  • 11. Data: 2013-02-19 13:50:32
    Temat: Re: Zaciek, przeciek z lazienki, no klops po prostu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:afdc4e04-c674-40aa-8ad0-c2f85688b04b@go
    oglegroups.com...

    > Między ścianą, a podłogą powinieneś mieć położony silikon, a nie fugę.
    > Poza tym nie napisałeś czy taśmy fachman wklejał. Jeśli nie wklejał i dał
    > jedną warstwę folii to
    > miało prawo puścić podczas siadania posadzki.

    Posadzka nie ma prawa siadać!

    Może jednak warto robić dobrze od początku, a nie spieprzyć najważniejsze
    etapy i kombinować przy wykończeniu!

    Remontowałem wiele łazienek i w starych łazienkach gdzie nie było posadzek
    na styropianie a bezpośrednio na betonowym stropie problem pękania i
    cieknięcia na styku podłoga-ściana nigdy nie wystąpił - bo niby skąd?

    Ale ostatnimi laty niestety często widuję taki obrazek deweloper albo
    budowlaniec z bożej łaski daje pod posadzkę miękki styropian aby wygłuszyć
    dźwięki i później zaczyna się kombinowanie przy wykończeniówce.

    Na parterze w łazience powinien być twardy styropian np. parkingowy, a na
    piętrze nic. O ile w pokojach na piętrze warto dać styropian akustyczny aby
    wygłuszyć kroki i stuki, a tyle w łazience na piętrze lepiej nie dawać nic -
    zrobić wylewkę zespoloną ze stropem a nie oddylatowaną. Wtedy p[o pierwsze
    nie ma problemów z inną praca stropu i ścian i pękaniem łączeń, a po drugie
    w przypadku remontu za 20 lat bez problemu można sobie wstawić wannę na
    nóżkach jeśli taka akurat będzie moda.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-02-19 14:21:39
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 18.02.2013 14:08, mk pisze:
> [...]
    > oczom naszym ukazalo sie takie oto cudo:
    > http://i49.tinypic.com/2jev7mw.jpg
    > i zblizenie:
    > http://i48.tinypic.com/sdo3ko.jpg
    > Ladne? :)
    > Za sciana jest prysznic bez brodzika z odplywem liniowym wzdluz tej sciany i
    > cos tam ewidentnie zostalo spieprzone. Musze sie przygotowac do nielatwej
    > pewnie rozmowy z wykonczeniowcem... Powiedzcie, czy mozliwe jest, zeby
    > wilgoc od praktycznie poziomu podlogi podeszla sama tak wysoko do gory? Czy
    > tez przewidywac jeszcze jakis wyciek z podejscia do baterii prysznicowej,

    Jest jeszcze taka możliwość - rury idą w ścianie i są nie zaizolowane
    bądź słabo zaizolowane do tego zimna woda i rosa na rurach, a po czasie
    kałuża w ścianie. Pocieszające jest to, że odkuć je możesz od pokoju i
    nie musisz zrywać kafli.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 13. Data: 2013-02-19 14:29:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 14:21:39 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:
    >Pocieszające jest to, że odkuć je możesz od pokoju i
    >
    > nie musisz zrywać kafli.
    Jeśli rury były w bruzdach od strony łazienki to zycze powodzenia w kuciu od strony
    pokoju;)

  • 14. Data: 2013-02-19 14:56:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jeśli rury były w bruzdach od strony łazienki to zycze powodzenia w kuciu
    > od strony pokoju;)

    Poza tym jeśli jakiś magik dał zimną wodę bez otuliny to może lepiej to
    sprawdzić bo może na jakimś łączeniu zapomniał o taśmie/nici/konopiach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-02-19 16:32:20
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest jeszcze taka możliwość - rury idą w ścianie i są nie zaizolowane bądź
    > słabo zaizolowane do tego zimna woda i rosa na rurach, a po czasie kałuża
    > w ścianie.

    A skąd rosa w ścianie?

    pozdrawiam

    mcs

  • 16. Data: 2013-02-19 16:37:58
    Od: p...@t...pl

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 13:50:32 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > w przypadku remontu za 20 lat bez problemu można sobie wstawić wannę na

    Siadanie posadzek to nie tylko kwestia złego styropianu, bo taki może się przytrafić
    nawet niby jako podłogowy, ale często również na parterze w domach, gdzie pod
    chudziakiem czasem pustkę można znaleźć. W tej chwili stoję na podłodze składającej
    się pełnej płyty zbrojonej, styro podłogowego, a jednak w łazience między płytkami
    ściennymi a podłogowymi na fudze widać gdzieniegdzie pajęczynkę.

  • 17. Data: 2013-02-20 10:30:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > domach, gdzie pod
    > chudziakiem czasem pustkę można znaleźć.

    Bywa i tak, ale na to silikon w fudze niewiele pomoże. Dom trzeba budować
    dobrze od początku a nie na koniec zapaćkać wszystko silikonem.

    Ludzie sami sobie komplikują życie. Najpierw oszczędzają dając piasek
    zamiast żwiru, później nie pilnują zagęszczania, później godzą się na
    nierówny chudziak i nie każą go wyrównać, później na to dają byle jaki
    styropian.. a na koniec smarują wszystko drogą folią w płynie z jeszcze
    droższymi taśmami, dają beznadziejne silikonowe fugi i dziwią się, że
    cieknie.

    > W tej chwili stoję na podłodze składającej się pełnej płyty zbrojonej,
    > styro podłogowego, a jednak w łazience między płytkami ściennymi a
    > podłogowymi na fudze widać
    > gdzieniegdzie pajęczynkę.

    Może chudziak był nierówny i gdzieniegdzie styropian siadł, a może to jakaś
    tandeta a nie styropian podłogowy. Trzeba było dać parkingowy albo XPS'a.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-02-20 10:32:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A skąd rosa w ścianie?

    Z wilgoci w powietrzu. Wilgoć wnika przez ścianę i skrapla się na rurze.
    Zakładam, że rura nie została cała otynkowana a tylko od przodu (tam gdzie
    kafelki) jak to zwykle wygląda.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-02-20 10:57:08
    Od: p...@t...pl

    W dniu środa, 20 lutego 2013 10:30:45 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    >
    > tandeta a nie styropian podłogowy. Trzeba było dać parkingowy albo XPS'a.

    Parterówka pełna,płyta zbrojona beton, styro podłogowe kraska czy ganderka, jastrych
    z włóknami i plastyfikatorem. Wystarczy że cały dom lekko siądzie i fuga już może
    delikatnie puścić. Dla tego napisałem o taśmach i podwójnej uszczelce. Wtedy może
    sobie pracować. Z praktyką lichego zagęszczania, bez warstw i wody się zgadzam.
    Ludzie nieraz po roku mają szczeliny na palec między podłogą a listwami, ale to przy
    chudziaku.

  • 20. Data: 2013-02-20 11:26:40
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    warstw i wody się zgadzam. Ludzie nieraz po roku mają szczeliny na palec
    między podłogą a listwami, ale to przy chudziaku.

    potwierdzam w piwnicy miałem na małego palca, a dawałem XPS,
    na piętrze zwykły styro i też siadło kilka mm, ale wykonawca dał fugę, po
    roku poprawiał silikonem,
    na piętrze łazienka z kolei ma już i folie i tasmy, ale wykonawca, który
    wykańczał cały moj dom
    niestety zawalil, jak wcześniej opisywałem dał kilka przedłużek, śruba
    strzelila i zalało,
    ale nawet mu nie mówię, szkoda nerwów, następny dom będzie jeszcze bardziej
    dopracowany :)
    puki co montuję czujniki zalania wszędzie.