  • 31. Data: 2010-12-31 08:12:57
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Twierdzisz, że przeciętny murowany dom straci tylko 1C na 10-12 godzin
    > przy różnicy 35C?

    Niestety tak jest....

    Dwa stopnie na dobę to raczej norma. Adam Sz twierdzi, że u niego spada
    o zaledwie 1 st C... może i tak :-), ale on coś tam 'ponadprzeciętnie
    wydziwiał' z tym swoim domem :-).
    Ja nie mam wcale jakiegoś wyszukanego domu murowanego...
    Ot przeciętny :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 32. Data: 2010-12-31 08:30:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Zależy od przekonania.
    > Wszelkie materiały budowlane powinny mieć atesty
    > dopuszczające do stosowania w budownictwie i
    > atesty potwierdzajace utrzyanie norm jakościowych
    > przez konkretny wyrób.

    Wszystkie na rynku polskim mają stosowne atesty... i co z tego? :-)

    > Do każdego materiału musi być do niego dobrana
    > technologia wykonania

    Technologie dobiera projektant wykonujący dokumentację - przez to każdy
    musi przejść.

    i inspektor nadzoru ma
    > pilnować na budowie, aby ta technologia była spełniona.

    Na budowie domu jednorodzinnego inspektor...???
    Sam byłem sobie inspektorem :-D
    Nie mam wykształcenia budowlanego, a nie widzę żeby mi jakichś ważnych
    fuszerek narobili...
    Możesz przyjechać i sobie obejrzeć...
    Zaręczam Cię, że przeciętny dom budowany przez dewelopera ma ich - tych
    fuszerek - co najmniej dziesięć razy więcej i to z reguły baaardzo
    istotnych - a tam, na dużych budowach - z reguły są inspektorzy :-))),
    zatem te domy powinny być jak 'spod igły', a nie są. I co...?

    > Dom się buduje wg projektu a ten ma podane
    > meteriały wykonawcze.

    Jednak akurat w materiałach jest dość sporo swobody i to kierbud wpisuje
    do DB jako zmiana nieistotna.

    Wszelkie zmiany należy
    > uzgadniać z autorem projektu.

    Nie wszelkie :-))).
    Ja z projektem dostałem jakąś tam kartkę na której stało jasno jak byk,
    że mogę dokonać takich to a takich zmian... Coś tam było wymienione.

    Poza tym tzw 'zmian nieistotnych' to twierdzenie nie dotyczy :-).

    Statystycznie
    > najwięcej domów jest budownych z:
    > 1. betonów komórkowych
    > 2. ceramiki poryzowanej.
    > W dalszej kolejności, sporo za tymi poprzednimi
    > jest ceramika klasyczna, sylikaty, technologia
    > szkieletowa i technologia thermomur.
    > Można budować "klasycznie" jak i z wykorzystaniem
    > nowinek technologicznych. Widziałem mury

    A ja mam wrażenie, że teoretyzujesz...
    Zbudowałeś chociaż jeden dom jednorodzinny jako inwestor?

    pozdr
    robercik-us

  • 33. Data: 2010-12-31 09:31:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > A ja mam wrażenie, że teoretyzujesz...
    > Zbudowałeś chociaż jeden dom jednorodzinny jako inwestor?

    Ja wątpię :-) Albo teoretyk albo wykonawca :-)

  • 34. Data: 2010-12-31 11:24:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:4d1c9a5d$1@news.home.net.pl...
    > Twierdzisz, że przeciętny murowany dom straci tylko 1C na 10-12 godzin
    > przy różnicy 35C?

    nie kłóce sie czy to bedzie pół stopnia czy 3 - bo to własnie zależy m.in.
    jak bardzo akumulacyjne są sciany. Silka bedzie lepsza niż BK itp.
    Stwierdzam tylko ze ten spadek temperatury bedzie znacznie mniejszy niż w
    naszych drewniakach - i twój argument był raczej chybiony :)

    b.

  • 35. Data: 2010-12-31 12:34:59
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja wątpię :-) Albo teoretyk albo wykonawca :-)

    Poszperaj w historii. Moich postów od 2000 roku
    jest kilkaset.
    Dla leniwych- BK kl. 500 z Lubartowa
    na cienkospoinową zaprawę
    +14 cm styropianu. Różnica w stosunku do 10 cm
    widczna przy temp. poniżej -15 oC. Też o tym pisałem.
    T.

  • 36. Data: 2010-12-31 20:16:47
    Od: "Marex" <m...@N...gazeta.pl>

    Tomek <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > na cienkospoinową zaprawę
    > +14 cm styropianu. Róşnica w stosunku do 10 cm
    > widczna przy temp. poniżej -15 oC. Też o tym pisałem.

    Taaak, Cos tu pachniało od razu podpuchą....

  • 37. Data: 2011-01-02 09:18:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru 2010, 15:41, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Twierdzisz, że przeciętny murowany dom straci tylko 1C na 10-12 godzin
    > przy różnicy 35C?

    Moj tyle traci. Przy 0stC moge wylaczyc ogrzewanie na 3 doby i temp
    spadnie z ~20 do ~17. Teraz utrzymuje stale ok 18stC (1m nad podloga,
    przy podlodze jest powyzej 20) i to jest dla nas idealna temperatura -
    dzis w nocy mialem 20stC i nie moglem zasnac, co mi sie rzadko
    zdarza :-) Ale - nie ma sensu dyskutowac nad temperaturami, morsem nie
    jestem jakby co :D Fakt jest tylko taki ze dom mocno akumulacyjny (moj
    ma wiekszosc scian wewnetrznych z 25cm porothermu, duze betonowe
    schody w srodku domu) i dobrze ocieplony (20cm styro na scianach,
    super-dokladnie uzupelniane wszelkie szczeliny przy np. oknach, b.
    dokladnie opianowane parapety z obu stron okna itp) tyle wlasnie
    wytrzymuje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2011-01-02 21:51:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Moj tyle traci. Przy 0stC moge wylaczyc ogrzewanie na 3 doby i temp
    > spadnie z ~20 do ~17. Teraz utrzymuje stale ok 18stC (1m nad podloga,
    > przy podlodze jest powyzej 20) i to jest dla nas idealna temperatura -

    Pytanie, ile i z jaką mocą musisz grzać, żeby te 3C odzyskać - i to tak,
    żeby potem znowu po wyłączeniu ogrzewania tak samo długo tracił temperaturę.

> [...]
    > super-dokladnie uzupelniane wszelkie szczeliny przy np. oknach, b.
    > dokladnie opianowane parapety z obu stron okna itp) tyle wlasnie

    Jauć... Pisz od razu, że masz ściany półmetrowej grubości ;->

    Przy takiej grubości to nawet pomijając pojemność cieplną - masz dużo
    większą izolację.

    Swoją szosą w okolicy jak z tego materiału budowali domy, to styropian
    dawali max. 5cm.

  • 39. Data: 2011-01-03 08:49:08
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Sty, 22:51, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Pytanie, ile i z jaką mocą musisz grzać, żeby te 3C odzyskać - i to tak,
    > żeby potem znowu po wyłączeniu ogrzewania tak samo długo tracił temperaturę.

    Niewazne - pytales czy dom akumulacyjny tyle traci bez ogrzewania
    (pewnie chodzi o awarie?). Odpowiedz brzmi - traci bardzo malo
    energii :) Pewnie, ze potem trzeba znacznie wiecej energii wlozyc zeby
    go "naladowac". W przyrodzie musi byc rownowaga ;-)

    > Jauć... Pisz od razu, że masz ściany półmetrowej grubości ;->

    45cm. Duzo ? Tyle, co kazdy nowoczesny murowany (i mniej niz kazdy
    przedwojenny murowany). Ciensze od wiekszosci osob ze scianami 1W z
    np. porothermu 44 (+2-3cm tynku). Takie same jak wiekszosci osob ze
    scianami 2W (bo wiekszosc daje MAXa 30-tke albo porotherm 30-stke +
    10-15cm styro, gdzie wychodzi mur 40-45cm czyli taki jak moj). Wiec
    nie wiem po co ta ironia :D

    > Przy takiej grubości to nawet pomijając pojemność cieplną - masz dużo
    > większą izolację.

    Wlasnie akumulacje mam duza przede wszystkim z uwagi nie na mury - bo
    te sa z 25cm porothermu - a jak pisalem, wiekszosc buduje z grubszych
    materialow, co przez to ze wiekszosc scian tez mam z tego samego
    materialu. Tylko pare malutkich murkow mam z BK 12cm, reszta z
    porothermu 25cm. Dodatkowo 2 x betonowe schody, 2 x grube (15cm)
    betonowe stropy po 170m2 kazdy.

    > Swoją szosą w okolicy jak z tego materiału budowali domy, to styropian
    > dawali max. 5cm.

    Z porothermu 25 ? Nie wierze :D Dawanie 5cm styro to najwieksza
    glupota jaka mozna zrobic - koszt styropianu gr. 20cm wyszedl mnie ok.
    2,5 tys pln. 5-tka wyszlaby mnie 600-700 pln. Za to siatka, klej,
    robocizna, tynki wyszly grubo powyzej 20k pln. Wiec roznica w
    ociepleniu 5, a 20cm wychodzi jak ~23 do 21,1k pln - 10% roznicy, a
    sciana z 200-300% cieplejsza (juz mi sie liczyc nie chce :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2011-01-03 08:51:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Sty, 09:49, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Wlasnie akumulacje mam duza przede wszystkim z uwagi nie na mury - bo
    > te sa z 25cm porothermu - a jak pisalem, wiekszosc buduje z grubszych
    > materialow, co przez to ze wiekszosc scian tez mam z tego samego

    [...] wiekszosc scian *wewnetrznych* [...] mialo byc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.