  • 1. Data: 2013-05-22 11:36:22
    Temat: Z czego rura do odgromówki???
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    Goście od odgromówki się wypięli na mnie. Idą ociepleniowcy i muszę
    zostawić miejsce na drut/linkę od odgromówki. Jaką rurę dać na ścianę,
    żeby potem problemu nie było? Najtańsze 32mm od kanalizacji czy jakieś
    inne, PP? Nie wiem jakie średnice powinny być i jakie materiały :(

  • 2. Data: 2013-05-22 11:46:57
    Temat: Re: Z czego rura do odgromówki???
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cte" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > żeby potem problemu nie było? Najtańsze 32mm od kanalizacji czy jakieś
    > inne, PP? Nie wiem jakie średnice powinny być i jakie materiały :(

    Do czego ta rura? Chcesz puścić zwód w rurze _pod_ styropianem?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-05-22 12:09:08
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > żeby potem problemu nie było? Najtańsze 32mm od kanalizacji czy jakieś
    > inne, PP? Nie wiem jakie średnice powinny być i jakie materiały :(

    u mnie puscili w takiej niebieskiej rurce, chyba od wody, puszki dali na
    każdym rogu
    ok 40cm od poziomu gruntu gdzie łączy się prent z płaskownikiem bednarki,
    to ty sobie w grunt daj większą średnicę,

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-05-22 14:35:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ergie wrote:

    > Do czego ta rura? Chcesz puścić zwód w rurze _pod_ styropianem?

    Burn, baby, burn...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2013-05-22 22:52:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Wyderski wrote:

    > Burn, baby, burn...

    sami idioci w tej polsce :)

    wszędzie zwody idą w rurkach pod ociepleniem...

  • 6. Data: 2013-05-23 10:23:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > wszędzie zwody idą w rurkach pod ociepleniem...

    To jakiś nowy zwyczaj? Kolejny co generalizuje. Twoje "wszędzie" jakby
    trochę mijało się z rzeczywistością.

    Projektanci od lat prowadza na ten temat dyskusję bo z jednej strony
    nagrzewanie takiego drutu jest na tyle niewielkie że nie zaszkodzi
    styropianowi, ale z drugiej po pierwsze uniemożliwia kontrolę wzrokową
    ciągłości przewodów, a po drugie zwiększa ryzyko korozji. Dodatkowo choć
    teoretycznie nie powinno w praktyce często uniemożliwia dostęp do złącz
    kontrolno-pomiarowych.

    W praktyce wystarczy spacer by stwierdzić że stosowane są oba rozwiązania.
    Ja osobiście uważam że instalacja odgromowa nie musi być ładna ale ma być
    skuteczna dlatego jestem zwolennikiem tradycyjnych rozwiązań.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-05-23 13:00:46
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > sami idioci w tej polsce :)
    >

    > wszędzie zwody idą w rurkach pod ociepleniem...

    na forum elektory wypowiedzi zaprzeczają temu

    "nic się nie stopi. Przepływ silnego wyładowania (100 lub 200 kA, a typowo u
    nas to 37 kA) powoduje wzrost temperatury drutu stalowego 8 mm chyba o 13
    stopni. Wzrost temperatury jest jeszcze mniejszy jeśli weźmiemy pod uwagę,
    że przewodów z dachu jest przeważnie 4 i prądy są mniejsze"

  • 8. Data: 2013-05-23 13:21:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 maja 2013 11:46:57 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Do czego ta rura? Chcesz pu�ci� zw�d w rurze _pod_ styropianem?
    A dlaczego nie?

  • 9. Data: 2013-05-23 13:49:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A dlaczego nie?

    A dlaczego tak? Czy w jakikolwiek sposób zwiększa to bezpieczeństwo?

    Uważam że instalacja zwiększająca bezpieczeństwo powinna być zrobiona w
    najlepszy możliwy sposób, a nie najładniejszy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-05-23 14:50:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 13:49:44 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > A dlaczego tak? Czy w jakikolwiek sposób zwiększa to bezpieczeństwo?
    > Uważam że instalacja zwiększająca bezpieczeństwo powinna być zrobiona w
    > najlepszy możliwy sposób, a nie najładniejszy.
    Przewody ochronne w instalacji elektrycznej tez masz na wierzchu w salonie?
    Instlacja odgromowa to kolejny element który może potencjalnie szpecić wygląd
    elewacaji więc lepiej jak jest ukryty. Zresztą póki co nie jest obowiązkowa chyba
    więc ja wcale jej nie mam. ;)