  • 31. Data: 2024-07-02 09:50:42
    Temat: Re: Zadaszenie tarasu, a wymagany spadek (upadek)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.06.2024 22:34, Janusz wrote:
    > No ładnie, tylko czemu nie masz zastrzałów w kierunku domu? tylko
    > prowizoryczne łaty?

    Bo konstrukcja nie jest jeszcze skończona. Łaty ustawiłem kiedy jeszcze
    nie było krokwi, żeby utrzymać kąt prosty pod zadaszenie. Dojdą jeszcze
    "ścianki" do tarasu i one będą spełniać funkcję zastrzałów. A tak w
    ogóle, to położona blacha skręcona ze sobą i do łat, działa jak płaskownik.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2024-07-02 10:03:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.07.2024 12:00, Robert Wańkowski wrote:
    > Ja bym nie dał, nawet słupów.

    Masz na myśli słupów od strony ściany budynku? To zadaszenie to
    konstrukcja samonośna, nie jest zamocowana do budynku.

    > A masz plan na ukrycie kotew?

    A po co je ukrywać? Konstrukcja nie jest jeszcze skończona. Docelowo
    będą jeszcze ścianki z pergolami, coś takiego -
    https://i.ibb.co/RhYMPRm/docelowa-konstrukcja.jpg

    Od domu jest spadek. Gdy wyznaczałem podłogę laserem, to tych kotew
    zostanie ~18cm.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2024-07-02 10:34:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.07.2024 01:15, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Ale urwał :D
    >
    > BTW, nie chwalę się...ale gdybym tak postępował to bym siedział od 20
    > lat w szpitalu ? Tak, włażę na "drabki" codziennie, jak kurwa wiewiórka
    > ale zawsze dbam o bezpieczeństwo i pomyślunek. To prosta fizyka ?

    Nie pierwszy raz używałem drabiny w życiu, ale faktycznie pierwszy raz
    coś takiego mi się przytrafiło. Teraz (póki co) będę używał śledzi do niej.

    W sobotę wieczorem zacząłem wyglądać z prawej strony jak bagieta, ale na
    SOR-ze ortopeda pogratulował szczęścia że nic na zdjęciach nie połamane.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2024-07-02 10:49:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Masz na myśli słupów od strony ściany budynku? To zadaszenie to
    > konstrukcja samonośna, nie jest zamocowana do budynku.

    Ok, nie chciałeś elewacji ruszać. Ja bym belkę do ściany umocował.

    > A po co je ukrywać? Konstrukcja nie jest jeszcze skończona. Docelowo
    > będą jeszcze ścianki z pergolami, coś takiego -
    > https://i.ibb.co/RhYMPRm/docelowa-konstrukcja.jpg

    Ukrywać dla "czystości" konstrukcji.

    > Od domu jest spadek. Gdy wyznaczałem podłogę laserem, to tych kotew
    > zostanie ~18cm.

    Jak wyżej. Profesjonalnie byłoby gdyby były niewidoczne.

    Robert

  • 35. Data: 2024-07-02 10:50:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > na SOR-ze ortopeda pogratulował szczęścia że nic na zdjęciach nie połamane.

    Ile godzin czekałeś? :)

    Robert

  • 36. Data: 2024-07-03 12:34:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.07.2024 10:49, Robert Wańkowski wrote:

    > Ok, nie chciałeś elewacji ruszać. Ja bym belkę do ściany umocował.

    Taki był początkowy zamysł kiedy siadłem z kartką papieru i zacząłem to
    rysować, ale gdy zacząłem przeglądać zdjęcia tarasów, dostępnych
    projektów on-line i czytać artykuły typu "Anatomia dachu", to pojawiły
    się wątpliwości co do założonych rozmiarów i wymiarów planowanego
    materiału - tam gdzie belka "wisi" na ścianie, to w projektach krokwie
    kończą się w okolicy ~3,5m (ja założyłem 4,5m u siebie).

    Płatwie założyłem 14x14x730. Po pierwsze, jak to zamocować do ściany,
    szpilki? Ale ile i w jakim rozmiarze. Ściana u mnie, to pustak
    standardowe 25cm, ale na elewacji 20cm styropianu. Nie wiedziałem na
    jakiej wysokości wyjdzie belka, bo nie wiedziałem jaki minimalny kąt
    spadku będę musiał zastosować. Szpilki wyszły by albo wewnątrz stropu
    (który mam z terivy) albo nad stropem - wtedy mogę normalnie złapać
    nakrętkami z podkładkami. W terivie to chyba tylko kotwy chemiczne by
    pozostały?

    Po drugie, na tej płatwi oparte miało być 9 krokwi o wymiarach 7x14x455,
    potem kontrłaty, łaty i 49 modułów blachy o łącznej wadze (dane z
    palety) 304kg. Ja wiem że to nie dachówka, a po drugiej stronie też jest
    druga płatew, ale biorąc pod uwagę że miałem to robić samodzielnie,
    pierwszy w życiu dach, to tych niewiadomych i ryzyko z tym związane -
    dla mnie za duże. Z artykułów dowiedziałem się, że dodatkową siłą (nie
    statyczną) jest np. gwałtowny podmuch wiatru dociskający lub podnoszący
    dach - u mnie wyszło ostatecznie 33,3m2 żagla.

    > Jak wyżej. Profesjonalnie byłoby gdyby były niewidoczne.

    Gdy już będzie podłoga, to mogę zrobić takie gustowne zabudowy 18x5x5 ;-)

    https://i.ibb.co/x5mY8h3/czapka.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2024-07-03 12:41:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.07.2024 10:50, Robert Wańkowski wrote:

    > Ile godzin czekałeś? ?

    Przyjechałem koło 18.30, wypis dostałem tuż przed północą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2024-07-03 13:15:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Przyjechałem koło 18.30, wypis dostałem tuż przed północą.

    Ok, standard.

    Dawniej jechało się do najbliższego pogotowia ratunkowego, zszyli co
    trzeba było, plasterek i po pół godzinie wychodziłem.

    Robert

  • 39. Data: 2024-07-06 10:41:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.06.2024 21:05, Mateusz Bogusz wrote:
    > On 10.06.2024 09:57, Janusz wrote:
    > https://streamable.com/7c52k0

    Jeszcze wersja "zremasterowana" ;-)

    https://streamable.com/lh3luo