  • 1. Data: 2010-07-17 08:29:45
    Temat: Z jakiej odległości linie wysokiego napięcia są bezpieczne?
    Od: "Artur" <e...@w...pl>

    Cześć

    Chciałem zapytać szanownych forumowiczów o to, jaką odległość od linii WN
    uważacie za całkowicie bezpieczną do zamieszkania?
    Mam zamiar kupić mieszkanie w bloku, który stoi 500m od linii 220kV. Normy
    podają niewiadomo skąd wzięte kilkadziesiąt metrów, co według mnie może być
    trochę za mało. Ale czy Waszym subiektywnym zdaniem 500m wystarczy żeby się
    tym nie przejmować?

    dzięki
    Artur

  • 2. Data: 2010-07-17 08:37:09
    Temat: Re: Z jakiej odległo?ci linie wysokiego napięcia s? bezpieczne?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Artur" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Cze?ć
    >
    > Chciałem zapytać szanownych forumowiczów o to, jak? odległo?ć od linii WN
    > uważacie za całkowicie bezpieczn? do zamieszkania?
    > Mam zamiar kupić mieszkanie w bloku, który stoi 500m od linii 220kV. Normy
    > podaj? niewiadomo sk?d wzięte kilkadziesi?t metrów, co według mnie może
    > być trochę za mało. Ale czy Waszym subiektywnym zdaniem 500m wystarczy
    > żeby się tym nie przejmować?

    157 km to minimum wg mnie

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-07-17 09:17:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur pisze:
> [...]
    > trochę za mało. Ale czy Waszym subiektywnym zdaniem 500m wystarczy żeby się

    Stanowczo za mało - przecież te słupy mogą się wyrwać z posad i ruszyć
    tyralierą!

    Spróbuj poszukać planety takich podejrzanych konstrukcji.

  • 4. Data: 2010-07-17 10:57:26
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Artur pisze:
> [...]
    > trochę za mało. Ale czy Waszym subiektywnym zdaniem 500m wystarczy żeby się

    500m to przecież pół kilometra !

    jesli masz mozliwość mieszkać pół kilometra od lini Wn to jestes
    szczęściarzem !!!

    Michał

  • 5. Data: 2010-07-17 11:11:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > trochę za mało. Ale czy Waszym subiektywnym zdaniem 500m wystarczy żeby
    > się tym nie przejmować?

    wystarczy mało, a nawet bardzo mało.
    Natomiast jak ktos wierzy ze linia mu szkodzi bedzie autentycznie chory
    nawet jak mieszka od niej 200m (niezależnie od faktu ze promieniowanie od
    własnej domowej żarówki bedzie wieksze niz to od linii WN). Zwykle leczy sie
    to prosto - kupuje od znachora jakąś tajemniczą matę z najnowszymi
    technologiami NASA i nakleja w prawym górnym robu mieszkania. Jesli bedzie
    kosztowała dużo - na 100% pomoże.

    b.

  • 6. Data: 2010-07-17 14:12:11
    Od: hk <h...@k...pl>

    Artur pisze:
    > Cześć
    >
    > Chciałem zapytać szanownych forumowiczów o to, jaką odległość od linii WN
    > uważacie za całkowicie bezpieczną do zamieszkania?

    Natężenie pola elektrycznego liczy się jako stosunek napięcia do
    odległości. 220kV na pół kilometra to mniej więcej tyle co 230V w
    odległości pół metra. Natomiast natężenie pola magnetycznego od prądu o
    natężeniu kilku-kilkunastu kA z 500m jest takie jak z kilku-kilkunastu
    amper z pół metra. Farelka ma 10A, ludzie przy niej nogi grzeją. A
    żelazko 1600W ma ponad 7A i się je trzyma ręką... Z tym, że faktycznie -
    za uchwyt :)

  • 7. Data: 2010-07-17 15:54:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    > natężeniu kilku-kilkunastu kA z 500m jest takie jak z kilku-kilkunastu

    a te naście kiloamperów to gdzie płynie? :-) Ze 3 kA to ja licze dla zwarc a
    nie na normalną pracę :-)

    b.

  • 8. Data: 2010-07-18 06:57:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    hk pisze:

    > Natężenie pola elektrycznego liczy się jako stosunek napięcia do
    > odległości. [...]

    Coś mi się widzi, że nie do odległości, tylko do kwadratu odległości, a
    to znacząco zmienia postać rzeczy :-), ale może ja się nie znam :-).

    Myślę, że sąsiedztwo linii wysokiego napięcia to bardziej kwestia
    estetyki, niż zdrowia i te kilkadziesiąt metrów w normach będzie raczej
    sensowne. Jak komuś nie podoba się linia energetyczna na potężnych
    słupach za płotem, to może kupić sobie działkę w innej lokalizacji -
    głęboka, zapadła wieś :-))). W miastach i na ich obrzeżach raczej spore
    jest prawdopodobieństwo takich ozdób, a mniejsze ich braku :-))))

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-07-18 19:09:04
    Temat: Re: Z jakiej odleg?o?ci linie wysokiego napiecia s? bezpieczne?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Artur" <e...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Cze?ae
    >
    > Chcia?em zapytaae szanownych forumowiczów o to, jak? odleg?o?ae od linii WN
    > uwa?acie za ca?kowicie bezpieczn? do zamieszkania?

    Zmartwie cie, ale calkowicie bezpiecznie jest tylko w srodku geometrycznym tych
    trzech przewodów, gdzie pole wektorowo kompensuje sie do zera. Poniewaz tam jest sie
    trudno budowac to trzeba szukac minimów pola. Jedno z nich wypada dokladnie pod
    linia.

  • 10. Data: 2010-07-19 19:33:23
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    jest sie trudno budowac to trzeba szukac minimów pola. Jedno z nich wypada

    Jeśli ktoś martwi się istotnym wpływem pola EM pochodzącego od linii WN to
    obawiam się, że mało jest dla niego bezpiecznych miejsc. W każdym razie
    pozostaje zamieszkanie w lesie i absolutnie zrezygnowanie z energii
    elektrycznej, gdyż składowe pola E-M (zwłaszcza magnetycznego) z domowych
    odbiorników energii typu żelazko lub piec indukcyjny znacząco przewyższają te
    pochodzące od linii WN.
    Pomijam już bezsensowność wywodu o "kompensowaniu do zera" w środku
    geometrycznym trzech przewodów WN.
    Nie doradzaj ludziom w dziedzinie, która jest ci obca.
    Pozdrawiam
    Jarek