  • 1. Data: 2010-06-18 19:28:26
    Temat: Z czego składa się strop drewniany?
    Od: mk <m...@g...com>

    Witam po raz pierwszy na tej grupie :)
    Mam pytanie: czy wełna mineralna umieszczona między belkami stropowymi
    należy do stropu, czy powinna być traktowana osobno? Pytam o to, bo
    budowlaniec, który stawia dom, aby potem go sprzedać twierdzi, że w
    cenie domu jest strop składający się z belek stropowych i sufitu z
    płyt k-g bez ocieplenia z wełny, za którą dodatkowo miałby zapłacić
    inwestor. Inwestor uważa, że w skład stropu powinna wejść też wełna.
    Czy ktoś może to rozstrzygnąć?
    Pzdr

  • 2. Data: 2010-06-18 19:45:27
    Temat: Re: Z czego składa się strop drewniany?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    >Czy ktoś może to rozstrzygnąć?

    Skoro sprzedaje bez ocieplenia to znaczy ze za ew. wełne należy sie dopłata.

    Kris

  • 3. Data: 2010-06-18 21:03:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Mam pytanie: czy wełna mineralna umieszczona między belkami stropowymi
    > należy do stropu, czy powinna być traktowana osobno? Pytam o to, bo

    Budynek ma spełniać obowiązujące przepisy i te zakładają, że strop ma mieć wsp.
    przenikania ciepła 0,25 lub lepszy. To oznacza min. 14cm typowej wełny. Za grubszą
    warstwę inwestor powinien pewnie dopłacić. Bez tego "minimum" strop nie spełnia
    wymagań i koniec. Za zbrojenie też jest dopłata u tego kombinatora ?

  • 4. Data: 2010-06-18 21:30:59
    Od: mk <m...@g...com>

    On 18 Cze, 22:03, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> [...]
    wymagań i koniec. Za zbrojenie też jest dopłata u tego kombinatora ?

    Dzięki za konkretną odpowiedź. Jak ustalili zapłatę za zbrojenie - nie
    wiem ;)

  • 5. Data: 2010-06-19 12:33:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    wymagań i koniec. Za zbrojenie też jest dopłata u tego kombinatora ?

    co ty pitolisz, to nie deweloper tylko prywatna osoba, ma dom taki
    jaki jest i w takim standardzie chce sprzedać, wyznacza cenę jaka mu
    się podoba i albo kupujesz albo nie... wolny rynek :-)
    BTW a ile kosztuje ta wełna na strop, 1000? 2000? jest o co kruszyć
    kopie?...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-06-19 12:36:27
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Inwestor uważa, że w skład stropu powinna wejść też wełna.
    > Czy ktoś może to rozstrzygnąć?

    tak, wykonawca z inwestorem... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-06-19 18:30:40
    Od: M <M...@o...pl>

    mk pisze:

    > inwestor. Inwestor uważa, że w skład stropu powinna wejść też wełna.
    > Czy ktoś może to rozstrzygnąć?

    Tak, umowa pomiędzy inwestorem i budowlańcem. Co jest napisane w umowie?
    Jeśli np. w umowie jest napisane, że dom ma być wykonany zgodnie z
    projektem, a w projekcie jest wełna, to budowlaniec ma ją tam włożyć.

    M.

  • 8. Data: 2010-06-19 18:34:21
    Od: mk <m...@g...com>

    On 19 Cze, 13:36, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    > tak, wykonawca z inwestorem... :-)

    Też prawda ;) Tak to jest, jak się na początku dokładnie nie ustali,
    co jest co. Pod tym samym pojęciem każdy z nich rozumiał co innego.
    Wydaje mi się jednak, że strop bez wełny, to w zasadzie sufit nie
    strop.

  • 9. Data: 2010-06-20 07:42:54
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeśli np. w umowie jest napisane, że dom ma być wykonany zgodnie z
    > projektem, a w projekcie jest wełna, to budowlaniec ma ją tam włożyć.

    IMHO tu nie chodziło o umowę z wykonawcą, tylko sprzedawcą domu.

  • 10. Data: 2010-06-20 08:46:17
    Od: mk <m...@g...com>

    On 20 Cze, 08:42, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > IMHO tu nie chodziło o umowę z wykonawcą, tylko sprzedawcą domu.

    W opisywanej przeze mnie sytuacji wykonawca domu jest jednocześnie
    jego sprzedawcą :)