  • 31. Data: 2011-03-10 19:21:21
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:op.vr4pouo01cvm6g@lap...
    Dnia 10-03-2011 o 11:39:09 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Maniek, przeczytaj i przestań pitolić że styropian nasiąka wodą.

    A wykres 2.3.2/10 z drugiego linku to emotikon?

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-03-10 19:57:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Smutne zycie musisz miec jezeli uwazasz ta wypowiedz za emocjonalna :D
    > Polecam wiecej ruchu na swiezym powietrzu!

    tja ... smuuutne jak czort ide sobie zaraz popinkac na moich
    syntezatorach... ;-)

  • 33. Data: 2011-03-10 20:00:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Mar, 20:21, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A wykres 2.3.2/10 z drugiego linku to emotikon?

    To jest wykres nasiakania wilgocia styropianu *zanuzonego w wodzie* -
    na ktory dziala jakiestam (na pewno znacznie wyzsze) cisnienie niz
    napiera para w murze :) Pozatym widac ze nasiaknal tylko 1,5% i to
    dopiero po 30tu dniach ciaglego przebywania w wodzie. Porotherm, czy
    chyba tym bardziej ytong potrafia przyjac znaaaaaacznie wiecej (na oko
    przynajmniej 50, a moze i 100% ?). Bloczek z betonu komorkowego ktory
    ostatnio przenosilem, a ktory lezal sobie cala zime na zewnatrz byl
    przynajmniej 2 x ciezszy od suchego, a resztki styropianow lekkie jak
    zwykle ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2011-03-10 20:33:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:
    > Jako, że co chwilę przy okazji różnych wątków i pytań rozpętuje się
    > wojna co lepsze postanowiłem założyć ten wątek by być może raz na
    > zawsze (a przynajmniej na jakiś czas) rozwiązać spór.

    obliczenia dla mojego domu...

    sciana Ytong PP2/0.4 365mm 14,07MWh/Rok
    sciana silka 20cm styro 13,5 MWh/Rok

    Dach XPS 10cm szczelne

    Dom

    P scianzewn 117m2
    P okna 40m2
    kubatura 530m3

  • 35. Data: 2011-03-10 21:27:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > ostatnio przenosilem, a ktory lezal sobie cala zime na zewnatrz byl
    > przynajmniej 2 x ciezszy od suchego, a resztki styropianow lekkie jak

    Moim zdaniem zle na to patrzysz. Ewentualne nasiakanie styropianu na scianie
    to proces a nie jednorazowe doswiadczenie. Wykres pokazuje, ze styropian
    nasiaka co bylo poddawane pod watpliwosc. Co bedzie za dziesiec lat z tym
    styropianem przeciez nie wiem. Duzo zalezy od wentylacji domu i sposobu
    zycia, a takze uzytych farb, wiec skutki nie beda takie oczywiste.
    Mialem kiedys link do badania pod wzgledem wilgoci zdjetego ze sciany
    styropianu po kilku latach. Wysypal mi sie system i teraz tego nie moge
    znalezc. Kwestia otwarta pozostaje wplyw wilgoci na samo ocieplenie. Z
    wykresu widac, ze nie powinien byc duzy, ale to tylk badanie jakiegos tam
    kawalka w okreslonym czasie.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2011-03-10 21:32:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > obliczenia dla mojego domu...
    >
    > sciana Ytong PP2/0.4 365mm 14,07MWh/Rok
    > sciana silka 20cm styro 13,5 MWh/Rok

    Wyjdzie ze dwie stowy na rok. Duzo to czy malo?
    Ile zmniejszy sie powierchnia okien, zyski slonca, wzrosnie cena parapetow?

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-03-10 21:59:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Wyjdzie ze dwie stowy na rok. Duzo to czy malo?

    bez znaczenia... :)

    > Ile zmniejszy sie powierchnia okien, zyski slonca, wzrosnie cena
    > parapetow?

    ke... :)

  • 38. Data: 2011-03-10 22:41:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Mar, 21:33, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > obliczenia dla mojego domu...
    >
    > sciana Ytong  PP2/0.4  365mm    14,07MWh/Rok
    > sciana silka 20cm styro                      13,5 MWh/Rok
    >
    > Dach XPS 10cm szczelne

    Nie uwzgledniles mostkow jakie wystepuja tylko w 1W. Menu Ogolne -
    Parametry obliczen - Uwzgledniaj mostki cieplne.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2011-03-10 22:47:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Nie uwzgledniles mostkow jakie wystepuja tylko w 1W. Menu Ogolne -
    > Parametry obliczen - Uwzgledniaj mostki cieplne.

    drogi teoretyku...

    wg obliczeń z OZC mam zaprojektowane ogrzewanie podłogowe a altherma ma
    ustawioną krzywą grzewczą wg obliczonych temepratur zasialania...

    i dla -20 mam dokładnie 20st

    a już dla okolic zera to musze korygowac w dół bo jest troszkę za ciepło.
    Wniosek: dom ma parametry zgodne z obliczeniowymi...

  • 40. Data: 2011-03-10 22:49:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Nie uwzgledniles mostkow jakie wystepuja tylko w 1W. Menu Ogolne -
    > Parametry obliczen - Uwzgledniaj mostki cieplne.

    acha mostki sa zaznaczone :)