  • 1. Data: 2012-10-29 14:51:22
    Temat: Zabezpieczenie pompy CO przed zbyt małym przepływem
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Takie pytanko.

    Jak zabezpiecza się (zabezpieczyć się) przed zamkniętym przepływem wody w
    instalacji CO ?

    U mnie w domu na parterze jest podłogówka a na poddaszu 3 grzejniki + 1
    grzejnik z w dolnej łazience. Na wszystkich grzejnikach są głowice
    termostatyczne.
    Na poddaszu grzejniki są ustawione na "3" czyli około 20 stopni , w łazience
    na 3.5 (czyli około 22 stopnie).
    Poddasze jest ciepłe i w większości grzejniki są ciepłe tylko częściowo ,
    letnie lub zupełnie zimne. Jednie w łazience grzejnik czuć że działa w
    całości :)

    Pompa CO jest marki LFP. Działa na pierwszym biegu.

    Grzejniki (4) są połączone na listwie rozdzielczej.

    Zastanawiam się jak zabezpieczyć się na sytuację jakby wszystkie grzejniki
    były zamknięte (zamknęła dopływ głowica) (jeśli jest to wogóle możliwe ...)
    i aby nie popsuć pompy.

    Co robi się w takich sytuacjach ? Nie chciałbym demontować żadnej głowicy bo
    chciałbym mieć komfort temp. i mieć taką jak chcę temp.

    Przyszło mi do głowy aby połączyć górną i dolną listwę rozdzielczą. Dać
    jakiś wężyk , może z jakąś regulacją aby mocno zdławić przepływ aby za mocno
    nie przeszkadzał w grzaniu ale żeby zapewnił minimalny przepływ ?

    Tyle że nie wiem czy to dobry pomysł i jak się robi aby zabezpieczyć pompę
    przez brakiem przepływu ?
    I Czy się wogóle takie coś robi ?
    Problemu z odbiorem ciepłą nie ma bo jest podłogówka ...

  • 2. Data: 2012-10-29 14:58:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się jak zabezpieczyć się na sytuację jakby wszystkie grzejniki
    > były zamknięte (zamknęła dopływ głowica) (jeśli jest to wogóle możliwe
    > ...) i aby nie popsuć pompy.
    >
    > Co robi się w takich sytuacjach ?

    Zamontowac zawor nadmiarowy.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-10-29 15:49:59
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zamontowac zawor nadmiarowy.

    Albo pompa z falownikiem. Sama sobie zredukuje moc.

  • 4. Data: 2012-10-29 18:47:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zamontowac zawor nadmiarowy.

    ubiegłeś mnie... :)

  • 5. Data: 2012-10-29 18:55:52
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > ubiegłeś mnie... :)

    Ale pięknie działają te mądre pompy :-)

  • 6. Data: 2012-10-29 21:11:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    /// Kaszpir /// pisze tak:

    > Tyle że nie wiem czy to dobry pomysł i jak się robi aby
    > zabezpieczyć pompę przez brakiem przepływu ?

    Pompie nic się nie stanie dopóki będzie w niej woda tym bardziej że
    chodzi na pierwszym biegu i jest małej mocy.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2012-10-30 01:23:29
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Pompie nic się nie stanie dopóki będzie w niej woda tym bardziej że
    > chodzi na pierwszym biegu i jest małej mocy.

    Ale wpada w kawitację i nie jest smarowana i łożyska dostają.

  • 8. Data: 2012-11-15 19:53:52
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > Ale wpada w kawitację i nie jest smarowana i łożyska dostają.

    Ciekawa teoria. Pompa zamknięta na wylocie na pewno nie wywoła zjawiska
    kawitacji.