  • 21. Data: 2014-07-20 18:44:24
    Temat: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Jul 2014 08:40:05 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > Jakiej prywatnej? Dzialka i wszystko co w gruncie nie jest Twoje tylko
    > nalezy do panstwa. To nie Ameryka, tutaj nic nie jest Twoje na wlasnosc
    > :) Niestety!
    > pozdr.

    i masz na to wsparcie? bo IMHO mylisz własność z użytkowaniem wieczystym

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2014-07-20 19:21:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 18:44:24 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > i masz na to wsparcie? bo IMHO mylisz własność z użytkowaniem wieczystym

    Nie, nie myle. Wszystko co znajdziesz w tym gruncie (skarby albo rope) nalezy
    do panstwa, nie do Ciebie. Wszystko co chcesz postawic na tej ziemi
    nalezy zglosic i uzyskac pozwolenie na budowe. Gdyby to bylo naprawde
    Twoje miejsce to nie byloby to potrzebne :-) Jak panstwo zechce puscic
    przez TWOJA ziemia autostrade to Cie sadownie wywlaszczy nawet jak nie
    bedziesz tego chcial. Podaj chociaz jeden argument za tym, ze ziemia nalezy
    do Ciebie, a nie jest tylko swego rodzaju prawem do uzytkowania (ktore mozna
    sprzedac komus innemu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2014-07-20 19:47:18
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Serio?
    >
    > Czyli najpierw płacę geodecie za wytyczenie, a potem znowu płacę za
    > inwentaryzację powykonawczą? Czemu tak dziwnie? Chodzi tylko o wyciąganie
    > kasy, czy ma to jakieś logiczne uzasadnienie?

    podam dwa proste przyklady:
    1. robisz sam i wychodzi po aktualizacji map ze masz 3,90 do granicy = nakaz
    rozbiorki
    2. masz na pz wode prosto z domu do wodociagu, kopiesz sobie pod wodociag a
    tu sie trafia glaz narzutowy i co?
    bedziesz w nim wycinal rowek na rure?
    przypomne ze do wodomierza, ktory najczesciej jest w domu rurociag nie jest
    Twoj i awarie na tym odcinku wogole Cie nie interesuja.
    Wlasanie po to jest inwentaryzacja powykonawcza.
    A takim najczestszym przykladem po co ona jest to umiejscowienie studni.
    Projektant musi ja zaznaczyc na PZ ale zazwyczaj nijak to sie ma do tego
    gdzie bedzie, bo studnie robi sie tam gdzie jest woda ;-)
    Mozna oczywiscie przekopac cala dzialke i zrobic PZ tak ze bedzie bez zmian
    ale koszty beda nieporownywalne do ponownego wezwania geodety.

    Malo tego, podpowiem jeszcze do czego wolac geodete ;-)
    1. fundament - jaki by nie byl po wykonaniu, a przed zaplaceniem zawolaj
    geodete
    za jakies 300 pln powie Ci co skopali ;-)
    2. po postawieniu scian i ulozeniu murlat i platwi sprawdzic murlaty i
    platwie
    3. wiezba dachowa jw.
    budujesz sklieletowke tu poza 3 warunkami z ktorych mozesz wybrac dwa ;-)
    tanio, szybko, solidnie
    jest jeszcze jeden konieczny
    precyzja do 1 mm
    pokazywalem Ci jak wyglada projekt wykonawczy u nas
    jak chcesz to podesle Ci na wzor i sobie rozrysujesz swoj
    jak potencjalny wykonawca nie otworzy dwg to mozesz go skreslic z czystym
    sumieniem ;-)

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 24. Data: 2014-07-20 20:11:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Jul 2014 10:21:34 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

> [...]
    > ziemi nalezy zglosic i uzyskac pozwolenie na budowe. Gdyby to bylo
    > naprawde Twoje miejsce to nie byloby to potrzebne :-)

    i nie jest potrzebne, za chwilę.

> [...]
    > ziemia nalezy do Ciebie, a nie jest tylko swego rodzaju prawem do
    > uzytkowania (ktore mozna sprzedac komus innemu).

    sądownie wywłaszczyć można zawsze. Zresztą jak sama nawzwa wskazuje
    wywłaszczyć można tylko właściciela

  • 25. Data: 2014-07-20 20:41:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-20 20:11, masti pisze:

    > i nie jest potrzebne, za chwilę.

    Zgodność z MPZP czy innym studium zostaje, PnB niczego w zasadzie nie
    zmienia.

    > sądownie wywłaszczyć można zawsze. Zresztą jak sama nawzwa wskazuje
    > wywłaszczyć można tylko właściciela

    A ja mogę wywłaszczyć sąsiada z jego działki? Spodobała mi się, a
    dobrowolnie nie chce oddać. :P

    --
    Pete

  • 26. Data: 2014-07-20 21:26:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Jul 2014 20:41:51 +0200 osobnik zwany Pete napisał:

    > Zgodność z MPZP czy innym studium zostaje, PnB niczego w zasadzie nie
    > zmienia.

    polska zgodnośc z wytycznymi to nic w poróniani do np. Niemiec, Austrii
    czy Szwajcarii. Mozesz mieć dowolny dom jaki chcesz byle był identyczny
    jak sąsiada. I częściowo ma to sens jak się patrzy na architektoniczne
    potworki powstające u nas gwałcące zmysł estetyczny i oczy przechodzących.

    > A ja mogę wywłaszczyć sąsiada z jego działki? Spodobała mi się, a
    > dobrowolnie nie chce oddać. :P

    spróbuj. Dowiesz się co to własność :)

  • 27. Data: 2014-07-20 21:51:50
    Temat: Re: Wytyczanie domu na dzia�ce - czy mog� samodzielnie?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 19:47:18 UTC+2 użytkownik HANA napisał:

    > jak potencjalny wykonawca nie otworzy dwg to mozesz go skreslic z czystym
    > sumieniem ;-)

    odczep sie! :) Moj projekt domu był zrobiony w corelu :) a na budowie - jak mówisz -
    co do mm. Nawet zdziwiony byłem.

    b.

  • 28. Data: 2014-07-20 21:56:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-20 19:47, HANA pisze:

    > podam dwa proste przyklady:
    > 1. robisz sam i wychodzi po aktualizacji map ze masz 3,90 do granicy = nakaz
    > rozbiorki

    Geodeta powiedział mi, że dokładność pomiarów to 10 cm. 3.9m od granicy
    działki jest dopuszczalnym błędem.

    > 2. masz na pz wode prosto z domu do wodociagu, kopiesz sobie pod wodociag a
    > tu sie trafia glaz narzutowy i co?

    I nic. Co to ma wspólnego z płaceniem za wytyczanie domu?

    > A takim najczestszym przykladem po co ona jest to umiejscowienie studni.
    > Projektant musi ja zaznaczyc na PZ ale zazwyczaj nijak to sie ma do tego
    > gdzie bedzie, bo studnie robi sie tam gdzie jest woda ;-)

    Kolejny przykład, że płacenie za wytyczanie jest bez sensu, bo z góry
    wiadomo, że wytyczenie ma się nijak do rzeczywistości.

> [...]
    > za jakies 300 pln powie Ci co skopali ;-)
    > 2. po postawieniu scian i ulozeniu murlat i platwi sprawdzic murlaty i

    O. To ma sens - płacę geodecie za coś, co przyniesie mi korzyść. Od razu
    płacę chętniej niż za wytyczenie domu, które każdy rozgarnięty człowiek
    potrafi zrobić samodzielnie lub z pomocą kierownika budowy.

    > budujesz sklieletowke tu poza 3 warunkami z ktorych mozesz wybrac dwa ;-)
    > tanio, szybko, solidnie
    > jest jeszcze jeden konieczny
    > precyzja do 1 mm

    To jest ciekawy temat.
    Precyzja wykonania.
    1mm w budownictwie? Na jakiej długości? Całej ściany? Norma mówi o
    jednym centymetrze. Typowe miary nie potrafią uzyskać dokładności 1mm na
    długości 10m więc to, co dla jednego będzie ok - dla innego będzie
    obarczone błędem.

    Chętnie posłucham jak się uzyskuje aż taką precyzję wykonania i czy to
    faktycznie jest potrzebne.

    Co innego docinanie pojedynczych desek, a co innego całe ściany.

    > pokazywalem Ci jak wyglada projekt wykonawczy u nas
    > jak chcesz to podesle Ci na wzor i sobie rozrysujesz swoj

    Dzięki. Może skorzystam z propozycji. Na razie jeszcze nie jestem na tym
    etapie.

    --
    MN

  • 29. Data: 2014-07-20 23:30:28
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    > Geodeta powiedział mi, że dokładność pomiarów to 10 cm. 3.9m od granicy
    > działki jest dopuszczalnym błędem.

    zmien geodete

    > I nic. Co to ma wspólnego z płaceniem za wytyczanie domu?

    to bylo odnosnie inwentaryzacji powykonawczej

    > Kolejny przykład, że płacenie za wytyczanie jest bez sensu, bo z góry
    > wiadomo, że wytyczenie ma się nijak do rzeczywistości.

    podaje przyklady za co bierze kase geodeta a nie pisze odnosnie samego
    tyczenia

> [...]
    >
    > To jest ciekawy temat.
    > Precyzja wykonania.
    > 1mm w budownictwie? Na jakiej długości? Całej ściany?

    na kazdej

    Norma mówi o
    > jednym centymetrze.
    tradycja nie szkielet

    Typowe miary nie potrafią uzyskać dokładności 1mm na
    > długości 10m więc to, co dla jednego będzie ok - dla innego będzie
    > obarczone błędem.

    hmmm co to jest typowy wymiar?

    > Chętnie posłucham jak się uzyskuje aż taką precyzję wykonania i czy to
    > faktycznie jest potrzebne.

    pytaj Budynia

    > Co innego docinanie pojedynczych desek, a co innego całe ściany.
    taaaa.....
    a jaka jest roznica miedzy 1000 mm a metrem?
    10%???

    to cos jak z krasnalem na stacji benzynowej....
    ile kosztuje kropelka benzyny?
    - nic
    to prosze mi nakapac bak do pelna ;-)

    > Dzięki. Może skorzystam z propozycji. Na razie jeszcze nie jestem na tym
    > etapie.
    to moze zacznij od konkretow
    i to tak po kolei
    sorry ale szukasz dziury w calym
    1. projekt *
    2. kierbud *
    3. wykonawca *
    4. dobry prawnik
    5. worek pieniedzy
    ;-)
    gwiazdki oznaczaja tych co nigdy nie robili szkieletu
    jak robili to 4 i 5 mozesz wykasowac
    wpisz w google "domy szkieletowe producent"
    pomin platne strony
    pomin tych co nie robia projektow
    i wyjdzie Ci u kogo zamowic ;-)
    bo pytanie o plyte jak nie masz projektu mija sie z celem
    ja akurat wiem jak to wszystko ma wygladac u Ciebie i na podstawie tego
    pisze
    cala reszta usnetu pisze na podstawie Twoich zapytan
    chcesz tani fundament?
    tradycyjny z trzykrotnym odcieciem podciagania kapilarnego
    chcesz zeby nie wysadzilo - lawy 1,2 m pod poziomem gruntu
    co prawda prognozuja za za 300 lat bedziemy mieli ochlodzenie klimatu ale to
    najwyzej w okolicy 2250 roku dolejesz pod lawy 20 cm betonu i bedzie po
    sprawie ;-)
    chcesz nie miec mostkow?
    rysuj jak ucieka - moze uciekac cieplo, pisalem pare postow temu
    znasz cada na tyle zeby sobie poradzic
    a i tak nie przewidzisz wszystkiego
    ale fakt trzeba sie starac, tu masz racje o ile Ci sie nie spieszy z budowa.

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 30. Data: 2014-07-21 00:01:17
    Temat: Re: Wytyczanie domu na dziai?1ce - czy mogi?1 samodzielnie?
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    odczep sie! :) Moj projekt domu był zrobiony w corelu :) a na budowie - jak
    mówisz - co do mm. Nawet zdziwiony byłem.

    sie nie odczepie
    jestes refolmowalny i juz
    www.osiedlekaskada.pl jakos przelknales w cadzie
    fakt Twoj dom meczyles w corelu
    ale...
    wlasnie robilem wydruki na samodzielny montaz domu jakies 300 m2
    gdzies kolo Łodzi
    poszla ryza
    nie skoda lasu?
    a inwestor zna cada ale bardzo slabo....

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl