  • 91. Data: 2012-04-26 19:05:19
    Temat: Re: Za energię jak za złoto.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:28:45 +0200, Chiron napisał(a):

    > Prawda, tyle, że energetyka jądrowa ma "krótkie nogi".

    Tak samo jak konwencjonalna.

    > Nie istnieje sposób
    > na zabezpieczenie się przed jej zgubnym wpływem na środowisko.

    Jak wyżej.

    > Począwszy od
    > stałego podgrzewania wody (jak to się w Polsce palnuje), której spory
    > nadmiar jest odprowadzany do środowiska (w Polsce prawie bezpośrednio do
    > morza)- ale to wszystko nic w porównaniu z zagrożeniem rozsypania
    > promieniotwórczych pierwiastków np w skutek głupoty, ataku terrorystycznego,
    > sił natury, etc, a wszystko przebija lekceważenie przyszłych pokoleń- które
    > będą musiały stanąć przed problemem odpadów- z którymi nie ma co zrobić.

    Przede wszystkim będą musiały stanąć przed problemem, skąd wziąć energię,
    jeśli przestaniemy pracować nad udoskonalaniem pozyskiwania energii
    jadrowej oraz utylizacji odpadów promieniotwórczych...

    > Przecież z każdego składowiska za ileś lat (50, 100 czy więcej) wydostaną
    > się. I co wtedy? Mamy np sporo węgla brunatnego, kamiennego, mamy geotermię-
    > idźmy w tę stronę. Energia jądrowa to rozwiązanie na dziś- nierozwiązalny
    > problem na jutro.

    Nie przesądzaj, ze nierozwiazalny. Myslę, ze w niedalekiej przyszłości
    problem utylizacji odpadów zostanie rozwiazany.

    > Ba! Nawet na dziś- jeśli do każdej kilowatogodziny
    > dołożymy koszty składowania odpadów- to ta energia robi się droższa od wielu
    > innych.

    Mam nadzieję jak wyżej.

    > No tyle, że oczywiście póki co- daliśmy się udu...ć CO2

    Ano cóż, właśnie tak.

    --
    XL smile
    http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/791665

  • 92. Data: 2012-04-26 19:07:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:43:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Uczyłem się, i to ze zrozumieniem. W przeciwieństwie do was.

    > Och, pewnie że są przekręty i zmowy. Ale nie zawsze i wszędzie. I
    > niekoniecznie w celu i w postaci objawianej wam przez wasze guru, Brata
    > Bliźniaka Admirała. Ale cóż - ponoć ci, co nie stoją za Bratem
    > Bliźniakiem stoją tam, gdzie stoi Sułtan Kosmitów. Bo tylko guru
    > Jarosław jest jedynym źródłem Prawdy.

    Osobiste wycieczki nie są argumentami, może tylko dla tych, którzy nic nie
    kumają.

  • 93. Data: 2012-04-26 19:08:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:43:11 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > Zeby byc obiektywnym co do oceny katastrofy, to trzeba byc apolitycznym - a ty
    > nie jestes bo co czytajac twoje wypowiedzi widze, ze jak ktos doszukuje sie
    dziwnych
    > rzeczy w katastrofie to od razu wyjedzasz od moherow i kaczynskich
    > w ogole nei zakladajac, ze ktos moze miec w dupie polityke i miec odmienne zdanie
    > ze zwyklego, niepolitycznego zainteresowania tematem.

    Dokładnie!

> [...]
    > "niedostosowanie predkosci jazdy do panujacych warunkow" to tez bys
    > przyjal to na spokojnie i nie chcial dociekac co bylo bezposrednia przyczyna?
    > Co ty myslisz, ze kierowcy jezdza zawsze prawidlowo a piloci lataja w 100%
    > zgodnie z procedurami? Ale wypadaloby rozrozniac przyczyny posrednie i
    > bezposrednie wypadku. O ile posrednie sa w miare jasne, o tyle bezposrednie
    > juz nie do konca. Ale to trzeba poczytac wypowiedzi ludzi z branzy, odseparowac sie
    od
    > emocji, zapomniec o politykach a nie wyrabiac zdanie na podstawie onetu czy tv przy

    Popieram.

  • 94. Data: 2012-04-26 19:09:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 11:44:12 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > W poscie nizej napisalem, ze dopoki plujesz politycznym jadem,
    > jestes malo przekonywujacy.

    Wyzywając dyskutantów od moherów sam prezentuje się jako desygnat tego
    okreslenia.

  • 95. Data: 2012-04-26 19:26:51
    Temat: Re: Za energię jak za złoto.OFF
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Apr 2012 17:18:23 +0200, Rentier napisał(a):

    > Spoko.Do wyborów.

    A kogo tu wybierać...
    :-(

  • 96. Data: 2012-04-26 23:30:31
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    > Tak samo jak konwencjonalna.

    > Jak wyżej.

    Tyle, że "zabezpieczenie się przed wpływem na środowisko"- co innego znaczy
    w wypadku energii konwencjonalnej, a zupełnie, ale to całkiem co innego- w
    wypadku jądrowej. Wiesz, że Niemcy mają technologie czystego spalania węgla?

    > Przede wszystkim będą musiały stanąć przed problemem, skąd wziąć energię,
    > jeśli przestaniemy pracować nad udoskonalaniem pozyskiwania energii
    > jadrowej oraz utylizacji odpadów promieniotwórczych...
    Dobre pytanie: skąd wziąć. Energia jądrowa wydaje się ślepym zaułkiem-
    prawie na pewno gwarantującym ziemianom za lat kilkaset pustynię jądrową. A
    moze nawet wcześniej. Generalnie IMO obecnie ważniejszym pytaniem jest, jak
    na ziemi przestać rabować surowce, i zmusić producentów do produkcji jak
    najtrwalszych przedmiotów. Równa się to wywróceniu całej światowej ekonomii-
    ale musimy to zrobić. Jak bardzo spadnie zapotrzebowanie na energię
    elektryczną, gdy np każdy będzie miał pralkę, lodówkę, TV, radio, etc- jedno
    na całe życie? To są gigantyczne oszczędności- możliwe do uzyskania już
    teraz (no dobrze- po 3 Wojnie)

    > Nie przesądzaj, ze nierozwiazalny. Myslę, ze w niedalekiej przyszłości
    > problem utylizacji odpadów zostanie rozwiazany.
    Jednak obecnie nic na to nie wskazuje. Jak na razie- to tylko życzenie. To
    tak, jak z długiem publicznym: my korzystamy, dzieci spłacą. Tak trochę
    jakoś nie fair.

    > Mam nadzieję jak wyżej.
    Zauważ proszę, że jeśli by ktoś znalazł sposób utylizacji- to nie wiem
    dlaczego zakładasz, że będzie on tani? Jeśli drogi, to dużo trzeba dołożyć
    do ceny 1kWh- i wtedy okaże się całkowicie nieopłacalna.

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 97. Data: 2012-04-27 07:49:06
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Chiron" <i...@g...com> napisał(a):

    >Zauważ proszę, że jeśli by ktoś znalazł sposób utylizacji- to nie wiem
    >dlaczego zakładasz, że będzie on tani?

    Sposob jest - wypieprzanie tego w kosmos. Tyle, ze przy konwenjonalnych
    metodach ciagle drogie.

  • 98. Data: 2012-04-27 08:07:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 18:44, Chiron pisze:

    > Dokładnie- tak.

    Wygląda na to, że raczej nie.

    [ciach]

    > JAKIEJ radioaktywności? Czy rozróżniasz promienowanie nietrwałego beta-
    > promieniotwórczego trytu od promieniotwórczości kobaltu 60 czy plutonu?

    Tak. Ale (1) w odpadach z elektrowni węglowych znajduje się nie tylko
    tryt, a poza tym (2) i tak liczy się skuteczne napromieniowanie
    populacji, a to jest większe dla węglowych o tej samej mocy.

    [ciach]

    > Dokładnie- tak robią. Tyle, że i tak stamtąd kiedyś z całą
    > pewnościądostanąsię do wód gruntowych. Kiedyś- moze za 50 czy 100 lat,
    > ale dostaną. No chyba że jakiś terrorysta czy idiota je stamtąd
    > wyciągnie. Postawisz straż całodobową?

    Tak, wody gruntowe w skalnych wyrobiskach na głębokości setek metrów...
    I już widzę te stada terrorystów kopiących w zasypanych sztolniach w
    celu wydobycia materiałów radioaktywnych... Równie dobrze mogliby sobie
    nakopać z naturalnych złóż ;->

    > Tak, to znacznie zmniejsza ilość odpadów. ZMNIEJSZA- nie likwiduje.

    No i właśnie o to chodzi.

    Jak chcesz mieć cywilizację bez żadnych odpadów, musisz zlikwidować
    wszelką technologię.

    > Ale nie- matoł nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie i nie
    > rozróżnia promieniowania spalanego węgla od promieniotwórczości
    > wytwarzanej przez np stront.

    Węgiel nie promieniuje, matole! Tylko zawarte w jego złożach domieszki.

  • 99. Data: 2012-04-27 08:27:57
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    wiadomości news:4f9a371e$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > tryt, a poza tym (2) i tak liczy się skuteczne napromieniowanie
    > populacji, a to jest większe dla węglowych o tej samej mocy.
    Skuteczne napromieniowanie? A co to takiego? Czy beta promieniotwórczy
    tryt, szybko się rozpadający i uciekający do górnych warstw atmosfery takie
    same wyrządzi szkody populacji co promieniotwórczy stront czy pluton
    rozrzucone na dużej przestrzeni?

> [...]
    > I już widzę te stada terrorystów kopiących w zasypanych sztolniach w
    > celu wydobycia materiałów radioaktywnych... Równie dobrze mogliby sobie
    Gdzie takie w Polsce występują? Poza tym- I w głębokich kopalniach są wody
    gruntowe- nawet tych bardzo głębokich w Afryce. I jakoś tak w niektórych
    tych krajach istnieje kara śmierci za przyjęcie takich odpadów.

    > No i właśnie o to chodzi.
    >
    > Jak chcesz mieć cywilizację bez żadnych odpadów, musisz zlikwidować
    > wszelką technologię.
    Odpadów? Ale_nie_takich!

    > Węgiel nie promieniuje, matole! Tylko zawarte w jego złożach domieszki.
    Wiem durniu- nigdzie tego nie napisałem. Poza tym porównywanie
    promieniotwórczości, jaka dostaje się do atmosfery i jej skutków dla ludzi
    przy spalaniu węgla z tą, jaka dostaje się do gleby i atmosfery i jest
    roznoszona wszędzie przez zwierzęta, opady atmosferyczne, wody gruntowe z
    odpadów radioaktywnych świadczy o całkowitej Twojej ignorancji. Technologie,
    które posiadają np Niemcy- umożliwiające czyste spalanie węgla podrażają
    jego koszty- ale są do przyjęcia. Ty proponujesz w ciągu od kilku do
    kilkuset lat nieuchronną zagładę. Pozostaje mi życzyć Ci mieszkania koło
    takiej elektrowni. I niech jakiś debil wysili się (podobnie, jak w
    Czernobylu) i znajdzie jej słabe punkty. Albo terrorysta czy zwyczajny
    wariat. Bardzo trudno upilnować 1 elektrownię- kilku nie sposób. W
    Fukushimie przyjęli maksymalną falę tsunami na 5 metrów. Były 10 metrowe. To
    Japończycy. Znając nasze wykonawstwo- z betonu przeznaczonego na elektrownię
    powstaną wokół domki jednorodzinne (już tak było, jak zaczęło się z
    Żarnowcem), i w ramach oszczędności da sięgorsze materiały na zabezpieczenie
    powłoki reaktora. Czy zgadzasz się, zeby w razie awarii, w której zginie
    wielu ludzi od promieniotwórczości- powiesić Cię za ślepotę?

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 100. Data: 2012-04-27 08:41:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2012 08:27, Chiron pisze:

> [...]
    > tryt, szybko się rozpadający i uciekający do górnych warstw atmosfery
    > takie same wyrządzi szkody populacji co promieniotwórczy stront czy

    A kto ci każe go rozrzucać "na dużej przestrzeni"?

    > Gdzie takie w Polsce występują? Poza tym- I w głębokich kopalniach są
    > wody gruntowe- nawet tych bardzo głębokich w Afryce. I jakoś tak w
    > niektórych tych krajach istnieje kara śmierci za przyjęcie takich odpadów.

    A w niektórych istnieje kara śmierci za bycie ofiarą zgwałcenia. I co z
    tego?

    [ciach]

    > Odpadów? Ale_nie_takich!

    Ale w rezultacie równie groźnych. Albo nawet groźniejszych.

> [...]
    > jest roznoszona wszędzie przez zwierzęta, opady atmosferyczne, wody
    > gruntowe z odpadów radioaktywnych świadczy o całkowitej Twojej

    Raczej o twojej niewiedzy.

    > ignorancji. Technologie, które posiadają np Niemcy- umożliwiające czyste
    > spalanie węgla podrażają jego koszty- ale są do przyjęcia. Ty

    ROTFL

    Jak sobie wyobrażasz takie spalenie węgla, żeby usunąć z odpadów
    gazowych oraz stałych pierwiastki radioaktywne?

> [...]
    > punkty. Albo terrorysta czy zwyczajny wariat. Bardzo trudno upilnować 1
    > elektrownię- kilku nie sposób. W Fukushimie przyjęli maksymalną falę

    Cóż, w takim razie ja tobie życzę, żeby ktoś wjechał w ciebie ciężarówką.

> [...]
    > Czy zgadzasz się, zeby w razie awarii, w której zginie wielu ludzi od
    > promieniotwórczości- powiesić Cię za ślepotę?

    Tylko jeśli ty zgodzisz się na poderżnięcie ci gardła, jeśli wskutek
    jakiegokolwiek wypadku w jakimkolwiek zakładzie przemysłowym będą ofiary
    śmiertelne.