  • 61. Data: 2011-03-11 19:10:54
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:c68dcf88-a66e-4488-8094-aa2239e2ec2d@t19g2000pr
    d.googlegroups.com...

    > On to uwzglednil, ale w swojej scianie 1W. Dla sciany 2W musi te
    > mostki wylaczyc - niech to zrobi i pokaze wtedy wyniki obliczen.
    > Zamiast 13,5MWh wyjdzie pewnie w granicy 12,5MWh. I o to mi sie tylko
    > rozchodzi :)

    No to nie wiem w czym problem bo nie zauwazylem zeby ktos to kwestionowal. O
    ile wzrosnie zyzycie jak uwzgledni sie te mostki, 100zl na rok?
    Nie rozumiem dla czego do porownania przyjmujecie tylko parametry cieplne?
    Sciana to nie tylko cieplo i niestety pod innymi wzgledami sciana 2W bedzie
    tylko gorsza.

    > Nie mam wogole glifow wystawionych na zewnatrz - w scianie 2W okno
    > licujesz przeciez rowno ze sciana i styropianem nachodzisz 3cm na
    > rame :)

    I to nie mostek? Przy oknie masz tylko 3cm styropianu i dalej zwykle zimny
    material. Przy 20cm styropianu na reszcie sciany wyglada dosc mizernie. Czy
    te 3cm styropianu przy samej ramie okna to tak duzo wiecej jak grubosc
    oscieznicy okna cieplej sciany? Gdybys okna zamontowal w warstwie ocieplenia
    to moglbys sie czepiac tych mostkow przy oknie, ale tak to robisz sobie
    jaja.

    > W scianie 1W 1/3 glifu znajduje sie od strony chlodnej - co
    > wychladza cala sciane wglab.

    Jak na glify nakleje 3cm styropianu to bedzie dobrze?

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2011-03-11 19:12:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    k.googlegroups.com...

    > Ja nie popelnilem ;) Mozna jednak zalozyc, ze w scianie 1W jest wiecej
    > rzeczy do spartolenia i w niej zdecydowanie wiecej mozna popsuc.

    Czego dowodem jest dom Kikiego i halny w gniazdkach, oraz ciagle powszechne
    klejenie styropianu na placki.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2011-03-11 19:19:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Ale to znaczy tylko tyle ze to moglo byc rownie dobrze lobby scian 1W.

    No nie pitol, przeciez tego nie czytales. Opracowanie dotyczylo wrecz
    deprecjonowania wplywu dyfuzji pary przez sciany 1W na bilans wilgoci w
    domu.

    > Gdyby sciany 2W byly mokre od zewnatrz to bylby to problem na masowa
    > skale - w takiej scianie szybko roslyby grzyby i plesnie, a mimo
    > tysiecy (a moze i dziesiatek tysiecy) ocieplonych budynkow
    > jednorodzinnych i blokow - nie slyszy sie o tym masowo :) Juz sam fakt
    > ze Ci wujek google nie chce pomoc przemawia raczej za tym ze sciany
    > pod styro maja sie bardzo dobrze :)

    Jakiego grzyba? Mowa byla o wilgoci w ociepleniu i bardzo trudnego
    odparowania. Zeby sciana byla wilgotna to styropian daloby sie wykrecac, a w
    takie cuda chyba nikt nie uwierzy. Wilgoc w scianie prawdopodobnie i tak
    zawsze bedzie wieksza jak w styropianie. Ale klopot w tym, ze obliczeniowe
    parametry scian ocieplonych styropianem nie beda stale. Innymi slowy za 10
    lat ustawisz wyzsza krzywa grzewcza.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2011-03-11 19:20:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Bo to zły styropian był :)

    >b.
    >"psy" oglądałeś? :-)

    No jasne. :-)

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2011-03-11 19:27:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 20:10, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No to nie wiem w czym problem bo nie zauwazylem zeby ktos to kwestionowal. O
    > ile wzrosnie zyzycie jak uwzgledni sie te mostki, 100zl na rok?

    Na przykladzie mojego domu - w sumie (po zmianie na ytong 36,5 +
    mostki) o... doczytaj wyzej. Wyszlo cos kolo 600 pln / sezon. Dla mnie
    to b. duzo.

    > I to nie mostek? Przy oknie masz tylko 3cm styropianu i dalej zwykle zimny

    Wystarczy ze spojrzysz na izotermy do ktorych podawalem wczesniej
    linki, a potem na temperatury jakie panuja po glifie z drugiej strony
    okna + na jakiejs dlugosci wewnetrznego muru w obu typach scian. 1W
    jest znacznie chlodniejsza. Ja mam na parterze ~150m2 scian i 30m2
    okien - wiec tych mostkow wychodzi baaaardzo duzo.

> [...]
    > to moglbys sie czepiac tych mostkow przy oknie, ale tak to robisz sobie

    W scianie 2W ta nie ma wogole bezposredniego kontaktu z mrozem. W
    scianie 1W przynajmniej 1/3 jest wystawiona bezposrednio na dzialanie
    mrozu. To jest mostek :)

    > Jak na glify nakleje 3cm styropianu to bedzie dobrze?

    A masz naklejone? :) O tym tez juz bylo. Naklej na glify, wience i
    nadproza styro i bedzie dobrze. Tyle ze bedziesz wtedy blizej 2W niz
    1W ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 66. Data: 2011-03-11 19:29:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 20:12, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Czego dowodem jest dom Kikiego i halny w gniazdkach, oraz ciagle powszechne
    > klejenie styropianu na placki.

    Ma zle zrobione. Ja mam 2W i nic mi nie wieje. Przez welne tez mi
    wiatr nie podwiewa i poddasze mam docieplone od pierwszego strzala
    idealnie. To nic nie znaczy - w obu technologiach mozna cos spartolic.
    Wiec argument o mozliwosci spartolenia jako wade jednej i drugiej
    technologii odrzucam :) Pozatym kiki pisze ze wianie halnego to efekt
    braku m.in. pionowych spoin i "dziur" w porothermie - wiec wedlug
    niego to samo powinno sie dziac u Ciebie. Wieje Ci halny? :) Mi nic, a
    nic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 67. Data: 2011-03-11 19:31:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > Cala reszta tzn? Wyliczylismy ze jest tansza w budowie i cieplejsza.
    > Jedyna zaleta 1W nad 2W to twardosc. W sciane 1W dzieciaki moga
    > odbijac pilke, w 2W nie bardzo. Pozwalasz swoim (czy obcym) odbijac
    > pilke o swoj swiezutki nowiutki tynk ? :-) Jezeli nie, to tej wady
    > poprostu nie ma.

    Ja nie mam problemu z montowaniem lamp do sciany, wlacznikow dzwonka,
    anteny, pozwalam dzieciakom rzucac pilka w sciane, opieram drabine do
    wysokiego okna bez stresu. Nie martwie sie niczym co dotyczy sciany na
    zewnatrz, a wewnatrz przed oknem nie mam lochu tylko normalnej wielkosci
    parapet co pozwala mi cieszyc sie lepszym doswietleniem pomieszczenia i
    oslawionymi zyskami ze slonca. Nie zlazi mi siatka z tynkiem ze styropianu
    jak prezentowal tu z rok temu jeden z bardziej znanych uczestnikow grupy,
    nie placze jak ktos zrobi mi dziure w styropianie czym to naprawic, bo co by
    nie robil to i tak bedzie widac. Dla mnie dom to nie skansen i opieram
    szpadel o sciane.

    > Ma wade ze trzeba co jakis czas odmalowac. 3W obrobiona klinkierka z
    > zewnatrz to moj faworyt - elewacja trwala na cale dziesieciolecia :)

    No to do czegos dochodzimy poza srednimi dwiema flaszkami na miesiac w
    zimowe miesiace? :-)

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2011-03-11 19:40:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 20:31, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ja nie mam problemu z montowaniem lamp do sciany, wlacznikow dzwonka,
    > anteny, pozwalam dzieciakom rzucac pilka w sciane, opieram drabine do

    Mam lampy, wlaczniki, antene satke. Nie widze problemu - poprostu
    trzeba uzyc innych kolkow. To nie jest problem ani wada. Gdyby sie nie
    dalo tego powiesic - bylaby. Jezeli pozwalasz dzieciakom odbijac
    brudna pilke o tynk to Twoja sprawa. Ja bym nie pozwolil - do
    odbijania pilki mam pol hektara pola. Zreszta nie mam nawet za bardzo
    miejsca gdzie moznaby tak pilke sobie poodbijac - wszedzie wielkie
    okna, a od polnocy jest wszedzie krzywo bo spady sa :)

    > wysokiego okna bez stresu. Nie martwie sie niczym co dotyczy sciany na
    > zewnatrz, a wewnatrz przed oknem nie mam lochu tylko normalnej wielkosci
    > parapet co pozwala mi cieszyc sie lepszym doswietleniem pomieszczenia i

    Znaczy jaki parapet ? Przy porothermie 44 okno (zalozmy 7cm szerokie)
    zamontowane w srodku da 18,5cm parapetu z zewnatrz i wewnatrz. Ja mam
    20cm. Ale to i tak kit - moje dwa podstawowe okna (3 metry szerokie i
    2m wysokie kazde) to wysuniete wykusze z "boczkami", ktore maja 0cm
    glifow i slonca mam pod dostatkiem :)

    > oslawionymi zyskami ze slonca. Nie zlazi mi siatka z tynkiem ze styropianu
    > jak prezentowal tu z rok temu jeden z bardziej znanych uczestnikow grupy,

    Patrz mi tez nie :) A z tych glifow docieplonych tez Ci nie zlazi? ;-)
    Dziwne :)

    > nie placze jak ktos zrobi mi dziure w styropianie czym to naprawic, bo co by
    > nie robil to i tak bedzie widac. Dla mnie dom to nie skansen i opieram
    > szpadel o sciane.

    Ja tez. Widac nie dotykales nigdy sciany 2W - podwojna warstwa kleju z
    siatka + tynk to bardzo twarda powierzchnia. Spokojnie mozesz opierac
    drabine, szpadel, watpie nawet czy piescia bylbys w stanie ja
    naruszyc. A mlotkiem to ja i w Twojej 1W wykuje dziure - naprawe tez
    bedzie widac - jak to przy kazdym tynku :)

    > No to do czegos dochodzimy poza srednimi dwiema flaszkami na miesiac w
    > zimowe miesiace? :-)

    Drogi alkohol pijasz :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 69. Data: 2011-03-11 19:49:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie rozumiem dla czego do porownania przyjmujecie tylko parametry cieplne?
    > Sciana to nie tylko cieplo i niestety pod innymi wzgledami sciana 2W bedzie
    > tylko gorsza.

    A przepraszam - ciepło i cena. Oba przemawiaja na rzecz 2W. A komfort? Ja nie zaważam
    różnicy - ale jak tos ma fobie na punkcie opartego szpadla to niech sobie robi 1W -
    bedzie szczesliwszy - a głównie o to chodzi :-) Ja o sciane 2W opieram wszystko -
    śladów uszkodzeń brak.

    b.

  • 70. Data: 2011-03-11 19:56:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 20:10:54 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > No to nie wiem w czym problem
    Maniek jest problem i Adam ma rację.

    bo nie zauwazylem zeby ktos to
    > kwestionowal. O

    Bo mi się nie chce :(
    tak sobie obserwuje tą waszą dyskusje ale widzę że to bez sensu
    bo ty jesteś 'ustawiony' i zadne argumenty do ciebie nie trafiają,
    i nie masz racji.

    --
    Pozdr
    JanuszK