj w Słowniku języka polskiego PWN znaczenie
    > słowa "puszcza".

    To raczej nazwa historyczna/tradycyjna... od setek (jesli nie tysiecy) lat drzewa tam
    wycinano i jakas planowana gospodarke prowadzono...

  • 55. Data: 2019-09-18 00:01:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby wytrzymal mowisz. Z kontenerow.

  • 56. Data: 2019-09-18 05:58:20
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.09.2019 o 22:34, s...@g...com pisze:

    > Z tym przywiazaniem to troche racja. Choc obserwujac to nie wiem czy to cos
    dobrego. Niby mieszac ludzi latwiej ale i tak sporo jezdza mimo tych zmian
    zakwaterowania. Pozytek tylko taki ze co chwila trza odpalac dole agentowi/
    bankowi/remonciarzowi.

    nakręca to rynek na pewno, to co mi się podoba, to dzieci w szkole
    przyzwyczajane są do takich zmian od początku - w szkole podstawowej co
    rok mają zmianę klasy (w sensie że nie jesteś cały czas w 1A, 2A itd.
    jak w Polsce, tylko co roku masz nowych znajomych a klasy są miksowane)

    > No zrobic lepiej sie oplaca. Dokladajac 50% mozna miec naprawde sporo solidniej.

    pytanie czy jest sens. Pytanie czy za tej samej wielkości dom w innej
    technologii ktoś zapłaci 50% więcej. Pytanie czy warto na dużo dłużej
    angażować pracowników. No i wreszcie- po co, jak w tych z tektury dachów
    nie zrywa...

    > Jak porownuje hamerykanskie i polskie domki to jednak wole polskie.
    > Z wielu powodow.

    A ja na tą chwilę nie mam zdania. Przy wymianie instalacji doceniłem
    lekkie ściany i stropy, w betonie czy nawet bloczkach trwa to
    zdecydowanie dłużej. Prawdopodobnie nie mam żadnej nośnej ściany, nawet
    zewnętrznej - a dzięki stalowej konstrukcji (to akurat niestandardowe)
    mogę wywalić praktycznie dowolną ścianę bez naruszania konstrukcji.
    Dom naprawdę ciepły, mimo że jakość budowy w UK jest zerowa (w dowolnym
    domu może wiać np. spod okna - bo nie dali nic; u mnie wiało z kanalizy
    (!) - rurę fi 50 wstawiono do rury fi 110 bez żadnej redukcji i tyle -
    110 na dwór do trójnika, ścieki na dół, a od góry kratka umożliwiająca
    wianie do domu ;)

    Lukasz

  • 57. Data: 2019-09-18 09:05:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli okład co roku od innych...

    -----

  • 58. Data: 2019-09-18 09:13:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.09.2019 08:33, Budyń wrote:
    > twierdzisz ze murowańce sa niezniszczalne? to obejrzyj jeszcze raz
    > https://youtu.be/89nGIAQrpKU

    Gdzie są betonowe wieńce z tych domów?
    Przecież żaden wiatr nie jest w stanie rozerwać na strzępy zbrojonego
    betonowego wieńca w murowanym domu!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 59. Data: 2019-09-18 09:45:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 09:13:33 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Gdzie są betonowe wieńce z tych domów?
    > Przecież żaden wiatr nie jest w stanie rozerwać na strzępy zbrojonego
    > betonowego wieńca w murowanym domu!

    co racja to racja. Tak z rok temu omawialismy jakąś fotkę gdzie wieniec spadł, ale
    tam chyba też cos było niedorobione.

    b.

  • 60. Data: 2019-09-18 11:29:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.09.2019 09:13, quent wrote:
    > Gdzie są betonowe wieńce z tych domów?
    > Przecież żaden wiatr nie jest w stanie rozerwać na strzępy zbrojonego
    > betonowego wieńca w murowanym domu!

    Na wszystkich zdjęciach są domy sprzed co najmniej 30 lat. Widział ktoś
    tam ściany z poro, komórkowego albo silkatu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz