  • 11. Data: 2012-03-14 15:18:12
    Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Tyle że na razie może śmierdzieć farba na kratkach ...

    a propos śmierdzenia... wokół frontu kominka zrobiłem ramkę z bloczków ytong
    i obkleiłem płytkami, żeby łatwo utrzymać w czystości to kopcące sie
    miejsce, jako że temperatury w tym miejscu wysokie (ręka da się dotknąć, ale
    gorąco), więc wysoka rozszerzalność płytek i kleju, dałem specjalny na te
    okazje klej, Soudal 24A i to był błąd, bo jak się porządnie do paleniska
    dorzuci, to czuć smród palonego plastiku... nie pali się to oczywiście, ale
    rozgrzewa, klei ma jakieś polimery w składzie, a obieg powietrza wokół
    kominka rozprowadza zapaszek po całym domu... mówię to ku przestrodze, bo
    producent nic nie wspomina, wręcz właśnie do takich zastosowań, ten klej
    przeznacza...
    mam nadzieję, że w następnym sezonie zapaszek już zaniknie, bo chyba jednak
    będę skuwał te płytki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-03-14 15:24:53
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To po co Ci kominek?

    >Powietrze z zewnątrz ma być doprowadzone jedynie do komory spalania.
    >Kominek ma podgrzewać powietrze w pomieszczeniu, a nie zaciągać z zewnątrz
    >zimne i je podgrzewać. Wówczas wentylacją będzie uciekało tyle samo, ile
    >zaciągniesz z zewnątrz... Ciepła w pomieszczeniu zostanie niewiele.
    >Dodatkowo - w silne mrozy przy wygaszonym kominku będziesz miał sople lodu
    >na kratce ;) i zzzzimno potworne :)

    Czyli co zostawić z przodu obudowy ten dolot świeżego powietrza tak jak jest
    a jedynie po obu stronach obudowy dać kratki 17x30 do wentylacji obudowy ?
    Aby wlot/wylot był taki sam (rozmiary kratek ?)

    Pytam bo patrząc na różne obudowy na zdjęciach większość ma bardzo małą iloś
    kratek a u mnie łącznie jest (będzie) 8 kratek ...
    Czy nie będzie to przerost formy na treścią ?;)

  • 13. Data: 2012-03-14 16:14:54
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-03-14 16:03, /// Kaszpir /// pisze:

    > Dokładnie !

    Jesli to kominek do palenia podczas imprezek, mozna tak zrobic.
    Mialbys swieze powietrze z podwórka, wstepnie ogrzewane przez
    radiator kominka i rozpraszane po domu. Jesli zrobi sie zimno,
    wypijecie po dodatkowym kieliszku.

    Ale energetycznie rzecz biorac, nie ma to sensu. Powietrze z zewnatrz
    powinno byc kierowane do paleniska. Powietrze z wewnatrz powinno
    maksymalnie szerokim strumieniem owiewac radiator kominka i ogrzewac
    sie.

    Obiecaj cos żonie, kup piekne, duze kratki i zrób ten zewnetrzny owiew
    jak nalezy.

    pozdr
    --
    A S

  • 14. Data: 2012-03-14 16:41:17
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > gorąco), więc wysoka rozszerzalność płytek i kleju, dałem specjalny na te
    > okazje klej, Soudal 24A i to był błąd, ....

    Gazobeton przy kominkach powinno się od strony gorącej w całości pokryć
    najtańszym klejem. Te droższe kleje mają wypełniacze, żywice, które tak jak
    napisałeś topią się w niewysokich temperaturach. Gazobeton pokrywa się klejem
    również ze względu na jego kruszenie pod wpływem wysokiej temperatury.
    Ilość kratek na tym kominku jest moim zdaniem zbyt duża. Kratka/ki górna
    powinna być taka sam jak dolna/ne pod względem powierzchni dobranej do
    konkretnej wydajności maksymalnej kominka. Kratka na komorze dekompresyjnej
    często nie jest montowana.
    Rura z przepustnicą doprowadzająca powietrze do paleniska powinna być
    szczelnie zmontowana z dolotem kominka. W wypadku kominka tzw nieszczelnego
    gdzie do paleniska powietrze dochodzi przez np. nieszczelną szybę podaje się
    czasami powietrze właśnie tak jak to zaproponował Kaszpir. Kłoci się niestety
    taki kominek i takie doprowadzenie z WM i jest po prostu nieekonomiczne,
    szczególnie w bardzo mroźne dni.

  • 15. Data: 2012-03-14 17:28:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    >konkretnej wydajności maksymalnej kominka. Kratka na komorze dekompresyjnej

    Ilość kratek u mnie czy duża ?
    Nie wiem ...
    Robiłem tak jak wymaga specyfikacja , czyli komora dekompresyjna po obu
    stronach po jednej kratce.
    Druga kratka to kratka wentylacji grawitacyjnej.

    Zamawiam jeszcze dwie kratki 17x30 i zamontuje po obu stronach na dole ,
    oczywiście po usunięciu jednej kratki na dole 17x17

> [...]
    >niestety
    >taki kominek i takie doprowadzenie z WM i jest po prostu nieekonomiczne,

    Nie mam WM. Jeśli będę miał w przyszłosci to nie widzę problemu. Kominek nie
    jest u mnie głównym źródłem ciepła a zawsze podczas palenia mogę wyłączyć WM
    z rekuperatorem ...

  • 16. Data: 2012-03-16 02:17:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Jeżeli ta kratka z przodu jest połączona rurą spiro z powietrzem z
    zewnątrz, to moim zdaniem jest bez sensu.
    Powietrze ma być doprowadzone pod wkład, a nie do pomieszczenia. Jak nie
    będziesz palił w kominku, to Ci będzie stamtąd zajebiście zimne
    powietrze lecieć prosto na salon.

    Jak powietrze jest doprowadzone pod wkład, to i tak się wydostaje
    kratkami, ale już ogrzane. A do spalania zaciągane jest powietrze z przodu.

    Zresztą i tak nie będzie takiego ciągu, żeby całe zimne powietrze
    podczas palenia wyciągał kominek z tej kratki. Zimne będzie leciało na
    salon, a kominek sobie zassie co będzie chciał.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2012-03-16 02:21:10
    Od: wolim <n...@p...tu>

    I jeszcze jedna podpowiedź :)

    Skoro Twojej żonie nie podobają się kratki, to po co dawałeś aż 3 w
    komorze dekompresyjnej?

    Wystarczyła jedna kratka, skoro masz kanał wentylacyjny w komorze, bo
    będzie ona spełniała zarówno rolę wentylacji pomieszczenia jak i komory
    dekompresyjnej. Kanał wentylacyjny wtedy zostawia się otwarty w komorze.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 18. Data: 2012-03-16 08:32:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2012, 23:10:59 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > http://img838.imageshack.us/img838/286/57104139.jpg
    >
    > http://img14.imageshack.us/img14/7919/77106327.jpg

    Ale nawtykałes tych kratek. Bez ładu i składu.
    Nie dziwię się Twojej zonie że nie bardzo to akceptuje.
    Wyglada to okropnie.

  • 19. Data: 2012-03-16 10:02:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > te okazje klej, Soudal 24A i to był błąd, bo jak się porządnie do
    > paleniska dorzuci, to czuć smród palonego plastiku... nie pali się to

    Z czasem przestanie śmierdzieć. Tak było tez u mnie. Taki zapach jak by
    topiącego się styropianu.

    Marek

  • 20. Data: 2012-03-16 10:04:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > http://img838.imageshack.us/img838/286/57104139.jpg
    >
    > http://img14.imageshack.us/img14/7919/77106327.jpg
    >
    > Tyle że jak widać zabudowa jest w stanie "surowym". Nie ma jeszcze tynku ,
    > wykończenia i itd, więc ciężko sią nią "chwalić" ...

    Kratki komory dekompresyjnej powinny być po przeciwnych stronach i jedna na
    górze komory a druga na dole, tak aby powietrze grawitacyjnie przechodziło
    przez komorę.

    Wogóle te kratko to bez składu i bez ładu. Skąd wziąłeś przykłady takiego
    usytuowania i rozmiarów kratek, bo ja nigdzie w necie nie widziałem aby
    ktokolwiek tak zrobił.

    Marek