  • 21. Data: 2020-08-23 21:20:14
    Temat: Re: Z szacunkiem i rezerwą
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jak granit, to w ogóle inna rozmowa! Ale powiedzmy sobie szczerze, region
    > z granitem jako powszechnym materiałem budulcowym, to wielka rzadkość.
    > Z wapienia też się tak da. A nawet, o czym kiedyś wspomninałem, belki
    > z tego kamienia traktuje się jako futryny drzwi i okien. Granitu w tej
    > roli chyba nie widziałem.

    Może być nadproże murowane, z cegieł ułożonych skośnie.
    Nie jestem architektem, więc nie znam poprawnych nazw.

    Przykład tutaj:

    https://infoowalls.ru/pl/oblicovka-steny-doma-kirpic
    hom-ustroistvo-peremychek-v-kirpichnyh.html

    gdzieś tak około środka materiału są rysunki czterech typów. Mam na
    myśli typ nr 2. Widziałem już różne wersje - często z klinem w środku, a
    cegły ułożone nieco pod kątem. Trochę nowsze rozwiązanie to nadproże
    Kleina, ale tam cegły są pionowo i nie występuje klin.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2020-08-23 21:33:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    >
    > Przykład tutaj:
    >
    > https://infoowalls.ru/pl/oblicovka-steny-doma-kirpic
    hom-ustroistvo-peremychek-v-kirpichnyh.html

    "Luchkovye" na pewno nie jest poprawną nazwą, ale jak na
    rosyjską stronę, to całkiem nieźle.

    > gdzieś tak około środka materiału są rysunki czterech typów.
    > Mam na myśli typ nr 2. Widziałem już różne wersje - często
    > z klinem w środku, a cegły ułożone nieco pod kątem.

    Ta dwójka to takie kryptosklepienie łukowe. tam też siły
    działają jak w prawdziwych sklepieniach (3 i 4), po łuku.

    > Trochę nowsze rozwiązanie to nadproże Kleina, ale tam
    > cegły są pionowo i nie występuje klin.

    Za to występuje stal -- a nam chodziło, żeby nie.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2020-08-23 22:03:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Za to występuje stal -- a nam chodziło, żeby nie.

    Strop Kleina wisi na belkach.
    Natomiast wydawało mi się, że nadproże ich nie wymaga, a cegły pracują
    na ściskanie, natomiast siły boczne (rozpychające cegły) działają ma mur
    po obu stronach.
    Muszę poczytać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2020-08-23 22:44:26
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 23 sierpnia 2020 o 18:22:58 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > O radykalnej wymianie tynku na całej ścianie? Zaraz się okaże,
    > że po przyłożeniu łaty do muru, różnice w grubości tynku będą
    > musiały być dziesięciocentymetrowe. Ludzie teraz by chcieli

    Do tego nie trzeba 100 letnich domów. Naście lat temu wykańczałem
    nowe mieszkanie w nowym bloku. Przyszli fachowcy i postawili nowe
    ścianki. Po położeniu tynków miejscami grubość tego tynku dochodziła
    do 7 cm. a to już blisko tych 10 o których piszesz. Sami murowali
    i sami kładli tynki.
    K.

  • 25. Data: 2020-08-23 22:50:35
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 23 sierpnia 2020 o 20:14:24 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    > żelbetowej, tylko z kawałka granitu. W co cacuśniejszych konstrukcjach
    > ten granit potrafi być wyżłobiony w łuk. Bardzo ładnie to wygląda, no i

    Jak do tej pory spotkałem się z czymś takim ale były to belki drewniane
    robiące właśnie za nadproże.
    W tej części to marmur jest głównym tworzywem. Tu dzieci to marmur
    jedzą na śniadanie a wieczorem go wydalają. W okolicy, w której teraz
    mieszkam codziennie zbieram warstwę pyłu marmurowego.
    W zasięgu wzroku są 3 kopalnie tego surowca. Jak się wyjedzie trochę
    dalej to aż żal ściska jak jedna góra po drugiej znika.Tyle tu tego wydobywają.
    K.

  • 26. Data: 2020-08-23 22:54:02
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 23 sierpnia 2020 o 20:15:00 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > chyba że chodzi o odpicowanie czegoś na szybko aby sprzedać.
    To chyba będzie się nazywało różnice w estetyce. Większość domów
    tak ma. Stare belki drewniane i cały sufit pomalowany na biało.
    Tylko strychy (poddasza, ostatnie kondygnacje, jak zwał tak zwał)
    najczęściej są nieruszane.
    Taka estetyka.
    K.

  • 27. Data: 2020-08-23 23:00:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar Oszmanski napisał:

> [...]
    > ścianki. Po położeniu tynków miejscami grubość tego tynku dochodziła
    > do 7 cm. a to już blisko tych 10 o których piszesz. Sami murowali

    Do tego pewnie jeszcze chcieli, żeby im płacić od godziny. Plus marża
    od zużytych materiałów. Zauważę też, że w Polsce istnieje idiotyczny
    obyczaj wyceniania mieszkań według powierzchni. Dziesięć metrów tak
    otynkowanej ściany to prawie metr kwadratowy powierzchni. Jeśli to
    Warszawa lub inne drogie miasto, ci "fachowcy" obniżyli wartość
    nieruchomości o dziesięć czy kilkanaście tysięcy złotych. Nie w kij
    dmuchał.

    Sam kiedyś widziałem taką umowę deweloperską, w której wstępna cena
    mieszkania liczona była według planów, ale po wykończeniu miał być
    zrobiony obmiar powierzchni do ostatecznego rozliczenia. Deweloper
    ostro pilnował wykonawców, by kładli cienkie tynki. Jak się to
    policzy i zsumuje w całym bloku, wychodzi niezła kasa.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2020-08-23 23:01:02
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 23 sierpnia 2020 o 21:20:16 UTC+2 Adam napisał(a):
    > Przykład tutaj:
    > https://infoowalls.ru/pl/oblicovka-steny-doma-kirpic
    hom-ustroistvo-peremychek-v-kirpichnyh.html

    Ciekawe strony, trzeba będzie się z tym zapoznać.
    K.

  • 29. Data: 2020-08-23 23:04:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > W zasięgu wzroku są 3 kopalnie tego surowca. Jak się wyjedzie
    > trochę dalej to aż żal ściska jak jedna góra po drugiej znika.

    Znikną góry, będzie mniej wiało. Trzeba dostrzegać jasne strony życia.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2020-08-23 23:05:11
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    niedziela, 23 sierpnia 2020 o 23:00:47 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > Warszawa lub inne drogie miasto, ci "fachowcy" obniżyli wartość
    > nieruchomości o dziesięć czy kilkanaście tysięcy złotych. Nie w kij
    Niestety Warszawa. Cena była za całość ale duża, więc nie żałowali sobie.

    > ostro pilnował wykonawców, by kładli cienkie tynki. Jak się to
    > policzy i zsumuje w całym bloku, wychodzi niezła kasa.
    Tu już im nie zależało więc kładli.
    K.