  • 91. Data: 2011-03-14 12:03:55
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-12 10:34, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > cenie ten mur jest optymalny czy nie.

    > Bo to łatwa ściana nie jest, a koszty wysokie.
    >

    > zatem zostałem przy 2W, a zaważyło to, co umiał

    > Ale zauważ że ściana 1W to jest produkt marketingowy, firmy miały
    > taką siłę przebicia że nawet sobie specjalną normę dla tej ściany
    > załatwiły.
    > Moja ściana ma 24+15styro+1,5+0,5 tynk co daje 41cm, 1W to 36+2*1,5cm=39cm.
    > 2cm różnicy na 41cm jest niewidoczne, ale ja mam 2*cieplejszą ścianę i
    > glify okna ocieplone, w 1W ściana przy oknach będzie przemarzać,
    > po paru latach wokół okien będą czarne obwódki z pleśni.

    Oj obawiam się o twoją fachowość - troszkę bzdur napisałeś, a zwłaszcza
    jako budowlaniec powinieneś wiedzieć jak unikać mostków przy ścianie 1W
    - niestety ty zakładasz, że będą okna przemarzać i będzie tam pleśń - to
    akurat bardziej zależy od samych okien i wentylacji niż od ściany i przy
    1 jak i 2W możesz mieć pleśń.
    Co do zaś samego bloczka Ytong - to główny jego skład to WAPNO i PIASEK,
    ten pierwszy składnik ma pewne właściwości poczytaj sobie jakie.

    Co do ściany 3W - to powielanie mitów i nie jest tak różowo jak ją
    wszyscy chwalą. Ściana wymyślona by było ciepło i trwale. Z tym, że w
    czasie kiedy najczęściej budowano z niej domy to ocieplenie miało 5 cm.
    Często robiono ją bez zachowania jakichkolwiek technologii... - to inna
    sprawa więc nie będę pisał.
    Wyobraźcie sobie w dzisiejszych czasach budowanie ściany 3W - przy
    założeniu, że ocieplenia ma być 15 cm, szczelina wentylacyjna (2 cm), do
    tego cegła 15 cm i pustak 24 cm i tynki 4 cm wychodzi mur grubości 60
    cm. - no jak ktoś buduje zamek to ok.
    Po co w dzisiejszych czasach robić coś takiego skoro na styropian można
    położyć wystarczająco mocny tynk, bądź obłożyć całość płytką

    Co za normę sobie producenci betonu komórkowego załatwili.
    Po pierwsze trzeba stwierdzić, że tylko jeden producent: Ytong zapewnia
    utrzymanie norm i ma je jako takie bez ściemy, no może znajdzie się
    jeszcze SOLBET i parę innych mniej znanych - tylko czy aby na pewno.

    Dobra ekipa do ściany 1 W - równie dobrze możesz napisać - dobra ekipa
    do ocieplenia. Większość błędów popełnianych to te same co przy zwykłym
    murze. Choć normą jest budowanie ścian pod ocieplenie pod sam dach.
    Takich niestety mamy fachowców.

    Trzeba zauważyć jeszcze jedną rzecz o której nikt nie raczy pisać i
    porównywać

    Ytong 36,5 klasy 400 był stosowany kiedy na mury dawano od 5 do 12 cm
    styropianu. Najczęściej 10 i to w jednej warstwie bez zakładek - ale to
    pewnie nie błąd ocieplenia bo takowych w styropianie się nie popełnia.

    Teraz mamy Ytong szerokości 40 cm i klasy 350 - więc porównajcie te
    swoje 15 cm styro + mur z tym materiałem.

    Ciekawe, że przy okazji nikt nie pisze o keramzycie, czy ceramice ale w
    wersji i normach na mur 1W, - wprawdzie ten wątek tego nie dotyczył ale
    jakoś wydaje mi się by mieć pełny obraz "idealności" styropianu trzeba
    by o tym wspomnieć.

    Jestem już po budowie swojego domu "stety" z Ytonga 36,5 klasy 400 na
    czas kiedy był on budowany spełniał on wszelkie normy nawet je
    przewyższał, ba na tamten czas z wyliczeń wychodziło mi, że uda mi się
    zaoszczędzić (kilka tys.) tak budując (głównie za sprawą darmowego
    tynkowania przez teścia). Za 15, 20 lat może pojawi się jakiś nowy
    materiał izolacyjny, który będę mógł do ściany przykleić, i uzyskać
    lepsze parametry, na dziś za ogrzewanie płacę mniej niż moi znajomi
    mieszkający w podobnych (kubaturowo) domach ocieplonych styropianem. I
    nie dość, że mniej płacę to jeszcze mam cieplej.

    Oczywiście nie twierdzę, że styropian jest zły - Za to większość
    walczących zaciekle o wyższość styropianu nad Ytongiem to jacyś
    fanatycy, którzy przedstawiają jakieś argumenty przeciw Ytongowi,
    zamiast skupić się nad zaletami styropianu i udowodnić faktycznie jego
    wyższość. No ale już ktoś tu wspomniał - każda sroka swój ogon chwali
    (chyba coś takiego). Są dwie takie dyskusje gdzie podawane argumenty
    przeciw są chybione - pierwsza to ta przeciw ścianie 1W, a druga to
    przeciw kominkowi z płaszczem, jeden z często podawanych argumentów
    przeciw to: za rok nie będzie ci się chciało palić w kominku...
    albo kotłownia w salonie - palę 2 rok (przerzucam w roku przez salon
    około 8 mp drewna) i anie mi się nie znudziło, ani nie mam kotłowni w
    myśl niektórych czyli nie mam brudu, smrodu,...
    Przypomnijcie sobie jakiś czas temu obiegowo krążyły opinie, że kominki
    z płaszczem mogą wybuchnąć, jakoś do tej pory nie słyszałem o takim
    zdarzeniu. A co było z podłogówką...
    Puki zwolennicy styropianu nie wyjdą zbrojnie na innych i na siłę nie
    będą wszystkich nawracać to miło jest podyskutować.
    Ariusz

  • 92. Data: 2011-03-14 13:09:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Mar, 13:03, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Teraz mamy Ytong szerokości 40 cm i klasy 350 - więc porównajcie te
    > swoje 15 cm styro + mur z tym materiałem.

    U takiej sciany = 0,23.
    Najcieplejsza sciana jaka mozna obecnie zrobic to sciana z ytong
    energy (klasy wlasnie 350) grubosci 48cm - U = 0,19.
    Praaaaawie dorownuje naszym scianom 2W (moja ma 0,18), tylko cena z
    kosmosu (w granicy 200 pln / m2).

    Zgodze sie z Mankiem, ktory podawal przyklady ze jakis gosc mial
    problem z dzieciakami bo mu o sciane sklepu pilka odbijali - tam sobie
    moze strzelic taka ciepla 1W bo innej mozliwosci nie ma. W domu
    jednorodzinnym, ogrodzonym, do ktorego dostep maja wylacznie
    domownicy, a nie amatorska liga mlodzikow noznych nadal jednak jestem
    za 2W ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 93. Data: 2011-03-14 14:06:39
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-14 14:09, Adam pisze:

> [...]
    > jednorodzinnym, ogrodzonym, do ktorego dostep maja wylacznie
    > domownicy, a nie amatorska liga mlodzikow noznych nadal jednak jestem

    Jak z magazynów zejdą energo i zwykłe 36,5 to i cena spadnie na razie
    fakt za drogie

    Choć ten argument w tym porównaniu wypada ok.

    Ariusz

  • 94. Data: 2011-03-14 18:02:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-03-2011 o 13:03:55 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Oj obawiam się o twoją fachowość - troszkę bzdur napisałeś, a zwłaszcza
    > jako budowlaniec powinieneś wiedzieć jak unikać mostków przy ścianie 1W
    > - niestety ty zakładasz, że będą okna przemarzać i będzie tam pleśń
    Wiesz co kolego zanim zaczniesz mi coś zarzucać to sie zapoznaj dokładnie
    z moim tekstem i poczytaj trochę fachowych książek, wtedy sam przestaniesz
    pisać bzdury. Ja nigdzie nie napisałem że przemarzają okna tylko glify
    przy oknach
    i jest to zjawisko normalne dla muru 1W.

    > akurat bardziej zależy od samych okien i wentylacji niż od ściany i przy
    > 1 jak i 2W możesz mieć pleśń.
    Pierdu pierdu, nic nie wiesz a na siłę starasz się coś napisać.

    > Co do zaś samego bloczka Ytong - to główny jego skład to WAPNO i PIASEK,
    > ten pierwszy składnik ma pewne właściwości poczytaj sobie jakie.
    Co ty nie powiesz?
    NAPRAWDĘ?
    nie wiedziałem :)
    Dziękuję za oświecenie, a na przyszłość proponuje piaskownicę, tam się
    wyżywaj.

    A to mało?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 95. Data: 2011-03-14 20:21:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > A widzisz sa ludzie ktorzy grzeja drozszym pradem i schodza do
    > ogrzewania do 400 pln / sezon. Wiec naprawde - to sie da :) Marek
    > Dyjor potwierdzil, ze jego obliczenia OZC sprawdzily sie w praktyce.
    > Mi tez sie sprawdzaja. Innym tez sie sprawdzaja. Wiec ja nie mam z
    > kolei powodow zeby nie wierzyc, ze moje ogrzewanko spadloby o 600 pln.
    > BTW. Mi OZC wyliczyl zuzycie ok 15 tys kWh czyli gazem - jakies 3,3k

    Max 3000. Przyjmujesz za wysoka cene gazu, nie wiecej jak 2zl/m^3. Dokladnie
    W3: paliwo 1,0310, oplata zmienna 0,3041 netto. Z VAT 1,64. Reszta to oplaty
    stale niezalezne od zuzycia. Wiec dla Twojego przpadku to 2460,- za samo
    paliwo gazowe z oplata zalezna od zuzycia. Oplaty stale to 139,- za dwa
    miesiace (VAT 23%), nie uwzgledniam bo nie maja wplywu na parametry sciany.

    > pln. Wiec domy widocznie musimy miec inne

    Inne, ale przyjmujesz zla cene paliwa. Mi zgadza sie jak drut.

    > (co zreszta mnie nie
    > dziwi ;) Gdybym jednak zrezygnowal z rekuperatora, cieplej sciany 2W i
    > innych dupereli - placilbym pewnie w granicy 4,5k pln. I Twoje zuzycie
    > dla mnie jest zastanawiajace - bo wszyscy ktorych znam, a grzeja gazem
    > - dogrzewaja na maksa w kominkach, bo gaz wychodzi ich nawet w granicy
    > 5 tys pln.

    Gdyby mieli sciany 1W to placiliby mniej. :-))
    Moj kolega ogrzewa dom LPG i za miesiac placi tyle co ja za dwa. Szacujac
    srednio, za ogrzewanie tej zimy, pierwszy sezon wyjdzie mu jakies 6 tys. zl.
    Nie grzeje kominkiem, nawet go nie ma. Podejzewam, ze Twoi znajomi maja
    jakies inne problemy z domami a nie z kwotami. :-)

    > Wiec nie wiem - moze jak zaczniesz grzac calosc, a nie gore
    > tylko do 10stC, to rachunki Ci wzrosna :)

    Z wyliczen przegrody dachu po calkowitym dociepleniu jeszcze 18cm supermaty
    lezacej w garazu wychodzi, ze istotnie zuzycie moze wzrosnac, ale juz nie
    tak duzo. Policz sam jak sie nudzisz, teraz jest 12cm lambda 0,035 i 10C
    wewnatrz. Dojdzie 18cm lambda 0,033 i kolejne 10C. Jest jeszcze dziura w
    ociepleniu i topniejacy z drugiej strony snieg - nie licze.

    > A moze masz perfekcyjnie
    > energooszczedny projekt, dobrze ulozony dom na dzialce ;) Tak czy
    > inaczej jestem pewien, ze z ciepla sciana 2W i rekuperatorem
    > oszczedzalbys pare stowek na sezon na pewno.

    Temu nikt nie przeczy. Przy cieplejszej scianie nie wyjdzie przeciez wiecej.
    Pozostaja tylko pytania innej natury.

    > Ile masz m2 scian ? Jak do tego doszedles ? :) Zalozmy ze masz 200m2.

    150m^2

    > Srednia temp w sezonie to.. niech bedzie 5stC. U masz teraz 0,3. Sezon
    > 180 dni. Teraz wiec ucieka Ci tam (zakladajac ze w srodku masz 20stC):
    > 15 (roznica temperatur) * 200m2 * 0,3(kwh/m2) * 4320 (godzin sezonu) =
    > 3888kWh. W przeliczeniu na gaz = 855 pln. Obnizajac U o polowe placisz
    > dokladnie polowe mniej (427 pln). Uwzgledniajac mostki cieplne -
    > jeszcze wiecej.

    Fakt przy cenie 1,64zl/m^3 wychodzi max 50zl.

    Jakie masz U sciany?

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2011-03-14 20:23:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >O jakich wiekowych budowlach piszesz? Beton komórkowy np. wynaleziono
    >w 1925 roku. U teścia który przez 30 lat miał ścianę 1W (BK) otwór pod
    >wentylację w betonie komórkowym mogłem zrobic gołą ręką.....

    Sciana 1W to nie tylko beton komorkowy.

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2011-03-15 09:13:45
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przy oknach
    > i jest to zjawisko normalne dla muru 1W.

    No tak mało precyzyjnie napisałem. Niby jak te glify mają przemarzać
    skoro ściana jest ciepła - jakoś mieszkałem w bloku z wielkiej płyty i
    nawet tam mi nie przemarzało - oczywiście w środku się grzało i tak samo
    jest w domach z 1W - jak przestaniesz grzać to nawet styropian w końcu
    przemarznie. Więc nie jest to jakaś tam strefa przemarzania, a po prostu
    możliwy mostek - a tego bardzo łatwo uniknąć nawet w ścianie 1W - i TY
    tutaj jako fachowiec powinieneś podpowiedzieć jak, a nie powielać
    bzdury. U siebie zewnętrzne szpalety ociepliłem styropianem (u mnie chyb
    2 lub 3 cm), nic nie stoi na przeszkodzie by tego styropianu dać więcej
    nawet 10 cm.
    > Pierdu pierdu, nic nie wiesz a na siłę starasz się coś napisać.

    Oj pierdu pierdu - pozatykaj sobie wentylację w domy ze styropianu,
    pewnie długo nie będziesz musiał czekać aż wyjdzie ta pleśń

    > Co ty nie powiesz?
    > NAPRAWDĘ?
    > nie wiedziałem :)
    > Dziękuję za oświecenie, a na przyszłość proponuje piaskownicę, tam się
    > wyżywaj.

    Ja się raczej nie wyżywam, ale jak ktoś pisze, że jest fachowcem to
    raczej powinien się znać, a nie powielać bzdur.

    > A to mało?

    Ale co mało? - powiedz jaką normę sobie producenci/producent załatwili??
    Idąc tym tropem to równie dobrze mogę napisać ale producenci styropianu
    sobie normę załatwili!!!

    Przepraszam, że uraziłem, nie mam w zwyczaju być złośliwym, skoro jednak
    uraziłem twoją dumę i fachowość przepraszam.

    Oczekuję jednak konstruktywnej dyskusji.
    Ariusz

  • 98. Data: 2011-03-15 11:53:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Mar, 21:21, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Max 3000. Przyjmujesz za wysoka cene gazu, nie wiecej jak 2zl/m^3. Dokladnie

    Przyjmuje 0,22 pln / kWh - tak podaja wszelkiego typu zrodla, fora
    etc :) Niektorzy maja taniej, niektorzy drozej - zalezy tez od
    regionu.

    [...]
    > Moj kolega ogrzewa dom LPG i za miesiac placi tyle co ja za dwa. Szacujac

    Bo LPG jest b. drogie.. Drozsze od pradu w II taryfie ;)

> [...]
    > wewnatrz. Dojdzie 18cm lambda 0,033 i kolejne 10C. Jest jeszcze dziura w
    > ociepleniu i topniejacy z drugiej strony snieg - nie licze.

    Szczerze to juz mi sie nie chce nic liczyc ;)

    > Fakt przy cenie 1,64zl/m^3 wychodzi max 50zl.

    Czego 50 pln ? 3888kWh ucieka scianami (nie uwzgledniam mostkow ktore
    podniosa to o minimum 30-40%), czyli obnizajac U o polowe zyskujesz te
    prawie 2kWh tj. ok 315 pln / sezon liczac po Twojej cenie (1,03
    netto / 1m3, a 1m3 = 8kWh). Czyli nie wliczajac wzrostu cen i tak
    zwykle podnoszonej kwestii "a jakbym to odlozyl na konto to tyle by mi
    odsetek uroslo" - przez 30 lat oszczedzasz ok 10k pln :) Jakby wliczyc
    wzrost cen energii w tak dlugim czasie - pewnie drugie tyle. Jezeli
    sciana wyglada tak samo i niczym sie funkcjonalnie nie rozni
    (przynajmniej dla mnie - moze dla Ciebie jest wazne odbijanie pilki),
    a przy tym jej wykonanie kosztuje tyle samo (choc ja dalej uwazam ze
    dobrych pare stowek albo i tysiakow mniej - szczegolnie zakladajac
    uzycie wszystkich systemowych docieplen) - to ja wybieram 2W bo 1W dla
    mnie nie ma zadnej przewagi :)

    > Jakie masz U sciany?

    0,18. Realne i cale - bez mostkow. Twoje 0,3 w zaleznosci od uzytej
    zaprawy, jakosci, uzytych systemowych (lub niesystemowych) elementow
    ocieplenia wiencow i nadprozy) ma na 100% wiecej. Ja sam pilnowalem
    jakosci wykonania i sam uzupelnialem wszystkie najmniejsze szparki
    piana. Moglem sobie na to pozwolic bo ocieplenie robil mi moj znajomy
    ze szwagrem wiec robota szla im stosunkowo pomalutku (2 tygodnie
    ocieplali) - wiec mialem sporo czasu nim na wszystko przyszla siatka z
    klejem i ew. fuszerki moglyby zostac ukryte :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 99. Data: 2011-03-15 11:58:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Mar, 10:13, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

    > bzdury. U siebie zewnętrzne szpalety ociepliłem styropianem (u mnie chyb
    > 2 lub 3 cm), nic nie stoi na przeszkodzie by tego styropianu dać więcej
    > nawet 10 cm.

    Zakrywajac kawalek szyby w oknie ?:) Musialbys stosowac poszerzenia
    dla okien. Za darmo nie daja. A i od srodka wygladaloby to dosyc
    "ciekawie" ;)

    BTW. Jaki dales na to wszystko tynk ? CW? Trzyma sie na styropianie ?
    Pytam, bo dla Manka glowna zaleta 1W jest wytrzymalosc, a te daje
    przede wszystkim tynk CW, ktorego na scianie 2W nie da sie wykonac.
    Tynk cienkowarstwowy mam wrazenie ze nie wytrzymalby odbijania pilka
    nawet na twardym podlozu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 100. Data: 2011-03-15 14:18:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 12:58, Adam pisze:

> [...]
    > przede wszystkim tynk CW, ktorego na scianie 2W nie da sie wykonac.
    > Tynk cienkowarstwowy mam wrazenie ze nie wytrzymalby odbijania pilka

    U siebie mam styro 2-3 cm, jeżeli chciałby 10 - trzeba by zrobić szersze
    otwory okienne - nie widzę żadnego problemu (w ytongu bez problemu można
    wyciąć "L". Tynk na domu mam CW, a szpalety styropian i jest na kleju +
    siatka i narożniki metalowe. Trochę to było upierdliwe - bo tynkarz i
    klejący styropian musieli współpracować (na szczęście u mnie robił to
    teściu i znajomy). Na klej spokojnie można tynk położyć - jak to mówi
    mój teściu jak się dobrze zachlapie to wszystko będzie trzymać. Z samym
    tynkowaniem na Ytonga może być problem - na szczęście jak tynkowali w
    środku to lał deszcz (wilgotność była spora), ale i tak gdzieniegdzie
    pustak potrafił w mgnieniu oka "zaprawę wysuszyć". Na zewnątrz tynki
    były kładzione w ładną pogodę i zaraz po zaszprycowaniu było lane i
    polewane co chwilę. Wbrew pozorom bloczki strasznie nie nasiąkły - choć
    może bo w pierwszą zimę spaiłem 2x więcej drzewa niż tej zimy.
    Co do wytrzymałości tynku to miałem problem z wbiciem gwoździa w ścianę.
    oczywiście jak już udało się przebić warstwę tynku to dalej palcem
    wbijałem. Wewnętrzne szpalety były wykańczane płytą gipsową (zieloną bo
    mi sporo zostało kawałków z łazienki) na gładko - jedynie trzeba było
    pamiętać by przy tynkowaniu wstawić narożnik i płytę i zatrzeć to
    wstępnie klejem, a po tynkowaniu zostało to zaszpachlowane i wygładzone.
    Poszerzania, o których piszesz dostałem dolne do drzwi tarasowych i
    balkonowych gratis, a faktycznie do każdego okna wyszło by dość sporo.
    Co ciekawe miałem robione tynki wewnętrzne po płytach i ociepleniu
    poddasza i nic się mimo sporej wilgotności nie stało.
    Ariusz