  • 1. Data: 2013-02-18 14:08:13
    Temat: Zaciek, przeciek z lazienki, no klops po prostu
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Mieszkanie zamieszkiwane od roku. Ostatnio odslonilimy sciane w sypialni i
    oczom naszym ukazalo sie takie oto cudo:
    http://i49.tinypic.com/2jev7mw.jpg
    i zblizenie:
    http://i48.tinypic.com/sdo3ko.jpg
    Ladne? :)
    Za sciana jest prysznic bez brodzika z odplywem liniowym wzdluz tej sciany i
    cos tam ewidentnie zostalo spieprzone. Musze sie przygotowac do nielatwej
    pewnie rozmowy z wykonczeniowcem... Powiedzcie, czy mozliwe jest, zeby
    wilgoc od praktycznie poziomu podlogi podeszla sama tak wysoko do gory? Czy
    tez przewidywac jeszcze jakis wyciek z podejscia do baterii prysznicowej,
    ktora jest tam wyzej?

  • 2. Data: 2013-02-18 14:55:35
    Temat: Re: Zaciek, przeciek z lazienki, no klops po prostu
    Od: p...@t...pl

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 14:08:13 UTC+1 użytkownik mk napisał:
> [...]
    >
    > tez przewidywac jeszcze jakis wyciek z podejscia do baterii prysznicowej,

    Tynk pewnie gipsowy i chłonie jak gąbka. Spytaj czy kładziona była uszczelka w płynie
    pod płytki, czy dał taśmy, czy trzymał się książkowego dwukrotnego pokrycia, czy w
    końcu dobrze obrobił za odpływ?

  • 3. Data: 2013-02-18 14:58:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > do gory? Czy tez przewidywac jeszcze jakis wyciek z podejscia do baterii

    Niekoniecznie coś podchodzi, może po prostu masz źle zafugowane kafelki na
    ścianie.

    Jakby był problem w odpływie liniowym to już by Ci o tym powiedzieli
    sąsiedzi z dołu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-02-19 04:50:55
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "mk" <n...@o...pl> wrote in message
    > Mieszkanie zamieszkiwane od roku. Ostatnio odslonilimy sciane w sypialni i
    > oczom naszym ukazalo sie takie oto cudo:
> [...]

    Brak folii w płynie. Mam tak łazienki zrobione ale akurat folii w płynie
    pilnowałem. Po pierwsze musi być kładziona na zupełnie sucho, po drugie
    taśmy z gumą w rogach i przy podłodze i 2 warstwy folii w płynie. Kupuje się
    dwa kolory żeby wykonawca napewno pomalował raz jednym i raz drugim kolorem
    co gwarantuje 2 warstwy. I oczywiście w odstępie nawet 2 dni.
    To jest typowa fuszerka.

  • 5. Data: 2013-02-19 09:19:00
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi. No to teraz mi zal tylek sciska. Bo pamietam
    jak kladli ta folie w plynie i jestem pewien, ze warstwa byla jedna. Ale do
    qrwy nedzy, to 'fachowiec' tych lazienek juz natrzaskal sporo i powinien sie
    znac a nie ja! Uff.. Tylko tak: czy jesli by ta cala folia przepuszczala to
    wilgoc powinna isc przez strop w dol, czyz nie? Moze wiec folia nie
    przepuszcza, tylko brakuje izolacji po bokach i wystarczylo by tam
    uzupelnic? Tak sobie probuje znalezc cos pocieszajacego w tej sytuacji...

    Pozdrowienia,
    mk

  • 6. Data: 2013-02-19 10:31:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Moze wiec folia nie przepuszcza, tylko brakuje izolacji po bokach i
    > wystarczylo by tam uzupelnic? Tak sobie probuje znalezc cos pocieszajacego

    Nawet bez folii gdy kafelki są dobrze zafugowane to nic nie ma prawa
    cieknąć.

    Pooglądaj dobrze fugi, czy nie ma braków, albo pęknięć.

    Ps. Jest jeszcze jedna możliwość jeśli masz tam wylewkę na styropianie, a
    jest to jakiś kiepski styropian to ta wylewka minimalnie siadła i zrobiła
    się szczelina przy podłodze - teoretycznie silikon powinien temu zaradzić,
    ale wystarczy, że kafelki były tłuste (dotykane łapami) i już silikon się w
    tym miejscu odspaja.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-02-19 12:17:18
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    > Nawet bez folii gdy kafelki są dobrze zafugowane to nic nie ma prawa
    > cieknąć.

    To pocieszajace troche...

    > Pooglądaj dobrze fugi, czy nie ma braków, albo pęknięć.

    Ok, tak zrobie.

> [...]
    > ale wystarczy, że kafelki były tłuste (dotykane łapami) i już silikon się

    Hmm, jakos styropianu pod wlewka nie kojarze, a bylo tam ryte dosc gleboko
    zeby odplyw zrobic. No ale tak czy owak - szukac wszelkich szpar, zarowno w
    podlodze jak i scianie.

    Zastanawiam sie na jeszcze jedna rzecza - ten odplyw liniowy jest dosc dlugi
    i ma trzy punkty odplywowe. Kazdy taki punkt to dziura w blasze na ktora
    przychodzi plastikowa okragla nakladka i od niej juz rura. Moze ktorys styk
    miedzy ta plastikowa nakladka a blaha odplywu jest niedostatecznie
    zasilikonowany albo silikon puscil? Kiedys jak czyscilem odplyw to nad tym
    sie zastanawialem... ale jakos rozeszlo sie po kosciach.

    A, wyzej jeszcze pisales, ze
    > Jakby był problem w odpływie liniowym to już by Ci o tym powiedzieli
    > sąsiedzi z dołu :-)

    Problem w tym, ze to jest parter a pod spodem jedynie garaz :) Obczajalem
    tam nie raz czy nie widac jakiejs plamy na suficie ale nic a nic. Chyba, ze
    nie potrafie sie tam spozycjonowac wzgledem mojej lazienki powyzej :)

    Pozdr,
    mk

  • 8. Data: 2013-02-19 12:32:35
    Od: p...@t...pl

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 12:17:18 UTC+1 użytkownik mk napisał:
> [...]
    >
    > tam nie raz czy nie widac jakiejs plamy na suficie ale nic a nic. Chyba, ze
    >
    > nie potrafie sie tam spozycjonowac wzgledem mojej lazienki powyzej :)

    Między ścianą, a podłogą powinieneś mieć położony silikon, a nie fugę. Poza tym nie
    napisałeś czy taśmy fachman wklejał. Jeśli nie wklejał i dał jedną warstwę folii to
    miało prawo puścić podczas siadania posadzki.

  • 9. Data: 2013-02-19 13:00:07
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > dał jedną warstwę folii
    > to miało prawo puścić podczas siadania posadzki.

    Dokładnie.
    Taśma silikonowa w narożach musi być, ponieważ zawsze istnieje
    ewentualność, że fuga/silikon w narożniku się rozszczelnią.
    Ja u siebie jak robiłem to nie dość, że poszła tam taśma to jeszcze
    zastosowałem specjalna masę uszczelniającą, ktorą nakładałem na ściany i
    posadzkę.
    Dodatkowo przed położeniem pasów taśmy silikonowej wykułem szczelinę
    pomiędzy ścianą, a podłogą i w tę szczelinę wcisnąłem masę
    uszczelniającą.
    Do wylewki oraz tynku na scianie dodatkowo użyłem środka izolującego
    przed wilgocią.
    Plytek nie fugowałem normalną fugą, lecz silikonem. Można było użyć
    specjalnej fugi o wysokiej elestyczności, ale jest ona dość droga i w
    tym przypadku silikon wyszedł niewiele drożej.
    Nie będę podawał nazwy środków, aby nie być posądzonym o kryptoreklamę.

  • 10. Data: 2013-02-19 13:32:21
    Od: "mk" <n...@o...pl>

    Użytkownik <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Między ścianą, a podłogą powinieneś mieć położony silikon, a nie fugę.

    To akurat mam...

    > Poza tym nie napisałeś czy taśmy fachman wklejał. Jeśli nie wklejał i dał
    > jedną warstwę folii to miało prawo puścić podczas siadania posadzki.

    Cholera go wie, pewnie nie wklejal :(

    Pozdr,
    mk.