  • 61. Data: 2010-01-21 22:40:03
    Temat: Re: Z czego zrobićizolacjędźwiękową?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 21 Sty, 15:02, "Rob" <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Bardzo podobne pytanie, ale dotyczące podłogi. Chcę zastosować jakąś izolację
    > akustyczną na podłogę w pokoju. Podłoga jest jakieś 3 cm niżej niż przedpokój.
    > Na podłodze jest płyta wiórowa. Mam zamiar położyć panele, ale co pod nie? Chcę
    > wyrównać do poziomu podłogi z przedpokoju.

    ja bym położył drugą płytę wiórową (osb) rozdzielając je matą
    akustyczna (gdzieś były linki do rozwiązań systemowych) ewentualnie
    jakimś korkiem, czy miękką płytą pilśniową, i co ważne, nie mocować
    płyt ze sobą, każdy wkręt to potencjalny mostek akustyczny, uwaga też
    na łączenia brzegów płyt górnej warstwy, albo milimetrowe szczeliny,
    albo dylatacje z czegoś miękkiego (może być to co pomiędzy warstwami),
    bo inaczej może skrzypieć, na to podkład z korka, albo takiej pianki
    akustycznej specjalnie do tego i panele, musisz tylko wcześniej dobrać
    grubości warstw i lepiej zaniżyć o 1-2 mm bo potem okaże się, że jest
    o tyle wyżej z powodu jakichś nierówności płyt :-)
    oczywiście najlepiej byłoby zrobić wylewkę betonową (też na izolacji
    akustycznej), ale na to nie masz miejsca...

    pozdrawiam
    s_13

  • 62. Data: 2010-01-21 22:42:43
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    aha, i jeszcze widziałem takie panele od razu z podklejonym podkładem,
    filcowym bodajże, to lepsze niż gołe panele, nie stukają tak od
    obcasów...

    pozdrawiam
    s_13

  • 63. Data: 2010-01-22 09:10:34
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    > aha, i jeszcze widziałem takie panele od razu z podklejonym podkładem,
    > filcowym bodajże, to lepsze niż gołe panele, nie stukają tak od
    > obcasów...

    A gdyby tak pod panele podłożyć tzw. filc techniczny? Na Allegro są nawet 12 mm
    grubości.

    Rob

  • 64. Data: 2010-02-23 19:25:20
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Zrobiłem:-)
    Na ścianę przykręciłem 3 stare dywany,jeden na drugim, bo tyle znalazłem.Na to 5 cm
    wełny mineralnej
    i płyty GK na stelażu.
    Niemal w 100% odciąłem się akustycznie od sąsiada!Dźwięki dolatują teraz poprzez inne
    fragmenty
    budynku,ściana działa jak należy.

  • 65. Data: 2010-02-24 00:05:38
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

> [...]
    > Niemal w 100% odciąłem się akustycznie od sąsiada!Dźwięki dolatują teraz
    > poprzez inne fragmenty budynku,ściana działa jak należy.

    Gratulacje ! :)
    A może potrafisz powiedzieć co w Twojej konstukcji jest najważniejsze dla
    sukcesu ?
    Też bym sobie tak zrobił ale dywanów na zbyciu nie mam :).

    pozdro

  • 66. Data: 2010-02-25 22:45:47
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Gratulacje ! :)
    > A może potrafisz powiedzieć co w Twojej konstukcji jest najważniejsze
    > dla sukcesu ?
    Biorąc pod uwagę sugestie przedpiśców i dostępne materiały,zacząłem tak:
    Ciężka przegroda eliminuje dźwięki niskie, lekka- wysokie.
    Dywany "włochate"- [przy tym względnie ciężkie], na czuja zawiesiłem włosiem w stronę
    dźwięków, ale
    zapewne kierunkowość aż tak bardzo nie wpłynęła na całość.Pomiędzy płytami GK
    (element "ciężki)a
    dywanami, w istniejącą 3-4cm przestrzeń wepchałem 5 centymetrową wełnę mineralna,
    uprzednio ją
    zadeptując do grubości 3 cm (przegroda lekka)Szukałem gdzieś płyty pilśniowej
    miękkiej, ale to jakiś
    biały kruk, bo żadna hurtownia w okolicy tego nie ma.Płyty te mają jeden z większych
    współcz. tłumienia.
    Zatem wełna w zastępstwie.
    Stelaż pod GK odizolowany od ścian, podłogi i sufitu owymi gumowatymi
    przekładkami-taśmami.