  • 21. Data: 2009-05-21 17:47:16
    Temat: Re: Zabudowa GK - technologia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:7p0f11za28ha.1qla5136lj1v6.dlg@40tude.net...

    > Masz racje, mea culpa.

    I tak jest super.
    Dziekuje wszystkim za cenne rady, szczegolnie Tobie Scream za znalezienie
    bezinteresownie czasu dla mnie.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-05-21 18:08:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:gv42fa$302$2@news.onet.pl...

    yce/NOŻYCE+MAXSTEEL.ctlg

    > A ja uzywam takich dzwigniowych.
    > I wazne jest, by nie kupowac tych najtanszych, a przed kupnem pomacac (tym
    > zafoliowanym mowimy stanowcze NIE ;)
    > Jezeli maja drobniutko zabkowane ostrza, to wzrasta prawdopodobienstwo, ze
    > beda dzialac dobrze. :)

    Racja, ale zabkowane sa prawie wszystkie, a Erdi np. taki Mercedes,
    zabkowane nie sa. :-)

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-05-21 18:22:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 May 2009 20:08:54 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Racja, ale zabkowane sa prawie wszystkie, a Erdi np. taki Mercedes,
    > zabkowane nie sa. :-)

    Erdi to mercedes? Pytam powaznie, bo nie wiem jak z jakoscia, w zyciu nie
    widzialem ich produktow na oczy. Gdzie kupic w Warszawie? Wszyscy maja
    "expert modeco", "topex", "stanley" - z tych trzech najlepszy oczywiscie
    stanley, ale zrobilem maly research i widze ze Erdi sa prawie 2x tansze, a
    szczerze mowiac te nozyce Stanleya nie sa zbyt wytrzymale.

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2009-05-21 20:36:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > stanley, ale zrobilem maly research i widze ze Erdi sa prawie 2x tansze, a
    > szczerze mowiac te nozyce Stanleya nie sa zbyt wytrzymale.

    Erdi wygladaja jak nozyce od kowala, te z podobno starej serii. Ze sa 2x
    tansze to pierwsze slysze, moze przeplacasz za Stanleya. Nozycami Erdi
    dekarze pracuja po kilka lat z rzadka ostrzac, gdzie dla przykladu jakis
    Topex czasami ledwo wytrzymuje jeden wiekszy dach. Polecic moge jeszcze
    Yato, ProsNip (nie pamietam jak sie pisze) albo All Pro, ale z tych
    ostatnich znam jedynie prawe i lewe, a jakosc daleka do Erdi. Ja osobiscie
    tym nie pracuje, ale znam ich opinie z wiadomych wzgledow. Erdi w tym
    towarzystwie to zdecydowany pionier i trudno o lepsze. Dla przykladu Erdi
    prawr i lewe z krotka szczeka i rozmiarze 200mm wg. starej ceny kosztuja
    dziewiecdziesiat pare zlotych. Jezeli te tyle kosztuja, to nie wyobrazam
    sobie Stanleya za prawie 200zl. Gdzie mozna je kupic w Warszawie tego nie
    wiem, nie wszyscy to sprzedaja, bo uzywa ich w sumie ograniczone grono ludzi
    ktorzy na tym sie znaja. W Warszawie dekarzy chyba nie za wiele, bo z moich
    okolic sporo tam jezdzi. :-)
    Poszukaj sobie modelu w necie jaki by Cie interesowal, a powiem Ci o tym
    wiecej, rowniez cene.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-05-21 20:42:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > prawr i lewe z krotka szczeka i rozmiarze 200mm wg. starej ceny kosztuja

    sorry 280mm

    TK

  • 26. Data: 2009-05-22 19:25:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 May 2009 22:36:26 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Erdi wygladaja jak nozyce od kowala, te z podobno starej serii. Ze sa 2x
    > tansze to pierwsze slysze, moze przeplacasz za Stanleya.
    (...)

    Dzieki. Zasugerowalem sie tym:
    http://www.awar.pl/index.php/pMenuId/6/pCatId/555

    Tu sa jakies nozyce tej firmy za 48 zl. Za stanleya ktorego tu pokazalem
    placilem prawie 80 zl.

    --
    best regards,
    scream

  • 27. Data: 2009-05-22 21:30:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tu sa jakies nozyce tej firmy za 48 zl. Za stanleya ktorego tu pokazalem
    > placilem prawie 80 zl.

    Zwroc uwage na toporne wykonanie w porownaniu ze Stanleyem. :-) Ale to tylko
    design, zupelnie nie oddaje jakosci. Na tej stronie sa dobre ceny tych
    nozyc, nie sprawdzalem co prawda kosztow przesylki, ale sama cena jest OK.
    Ja wczesniej mialem na mysli glownie pelikany, bo z takimi przede wszystkim
    mam kontakt, a te kosztuja powyzej 90zl. Jak nie znajdziesz haczyka to zamow
    sobie a powinienes byc zadowolony, przy najmniej wg. opini jakie znam. Gdyby
    co pisz to cos tam wymysle.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-05-23 14:26:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 22 May 2009 23:30:51 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Zwroc uwage na toporne wykonanie w porownaniu ze Stanleyem. :-)

    Stanley inwestuje w design :) Niestety kosztem jakości. Kiedyś ich produkty
    były bardzo dobrze, teraz są ledwie średnie. Z drugiej strony dostęp do
    profesjonalnych narzędzi jest bardzo utrudniony.

    > mam kontakt, a te kosztuja powyzej 90zl. Jak nie znajdziesz haczyka to zamow
    > sobie a powinienes byc zadowolony, przy najmniej wg. opini jakie znam. Gdyby
    > co pisz to cos tam wymysle.

    Dzięki :)

    --
    best regards,
    scream

  • 29. Data: 2009-05-23 20:02:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > były bardzo dobrze, teraz są ledwie średnie. Z drugiej strony dostęp do
    > profesjonalnych narzędzi jest bardzo utrudniony.

    Kiedys Stanley to byl Stanley, dzis wiekszosc jakby z jednej fabryki. Troche
    moglbym o tym opowiedziec, a wystarczy porownac chocby nasadki, pokretla,
    grzechotki roznych marek i poszukac roznic poza emblematami. :-) Roznica w
    cenie oczywiscie. :-) Nie chodzi akurat wylacznie o Stanleya, sa tez inne
    znane i drogie marki.
    Grot Ph2 np. Stanley, cena detaliczna ok. 2zl, co najmniej nie gorszy Irwin
    cena det. spokojnie 1,50zl. Za to Beta to juz ok. 14,-zl ale podobno warto.
    Sa dobre rzeczy, ale dla wybrancow. Nikt nie sprzedaje narzedzi Bety, bo kto
    zaplaci za grzechotke dwiescie pare zlotych, czy Ph 14zl? Nikt nie placi, to
    nik nie sprzedaje, a tlumaczenie tempemu ludowi, to jakbys chcial zedrzec z
    nich ostatnie gacie i tak madrzejsi, wiec co tam, przynajmniej sa
    dowartosciowani wlasnymi przekonaniami. Sa oczywiscie madrzy ludzie
    rozumiejacy, ze dobry sprzet relatywnie jest tanszy, ale to jakby wyjatki.
    Ostatnio z drwalami przerabiam temat rekawic Dragona prawie 4zl za pare w
    porownaniu ze zwyklymi po kilkadziesiat groszy. Po miesiacu wychodzi na
    moje. :-) Ale to rozmowa z madrymi ludzmi, reszta woli wydac 10zl w tygodniu
    na rekawice, zamiast 4 na dwa tygodnie, albo i na miesiac. Niestety rynek
    jest taki jaki sobie sami gotujemy. Sprzedawcow oszustow tez nie brakuje z
    marza 100% i potem opinie, ze drogie tyle samo warte co te tanie. Po malu
    wszystko sie wyklaruje a najtanszego badziewia modnego jeszcze pare lat temu
    juz prawie nikt nie chce sprzedawac i kupowac, oby tak dalej. Wszyscy po
    malu sie ucza.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-05-23 20:13:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 23 May 2009 22:02:15 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Grot Ph2 np. Stanley, cena detaliczna ok. 2zl, co najmniej nie gorszy Irwin
    > cena det. spokojnie 1,50zl. Za to Beta to juz ok. 14,-zl ale podobno warto.

    Szczerze powiem, ze kupilem kiedys dwa groty, podobno tytanowe, po okolo 10
    zl sztuka i mialy wytrzymac bardzo dlugo. Sprawialy wrazenie solidnych, a
    wytrzymaly tyle co te tansze. Niestety nie wiem jakiej firmy. Natomiast
    bity Irwina sa w pobliskim składzie w podobnej cenie co te Boscha i
    kosztuja okolo 4 zl/szt. Tak czy inaczej wychodzi dosc drogo, bo taki bit
    nie starcza na dlugo. Nigdzie nie udalo mi sie jeszcze kupic bardziej
    wytrzymałych koncowek.

> [...]
    > moje. :-) Ale to rozmowa z madrymi ludzmi, reszta woli wydac 10zl w tygodniu
    > na rekawice, zamiast 4 na dwa tygodnie, albo i na miesiac.

    Ja kiedys kupilem kilka par rękawic do prac precyzyjnych, Venitex i
    placilem po 30 zl za pare. Sa swietne, tak jakbys nic nie mial na rękach,
    praca w nich to bajka. Nikt inny takich nie robi. Niestety nigdzie ich juz
    nie mozna dostac, pewnie ze wzgledu na cene :)

> [...]
    > juz prawie nikt nie chce sprzedawac i kupowac, oby tak dalej. Wszyscy po

    Watpie, zeby sie wyklarowało. Topexy nadal beda modne, bo jak pan Zdzisio
    robi remont w domu i idzie do castoramy na zakupy, to innych narzędzi tam
    nie kupi (jak wygladalaby paca topexu za 20 zl w porownaniu z pacą kubala
    za 50 zl mowic nie musze, bo kazdy glupi sie pozna ze to inna jakosc). Po
    drugie sporo skladow budowlanych ma w swojej ofercie ich narzedzia, a one
    sa po prostu beznadziejnej jakosci. Na plus moge zaliczyc jedynie
    szpachelki, bo kupuje szpachelke Topex za 1,5 zl i mam na raz - oszczednosc
    czasu, bo nie trzeba myć tylko po uzyciu wale to do smieci :)

    --
    best regards,
    scream