  • 111. Data: 2011-03-16 08:54:25
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-03-2011 o 01:30:07 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 15-03-2011 o 22:42:07 Adam <a...@g...com> napisa?(a):

    4f2aecb4b1a7db75344e4_130x173.jpg

    > A kto tak robi? W glupich pogladowych ulotkach reklamowych jest wszystko
    > debilnie narysowane. Za wiencem i nadprozami mam 10cm styropianu a od
    > zewnatrz porotherm 12cm.
    Możesz to narysować bo nie bardzo łapię :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 112. Data: 2011-03-16 09:42:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Mar, 09:54, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Możesz to narysować bo nie bardzo łapię :)

    Z zewnatrz masz wszystko obmurowane porothermem 12-stka, potem
    wsadzony styropian 10cm i na pozostalych ~22cm czyli polowce pustaka
    lezy wieniec. Na pewno sporo pomaga ale U tak czy siak w tym miejscu
    bedzie zawsze wyzszy - zewnetrzna warstwa wienca (ktory przenosi
    cieplo ze stropu i normalnie nagrzewa sie do tych ~20stC) styka sie
    gora i dolem w nabardziej wysunietym na zewnatrz miejscu z pustakiem
    ktory w tym miejscu ma 0stC. Mostek jest choc zdecydowanie mniejszy
    niz jakby tego styro nie bylo.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 113. Data: 2011-03-16 11:41:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    Nie poruszylismy jeszcze kwestii zabrania przez gruba sciane 1W duzej
    ilosci przestrzeni. Budujac z silki 18cm, a porothermu 44, mamy
    roznice 26cm. Moje fundamenty mialy obrys 65mb czyli w przyblizeniu
    roznica wynioslaby az 17m2 per kondygnacja. Mialbym o jeden pokoj
    mniej na kazdej z trzech kondygnacji!! Ale fakt - ja mam porotherm 25
    (niestety nie bylo silikatow wtedy dostepnych u mnie) i oszczedzam ok
    12m2 per kondygnacja. Czyli moja lazienke mam gratis ;) Zeby
    pomieszczenia mialy taka sama powierzchnie - w przypadku 1W trzeba te
    pare kubikow betonu i paredziesiat kg stali wiecej wlozyc w wieksze
    lawy. Darmo nie daja :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 114. Data: 2011-03-16 18:44:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-03-2011 o 10:42:14 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > gora i dolem w nabardziej wysunietym na zewnatrz miejscu z pustakiem
    > ktory w tym miejscu ma 0stC. Mostek jest choc zdecydowanie mniejszy
    Ta, już łapię, jakoś nie zaskoczyłem od razu :) chyba zmiana pogody
    idzie a ja byłem dopiero po pierwszej kawie :)
    co do mostka to masz rację, strop jest chłodzony z góry i dołu przez
    ścianę która w połowie ma 0 :) w scianie 2W nie ma tego problemu :)
    A tak w ogóle to ze ścianą 1W jest jak z socjalizmem, zwalcza się
    problemy nieobecne w innych ustrojach :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 115. Data: 2011-03-16 20:47:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
    > Nie poruszylismy jeszcze kwestii zabrania przez gruba sciane 1W duzej
    > ilosci przestrzeni. Budujac z silki 18cm, a porothermu 44, mamy
    > roznice 26cm.

    Jak liczysz? 26cm i 44cm? Ocieplenia na tej silce nie ma?

> [...]
    > (niestety nie bylo silikatow wtedy dostepnych u mnie) i oszczedzam ok
    > 12m2 per kondygnacja. Czyli moja lazienke mam gratis ;)

    Nic nie wyjdzie lepiej jak Ytong. Tam sciana ma 36,5cm. A Twoja jest
    ocieplona, wiec jakie 25cm?

    >Zeby
    > pomieszczenia mialy taka sama powierzchnie - w przypadku 1W trzeba te
    > pare kubikow betonu i paredziesiat kg stali wiecej wlozyc w wieksze
    > lawy. Darmo nie daja :)

    Czes pustaka wysuwa sie poza obrys cokolu, tzw. kapinos. Reszta jak piszesz
    z ta roznica, ze stali pojdzie dokladnie tyle samo.

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2011-03-16 20:57:00
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >A tak w ogóle to ze ścianą 1W jest jak z socjalizmem, zwalcza się
    >problemy nieobecne w innych ustrojach :)

    To nie jest tak, ze w scianie 2W nie ma tego problemu. W jakims stopniu
    bedzie mniejszy, ale nie liczcie na to, ze sciana w miejscu stropu mimo
    ocieplenia ma takie same U jak w calej powierzchni. Strop, nadproza,
    balkony, narozniki i wykusze to zawsze wiekszy przewodnik i kazda sciana w
    tym miejscu bedzie miala wieksze straty. Rozklad temp w obu scianach
    rozpatrywanych jako calosc bedzie taki sam, tylko izotermy beda co najwyzej
    lagodniejsze i rzecz jasna przesuniete wzgledem osi

    Pozdro.. TK.

  • 117. Data: 2011-03-17 09:46:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Mar, 21:47, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Jak liczysz? 26cm i 44cm? Ocieplenia na tej silce nie ma?

    Ale ocieplenie w silce jest w calosci poza fundamentem. Ocieplenie nie
    jest warstwa konstrukcyjna pod ktora musisz przewidziec fundament
    przeciez :) Majac lawy fundamentowe - silke mozesz zlicowac z
    zewnetrznym licem fundamentu. Porotherm 44 tez, tylko roznica wewnatrz
    wyniesie dokladnie 26 cm.

    > Nic nie wyjdzie lepiej jak Ytong. Tam sciana ma 36,5cm. A Twoja jest
    > ocieplona, wiec jakie 25cm?

    To roznica wyniesie w stosunku do mojego porothermu 11,5cm czyli
    ~7,5m2 dalej jestem "do przodu".

    > Czes pustaka wysuwa sie poza obrys cokolu, tzw. kapinos. Reszta jak piszesz
    > z ta roznica, ze stali pojdzie dokladnie tyle samo.

    Majac fundament 38cm - OK, masz racje - porotherm 44 wysuniesz z obu
    stron po 3cm, czyli te 3cm jestes "do przodu".

    O widzisz - przy okazji doszlismy do kolejnej waznej kwesti - ja mam
    sciany piwniczne z bloczka betonowego murowanego na 25cm, a nie na 38.
    Murujac z porothermu 44 raczej musisz zrobic 38cm - watpie zeby
    kierbud sie zgodzil na tak duzy "zwis" (19cm) w przypadku porothermu
    44 ? Znowu pare tysi do przodu ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 118. Data: 2011-03-17 09:52:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Mar, 21:57, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To nie jest tak, ze w scianie 2W nie ma tego problemu. W jakims stopniu
    > bedzie mniejszy, ale nie liczcie na to, ze sciana w miejscu stropu mimo
    > ocieplenia ma takie same U jak w calej powierzchni. Strop, nadproza,

    20cm styropianu 0,039 daje U = 0,195, wiec w tym miejscu NAJWYZEJ moze
    byc wlasnie tyle U - te 25cm betonu jakistam niewielki opor stawi i
    pewnie dojdzie do 0,19. W porownaniu do 0,18 - prawie zadna roznica. U
    Ciebie porotherm 11,5 ma opor = 0,58, styropian 10cm opor 2,56. Suma
    oporu = 3,14 (jakie ladne PI wyszlo;) czyli U = 0,318. Nie
    uwzgledniajac zadnych mostkow cieplnych!! Czyli to miejsce juz nie
    miesci sie nawet w normach.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 119. Data: 2011-03-17 09:56:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > przeciez :) Majac lawy fundamentowe - silke mozesz zlicowac z
    > zewnetrznym licem fundamentu. Porotherm 44 tez, tylko roznica wewnatrz

    Ale porównuj dla tych samych obrysów zewnetrznych budynku. Bo tak to troche
    manipulujesz.
    Jak porotherm 44 czy ytong 36,5 zlicujesz z zewnetrznym licem fundamentu
    zachowujac wymiary zgodnie z projektem to ok. Jeskli jednak na tym samym
    fundamencie postawisz silke i zlicujesz z zewnetrznym licem fundamentu +
    dodatkowo dasz ze 30cm styro(tyl;e podobno juz niektórzy daja;)) to
    przyblizysz sie o te 30 cm do sasiada i klopot gotowy.

    > To roznica wyniesie w stosunku do mojego porothermu 11,5cm czyli
    > ~7,5m2 dalej jestem "do przodu".

    Dziwna matematyka. Ytong ma 36,5 cm grubosci a twoja sciana 25 porotherm+
    jesli dobrze pamietam 25cm styro.
    Jesli ze swoimi 50cm jestes "do przodu" w stosunku do 36,5 ytonga to ja sie
    innej matematyki uczylem chyba

    .
    > Murujac z porothermu 44 raczej musisz zrobic 38cm - watpie zeby
    > kierbud sie zgodzil na tak duzy "zwis" (19cm) w przypadku porothermu
    > 44 ? Znowu pare tysi do przodu ;)
    U Ciebie moze pare "tysi" do przodu bo masz sciany piwniczne. Ci bez piwnic
    potrzebuja zaledwie kilka warstw bloczków betonowych wiec tu róznica pare
    "tysi" nie wyjdzie.

    Krzysiek

  • 120. Data: 2011-03-17 09:59:39
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > rozpatrywanych jako calosc bedzie taki sam, tylko izotermy beda co najwyzej
    > lagodniejsze i rzecz jasna przesuniete wzgledem osi

    Cooooo? No teraz to przegiales jak jasna cholera :D

    http://szyna.civ.pl/1w.JPG
    http://szyna.civ.pl/2w.JPG

    Pierwsza sciana to ytong 36,5 o U = 0,285 - temperatura wewnatrz
    18-19stC, zewnatrz blisko -18stC. W srodku sciany 0stC.
    Druga sciana to porotherm 25 + 20cm styro o U = 0,18 - temperatura
    wewnatrz 18-19stC, zewnatrz pustaka ok 17stC, w srodku pustaka ~18stC.

    Jezeli te izotermy sa "lagodniejsze" to ja wymiekam :) Teraz wstaw
    sobie okno w srodek sciany 1W (lub lekko wysun na zewnatrz) gdzie jest
    0-5stC, a wstaw sobie okno do sciany 2W zlicowane ze styropianem gdzie
    jest 17stC. Nie ma mostka ? :)))
    pozdr.

    --
    Adam