  • 81. Data: 2012-04-26 11:44:12
    Temat: Re: Za energię jak za złoto.
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >Och, pewnie że są przekręty i zmowy. Ale nie zawsze i wszędzie. I
    >niekoniecznie w celu i w postaci objawianej wam przez wasze guru, Brata
    >Bliźniaka Admirała. Ale cóż - ponoć ci, co nie stoją za Bratem
    >Bliźniakiem stoją tam, gdzie stoi Sułtan Kosmitów. Bo tylko guru
    >Jarosław jest jedynym źródłem Prawdy.

    W poscie nizej napisalem, ze dopoki plujesz politycznym jadem,
    jestes malo przekonywujacy.

  • 82. Data: 2012-04-26 11:47:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 11:26, Przesmiewca pisze:

    > Sorry ale patologie to rzad robi i jeszcze nazywa to reforma.

    A co teraz masz na myśli?

  • 83. Data: 2012-04-26 11:47:22
    Temat: Re: Za energię jak za złoto. OFF
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    >Teraz. Bo większość ludzi już mdli na samo słowo "Smoleńsk".

    A dlaczego?

  • 84. Data: 2012-04-26 11:50:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 11:28, Chiron pisze:

    > Prawda, tyle, że energetyka jądrowa ma "krótkie nogi". Nie istnieje
    > sposób na zabezpieczenie się przed jej zgubnym wpływem na środowisko.

    Istnieje.

    > Począwszy od stałego podgrzewania wody (jak to się w Polsce palnuje),
    > której spory nadmiar jest odprowadzany do środowiska (w Polsce prawie
    > bezpośrednio do morza)- ale to wszystko nic w porównaniu z zagrożeniem

    Normalna cecha KAŻDEJ elektrowni cieplnej.

    > rozsypania promieniotwórczych pierwiastków np w skutek głupoty, ataku
    > terrorystycznego, sił natury, etc, a wszystko przebija lekceważenie

    [ziew]

    Tak, przyjdzie tsunami z Japonii.

    > przyszłych pokoleń- które będą musiały stanąć przed problemem odpadów- z
    > którymi nie ma co zrobić. Przecież z każdego składowiska za ileś lat
    > (50, 100 czy więcej) wydostaną się. I co wtedy? Mamy np sporo węgla

    A co robisz z radioaktywnymi pyłami z elektrowni węglowych, hmm? Na
    kilowatogodzinę wychodzi tego więcej, niż w atomowych.

    > brunatnego, kamiennego, mamy geotermię- idźmy w tę stronę. Energia

    No to idź. Zbierz inwestorów. Zbuduj.

  • 85. Data: 2012-04-26 12:21:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 11:43, Przesmiewca pisze:

    > Zeby byc obiektywnym co do oceny katastrofy, to trzeba byc apolitycznym - a ty
    > nie jestes bo co czytajac twoje wypowiedzi widze, ze jak ktos doszukuje sie
    dziwnych

    Jestem - nie lubię wszystkich polityków.

    > rzeczy w katastrofie to od razu wyjedzasz od moherow i kaczynskich
    > w ogole nei zakladajac, ze ktos moze miec w dupie polityke i miec odmienne zdanie
    > ze zwyklego, niepolitycznego zainteresowania tematem.

    Nie "od moherów i kaczyńskich" tylko "jak mohery i kaczyński".

    > I druga kwestia dotyczaca zlamania procedur - jakby ktos z twoich bliskich
    > (oczywiscie odpukac) zginal w wypadku drogowym a policja stwierdzilaby
    > "niedostosowanie predkosci jazdy do panujacych warunkow" to tez bys
    > przyjal to na spokojnie i nie chcial dociekac co bylo bezposrednia przyczyna?

    Dociekać bym dociekał, ale nie robiłbym awantury, że to mój sąsiad,
    którego nie lubię, bombę im w kole podłożył.

  • 86. Data: 2012-04-26 14:09:30
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    wiadomości news:4f9919cd$1@news.home.net.pl...

    > Istnieje.

    > Normalna cecha KAŻDEJ elektrowni cieplnej.
    Tej w szczególności, prawda? A wpływ na nasze środowisko? Straty dla ludzi,
    którzy żyją prawie wyłącznie z turystyki?

    > [ziew]
    >
    > Tak, przyjdzie tsunami z Japonii.
    Ziewaj- terrorystów i głupotę (Czernobyl) zaziewałeś?

    > A co robisz z radioaktywnymi pyłami z elektrowni węglowych, hmm? Na
    > kilowatogodzinę wychodzi tego więcej, niż w atomowych.
    Pod warunkiem nie brania pod uwagę awarii a także odpadów- to tak. Tyle- że
    radioaktywne odpady spalania węgla są niczym np w porównaniu z radioaktywnym
    plutonem czy kobaltem, a także innymi pouranowymi odpadami. W Japonii nie
    miało być plutonu, Wielki Brat to gwarantował- i był. Lepiej sobie nie
    wyobrażać, co u nas będzie. Nadal nie wyjaśniasz, co z odpadami- jak je
    zutylizować? Wszystkie państwa zostawiają to następnym pokoleniom. Odpowiada
    Ci to?

    > No to idź. Zbierz inwestorów. Zbuduj.
    Pojadę i będę protestował. Już byłem.

    serdecznie pozdrawiam

    Chiron

  • 87. Data: 2012-04-26 14:36:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 14:09, Chiron pisze:

    [ciach]

    > Tej w szczególności, prawda?

    Nie.

    Czy ty w ogóle masz pojęcie, na jakiej zasadzie działa elektrownia
    jądrowa i czym się ona różni od elektrowni węglowej?

    > A wpływ na nasze środowisko?

    Mniejszy, niż elektrowni węglowej tej samej mocy.

    > Straty dla
    > ludzi, którzy żyją prawie wyłącznie z turystyki?

    Turystyka survivalowa, tj. "jak przeżyć bez elektryczności"?

    > Ziewaj- terrorystów i głupotę (Czernobyl) zaziewałeś?

    Gdzie ty widzisz w Polsce tych terrorystów? Poza fanatycznymi
    pseudo-ekologami walczącymi z elektrowniami jądrowymi...

    A co do Czarnobyla - czy wiesz, jak był tam skonstruowany reaktor i czym
    się różni od reaktorów, które teraz się stawia?

    > Pod warunkiem nie brania pod uwagę awarii a także odpadów- to tak. Tyle-
    > że radioaktywne odpady spalania węgla są niczym np w porównaniu z

    ROTFL

    Radioaktywności z kilowatogodziny z elektrowni węglowej jest znacznie
    więcej, niż z kilowatogodziny wyprodukowanej w elektrowni jądrowej.

> [...]
    > był. Lepiej sobie nie wyobrażać, co u nas będzie. Nadal nie wyjaśniasz,
    > co z odpadami- jak je zutylizować? Wszystkie państwa zostawiają to

    Pakujesz w stare wyrobiska i sobie tam leżą.

    Albo ładujesz w reaktory powielające i znowu produkujesz z nich energię.

    > Pojadę i będę protestował. Już byłem.

    Tak, protestować i niszczyć to każdy matoł potrafi.

    Ale coś konstruktywnego - to już nie.

  • 88. Data: 2012-04-26 17:18:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2012-04-25 23:26, Ikselka pisze:
    > Ano, wylezie. Tyle ze nie za naszego życia, a do tej pory będzie się nad
    > ciemnym naszym narodem pracować gorliwie, aby nigdy nie podskoczył...
    Spoko.Do wyborów.

  • 89. Data: 2012-04-26 17:22:40
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2012-04-26 11:28, Chiron pisze:

    > brunatnego, kamiennego, mamy geotermię- idźmy w tę stronę. Energia
    > jądrowa to rozwiązanie na dziś- nierozwiązalny problem na jutro. Ba!
    > Nawet na dziś- jeśli do każdej kilowatogodziny dołożymy koszty
    > składowania odpadów- to ta energia robi się droższa od wielu innych. No
    > tyle, że oczywiście póki co- daliśmy się udu...ć CO2
    >
    > Taa, tylko my się z tym cackamy, co kosmicznie podraża każdą naszą
    technologię.Ruscy, chinole, czy inna socjalistyczna korea ma to
    dokladnie w dupie.
    Jak my nie odprowadzimy ciepłej wody do Bałtyku, to Ruscy i tak wpakuj~ą
    tam kilka beczek z najpodlejszym syfem..

  • 90. Data: 2012-04-26 18:44:26
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    wiadomości news:4f9940dc@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > Czy ty w ogóle masz pojęcie, na jakiej zasadzie działa elektrownia
    > jądrowa i czym się ona różni od elektrowni węglowej?

    Dokładnie- tak.

    > Mniejszy, niż elektrowni węglowej tej samej mocy.

    > Turystyka survivalowa, tj. "jak przeżyć bez elektryczności"?
    Czysta erystyka.

> [...]

    > Radioaktywności z kilowatogodziny z elektrowni węglowej jest znacznie
    > więcej, niż z kilowatogodziny wyprodukowanej w elektrowni jądrowej.
    JAKIEJ radioaktywności? Czy rozróżniasz promienowanie nietrwałego beta-
    promieniotwórczego trytu od promieniotwórczości kobaltu 60 czy plutonu?

    > Pakujesz w stare wyrobiska i sobie tam leżą.
    Dokładnie- tak robią. Tyle, że i tak stamtąd kiedyś z całą
    pewnościądostanąsię do wód gruntowych. Kiedyś- moze za 50 czy 100 lat, ale
    dostaną. No chyba że jakiś terrorysta czy idiota je stamtąd wyciągnie.
    Postawisz straż całodobową?

    > Albo ładujesz w reaktory powielające i znowu produkujesz z nich energię.
    Tak, to znacznie zmniejsza ilość odpadów. ZMNIEJSZA- nie likwiduje.

    > Tak, protestować i niszczyć to każdy matoł potrafi.
    >
    > Ale coś konstruktywnego - to już nie.

    Ale nie- matoł nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie i nie rozróżnia
    promieniowania spalanego węgla od promieniotwórczości wytwarzanej przez np
    stront.

    --

    Chiron