  • 11. Data: 2010-12-29 08:54:10
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@i...eu> napisał w wiadomości
    news:ifer5m$87v$1@usenet.news.interia.pl...
    > Po pierwsze odpuść sobie ścianę jednowarstwową (1W) bo to w naszym
    > klimacie nieporozumienie.
    > Po drugie odpuść sobie cegłę a szczególnie to g...o Phorotherm,
    > muruj z BK szary albo jak cię stać to biały Ytong, do tego ocieplenie
    > styropian minimum 15cm.
    > Będziesz miał ciepło i energooszczędnie.
    >

    > Ja się dołaczam do pytania, poniewaz mam w planie postawienie scian z
    > pustaka thermopor 25 x 37,5 x 23,8 cm (firma Leier) a do niego styropian
    > Fasadowy 14 cm. To tak z grubsza. Prosba o informację i sugestie na temat
> [...]

    wszytskie (...)pory (...)thermy z fliny jako podstawowego materiału sa do
    bani
    beton komorkowy jest naprawde dobrym wyborem

    p.

  • 12. Data: 2010-12-29 09:16:18
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Przemek" <e...@v...pl> wrote in message news:ifesva$9f$1@news.onet.pl...

    > wszytskie (...)pory (...)thermy z fliny jako podstawowego materiału sa
    > do bani
    > beton komorkowy jest naprawde dobrym wyborem

    To prawda. Żadne porothermy, maxy czy inne świństwa. Jest to przyczynek do
    wiania z gniazdek, wiania w samym murze, przewiewania pionowymi zamkami,
    brak pionowej spoiny uszczelniającej, przemarza w rogach domu, bo przewodzi
    zimno dużo mocniej niż beton komórkowy. Ale najgorsze jest przewiewanie
    wiaterkiem, który się wciśnie w każdą dziurę. I tak nie ominie
    podmurowywanie pod oknami z ytonga, szczyty, końcówki wykuszy też z czegoś
    ciepłego. Porotherm to przyczynek do wielkiej fuszerki budowlanej. Sam mam
    to gówno i odradzam każdemu.

  • 13. Data: 2010-12-29 09:35:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 10:16, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > To prawda. adne porothermy, maxy czy inne wi stwa. Jest to przyczynek do
    > wiania z gniazdek, wiania w samym murze, przewiewania pionowymi zamkami,
    > brak pionowej spoiny uszczelniaj cej, przemarza w rogach domu, bo przewodzi
    > zimno du o mocniej ni beton kom rkowy. Ale najgorsze jest przewiewanie
    > wiaterkiem, kt ry si wci nie w ka d dziur . I tak nie ominie

    Juz to nie raz przerabialismy.. Dobre (szczelne) zaprawy poziome +
    dobrze polozone ocieplenie (zatkane szczelnie od gory i od dolu, plyty
    kladzione na obwodke, ze szczegolnym uwzglednieniem pierwszej, dolnej
    warstwy) i nie ma prawa wiac. Mi nie wieje. Wszystkie ew. szczelinki w
    styropianie pianowalem. Nigdzie nie ma dostepnej zadnej "dziurki"
    przez ktora moglby wleciec pod ocieplenie wiatr.

    > podmurowywanie pod oknami z ytonga,

    Po co? Znacznie cieplej bedzie jak zostawi sie tam 3cm wolnej
    przestrzeni pod parapetami i calosc *dokladnie* uzupelni pianka. Samo
    okno trzeba polozyc na profilu podokiennym (kilkukomorowym). Jak ktos
    kladzie parapety na wyrownanej warstwie kleju to ten YTONG ponizej i
    tak nic nie da :) Pozatym nie miesza sie materialow porotherm<>ytong,
    bo w tym miejscu moze pekac (szczegolnie jak polozysz ciezkie okno na
    takim delikatnym ytongu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2010-12-29 09:45:40
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    l.googlegroups.com...
    > Juz to nie raz przerabialismy.. Dobre (szczelne) zaprawy poziome +

    No ale wlasnie to nalezy podkreslac - sciana z porotermow wymaga wielkiej
    starannosci w budowie i nie wybacza bledów. Bo wieje wtedy z gniazdek :)

    b.

  • 15. Data: 2010-12-29 09:50:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 10:45, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > No ale wlasnie to nalezy podkreslac - sciana z porotermow wymaga wielkiej
    > starannosci w budowie i nie wybacza bled w. Bo wieje wtedy z gniazdek :)

    Mysle ze bardziej trzeba sie skupic na uszczelnieniu ocieplenia. Nawet
    gdyby poziome spoiny byly idealne to mamy przeciez ciagle spoiny
    pionowe nieszczelne. Jak ktos nie wstrzyknal bardzo dokladnie pianki
    na styku ocieplenia piwnicy (lub fundamentow) i parteru, to moze miec
    problem. Ja tam mam nie dosc, ze wstrzyknieta piane to jeszcze calosc
    jest z naddatkiem oklejona siatka z wlokna. Na to wszystko przyszla
    druga warstwa kleju i tynk. Nie widze najmniejszej mozliwosci jak tam
    moze sie dostac wiatr.

    Chyba jak ktos nie ocieplal fundamentow i ma ocieplenie zaczete od
    zwyklej listwy, a pod nia ma "pusto", to wtedy owszem. Ale kto tak
    robi? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-12-29 09:53:15
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyn" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > starannosci w budowie i nie wybacza bledów. Bo wieje wtedy z gniazdek :)

    Wlasnie. Zobacz jak Amir-owi postawili porotherm. na placki mu go postawili.
    ma szczeliny pionowe i poziome, a wewnatrz muru komin.

  • 17. Data: 2010-12-29 09:56:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    y.googlegroups.com...

    > Mysle ze bardziej trzeba sie skupic na uszczelnieniu ocieplenia. Nawet
    > gdyby poziome spoiny byly idealne to mamy przeciez ciagle spoiny
    > pionowe nieszczelne. Jak ktos nie wstrzyknal bardzo dokladnie pianki

    Poczekaj rok czy dwa az piana odejdzie i sie zrobi szczelina taka 0.01 mm po
    calosci to zobaczysz co bedzie.
    Przed ociepleniem trzeba bylo porotherm otynkowac szprycem podkladowym.
    nie ma zadnej gwarancji, ze robotnicy robili solidnie jak tylko pojechales z
    budowy. Robili pewnie tylko jak patrzyles.

  • 18. Data: 2010-12-29 10:05:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 10:56, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Poczekaj rok czy dwa az piana odejdzie i sie zrobi szczelina taka 0.01 mm po
    > calosci to zobaczysz co bedzie.

    Ale w ktorym miejscu mialaby sie zrobic szczelina - dokladnie ?
    Wszystko az do lawy jest podwojnie zapackane szczelnym klejem, a
    nastepnie przysypane na 2,5m wysoko. Tam pod ziemia raczej wiaterek
    sie nie dostanie :) Wiec nawet jakby cala piana odeszla na 1mm to
    ocieplenie jest szczelne dzieki klejowi. Ot wyobraz sobie ze dom jest
    opatulony taka folia stretch, od dolu przysypany kilkuset tonami
    ziemi, od gory zapianowany (ale to nie wazne - nawet jakby u gory sie
    zrobila szpara to powietrze z gory na dol nie przeleci :)

    Wiec gdzie ta szpara sie ma pojawic?

    > Przed ociepleniem trzeba bylo porotherm otynkowac szprycem podkladowym.
    > nie ma zadnej gwarancji, ze robotnicy robili solidnie jak tylko pojechales z
    > budowy. Robili pewnie tylko jak patrzyles.

    Akurat ocieplenie robil mi moj zaufany znajomy wiec o to sie nie
    martwie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2010-12-30 09:22:57
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

    > Wlasnie. Zobacz jak Amir-owi postawili porotherm. na placki mu go postawili. ma
    > szczeliny pionowe i poziome, a wewnatrz muru komin.

    Polecacie BK, a jaki dokladnie ? ( jakiej firmy ? ) i jak maja sie z parametry BK
    do
    innych mat. budowlanych ( np. wytrzymalosc, zuzycie energii, itd ) ?
    Tomek

  • 20. Data: 2010-12-30 10:17:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Polecacie BK, a jaki dokladnie ? ( jakiej firmy ? ) i jak maja sie z
    > parametry BK do innych mat. budowlanych ( np. wytrzymalosc, zuzycie
    > energii, itd ) ?

    Zrozum co sie mowi: na zuzycie energii nie patrz, bo to załatwisz
    styropianem. A wytrzymałość: konstruktor musi ci powiedzieć jaką gruba
    sciane masz dać, a ty sobie wylicz/popytaj o cene wykonania m2 takiej.
    Popros projektanta o warianty grubosci sciany dla różnych materiałów (ale
    podkresl ze interesuje cie tylko wytrzymałość)- styro na każdym bedzie takie
    samo, wiec cena m2 muru da ci jakie takie pojęcie o możliwosciach. O wadach
    porotermu usłyszałes - wiec ryzyko po twojej stronie.

    b.