  • 41. Data: 2011-05-09 22:30:52
    Temat: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Piana nie klei na styk. Styk ma być jak najmniejszy.
    Chyba po to szlifują powierzchnie.
    Piana wchodzi w kanały i tak usztywnia i łączy pustaki/cegły.

    Robert

  • 42. Data: 2011-05-09 22:43:09
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O to chodzi, ze pustaki ceramiczne idealne nie sa.
    > Kogutek nizej pisze o uzupelnianiu zaprawa nierownosci jako podstawowa
    > funkcja zaprawy. Na moj gust ma to sens, bo na krawedzie nierownych pustakow
    > w pierwszych warstwach beda dzialaly inne sily jak na murowane zaprawa.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie ma sens tylko tak jest. Zaprawa powoduje że nacisk rozkłada się na całą
    powierzchnię a nie na dwa czy trzy punkty o powierzchni kilku milimetrów
    kwadratowych. Dzięki zaprawie zamiast wszystkich możliwych naprężeń jest tylko
    ściskanie. Na braku zaprawy przejechał się jeden z faraonów. Budowali dla
    niego największą wtedy piramidę. I jak doszli do pewnego poziomu to zaczęły
    się kruszyć bloki na samym spodzie. Zrobili myk że zmienili kąt i jakoś
    urzeźbili do końca. Wyciągneli przy okazji z lekcji wnioski i zaczęli
    dokładniej obrabiać bloki żeby powierzchnia styku była większa. Za `zaprawę
    może robić wszystko co wytrzymałość na ściskanie ma większą od ciężaru muru.
    Nie musi się fizycznie łączyć z cegłami albo pustakami. Siły tarcia są
    wystarczająco duże żeby sciana stałą i miała zakładaną wytrzymałość. Widać to
    po starych domach w których cegły były układane na zaprawę wapienną. Ona
    praktycznie nie trzyma się cegieł. Po wybiciu jednej cegły w takiej ścianie
    resztę można rozebrać przy użyciu niedużego wkrętaka i małego młotka. A
    zaprawę co została na cegłach daje się oderwać szpachelką. Zaprawa jest
    potrzebna jak powietrze do oddychania, ale nie dlatego że coś skleja.

  • 43. Data: 2011-05-10 06:34:44
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 09-05-2011 o 20:06:36 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Jak chcesz sie stosowac do pustej w srodku sciany od fundamentu do
    > wienca?

    Wykazujesz złą wolę. Napisałem o wymaganiach stawianych przez technologię.
    Jak chcesz wiedzieć do czego się stosować to zapoznaj się z technologią.
    Nie masz na ten temat żadnej wiedzy a krytykujesz.

    > Twardziel z tego czlowieka, naprawde oderwal pustak na zaprawe, czy tylko
    > medrkowal?

    1. Odpowiedz najpierw czy próbowałeś oderwać pustaki klejony DRYFIXem czy
    jedynie mędrkujesz?
    2. Wskaż miejsce w którym napisałem, że ktokolwiek oderwał pustak na
    zaprawę.
    3. Wiesz co to Porotherm Profi i jak się toto klei?
    4. To był człowiek z Wienerbergera, taki techniczny, który przyjeżdża pomóc
    ekipie położyć pierwszą warstwę. Mam prawo twierdzić, że orientował się w
    temacie lepiej niż Ty. Był u kumpla na budowie i odpowiadał na moje
    wątpliwości co do tej metody z pianą. Nie mędrkował tylko opowiadał o
    swoich
    własnych doświadczeniach. A Ty opowiadasz o twoim własnym widzimisię.

    > Fascynujace, ze nikt z Was nie ma kompletnie zadnych watpliwosci. Kto
    > dzis pamieta faliste pokrycie dachowe Onduline - niby doskonale do krycia
    > finalnego. Jak sie skonczylo? A moze hydraulicy pamietaja instalacje CO
    > robione z klejonego PCV? Przeciez to tez bylo dopuszczone do stosowania.

    Kto dziś pamięta ołowiane rury wodociągowe.. Ty oczywiście pamiętasz więc
    wodę czerpiesz ze studni bo wodociągom nie ufasz ;P Cały Twój wywód jest
    zupełnie nie trafiony. Pewna liczba nieudanych patentów i technologii
    nie przesądza o porażce wszystkiego co nowe. A instalację z klejonego PCV
    mam
    obecnie w łazience i nie widzę powodów do narzekań. Wprawdzie łazienka w
    bloku
    maleńka więc i instalacja zbyt okazała nie jest ale nic się z tym nie
    dzieje.

    > Prawdopodobnie tak.
    > mi sie wydaje, ze
    > coraz latwiej wcisnac kazdy shit bez jakich kolwiek watpliwosci.
    > Wystarczystary telefon w nowej obudowie i jes git. Jak mam tak
    > bezkrytycznie wszystko
    > przyjmowac to wole juz sie starzec.

    Przyjmowanie wszystkiego bezkrytycznie jest tak samo niemądre, jak
    twierdzenie, że wszystko co nowe jest do kitu tylko dlatego, że nie może
    byc dobre, bo jest nowe. Prawda jest taka, że nie masz odpowiedniej
    wiedzy, żeby o tym zawyrokować. Ja nie przyjmuję wszystkiego bezkrytycznie
    ale też nie skreślam rozwiązań z góry tylko dlatego, że ich nie znam.

    Polska to jeszcze ciągle zbyt biedny rynek, ale w Niemczech buduje się
    pokazowe domy stosując nowy system, każdy sobie może postukać w ścianę i
    sprawdzić, czy nie wieje z gniazdek :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 44. Data: 2011-05-10 06:57:42
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 09-05-2011 o 20:23:31 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Jako, ze budowe wlasna mam za soba i sporo czasu na niej spedzilem to
    > smialo
    > moge powiedziec, iz nie wierze, ze panom udalo sie kopniakiem rozwalic
    > sciane Wienerbergera budowana na zaprawie. A jezeli tak to gratulacje dla
    > tworcy zaprawy.

    Nie wiem o jakiej Ty zaprawie mówisz, ale zapewne nie o tej samej co ja.
    Porotherm Profi to pustaki ceramiczne szlifowane, z tolerancją dokładności
    jak beton komórkowy. Stawia się toto na kleju a nie na zaprawie. Klej
    aplikuje się specjalną rolką zwilżającą jedynie powierzchnię styczną (jak
    wiadomo dla pustaka nie jest to wielka powierzchnia), inna metoda to
    zamoczenie pustaka na 1-2mm w kleju. Wyjaśniam, bo napisałeś, że miałeś
    pustaki różniące się wymiarem o centymetr. Wiec pewnie murowałeś na grubą
    spoinę zwykłą zaprawą (ewentualnie zaprawą ciepłochronną).

    Co do opowiadań tego człowieka.. nie miał powodu, żeby zmyślać. Dlaczego
    miałbym mu nie wierzyć. Być może lekko koloryzował - ale to niczego nie
    zmienia w istocie tej dyskusji i wniosek pozostaje ten sam: według niego
    klej w pianie nie ustępuje siłą klejenia spoinie cieńkowarstwowej. I tyle..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 45. Data: 2011-05-10 17:32:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    >Wykazujesz złą wolę. Napisałem o wymaganiach stawianych przez technologię.
    >Jak chcesz wiedzieć do czego się stosować to zapoznaj się z technologią.
    >Nie masz na ten temat żadnej wiedzy a krytykujesz.

    Ty masz jakis dziwny sposob pojmowania dyskusji. Od kiedy to watpliwosci sa
    krytyka?
    Masz cos do powiedzenia merytorycznie to powiedz, ale troche bardziej
    swiadomie niz tylko "widzialem kiedys faceta z Wienerbergera ".

> [...]

    >jedynie mędrkujesz?
    >2. Wskaż miejsce w którym napisałem, że ktokolwiek oderwał pustak na

    Skoro nie oderwal to skad wie, ze piana jest mocniejsza bo nie oderwal
    piany?

> [...]
    >ekipie położyć pierwszą warstwę. Mam prawo twierdzić, że orientował się w

    Uhuhu powialo chlodem...

> [...]
    >swoich
    >własnych doświadczeniach. A Ty opowiadasz o twoim własnym widzimisię.

    Ty to jestes batman normalnie. Prawde mowiac nie mam potrzeby gadac z
    nawiedzonymi kolesiami co nie pojmuja sensu dyskusji.
    Tym milym akcentem koncze z Toba dyskusje bo szkoda na nia czasu, ta i inna,
    dzis i zawsze.

    PLONK

    TK

  • 46. Data: 2011-05-10 17:40:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Nie doczytales, ze do murowania na piane nadaja sie wylacznie pustaki
    > SZLIFOWANE i jakostam dodatkowo poziomo wzmacniane - przypuszczalnie
    > maja tolerancje wymiarowa jak ytong :)

    FAkt, nie doczytalem. A skoro tak to zestaw potencjalnych wad zaweza sie.
    :-)

    > Przypuszczalnie tez piana sie
    > rozszerza (jak to piana) i wypelnia wiekszosc przestrzeni miedzy
    > pustakami, wiec wydaje mi sie, ze nieprawda jest mowienie ze to sie
    > trzyma na dwoch paseczkach pianki :)

    Byc moze, acz na zdjeciach wyglada to dosc skromnie przy scianie grubosci
    ponad 40cm. Jezeli pustaki sa szlifowane, to aby rozszerzajaca sie piana
    mogla dotrzec do srodka sciany i skutecznie zamykac dziury to niemal
    musialaby podniesc pustak.

    > A pomysl przypuszczalnie wzial sie stad, ze mozna tym murowac takze w
    > zimie do -5stC, kiedy nikt o zdrowych zmyslach i majac np. w
    > perspektywie mrozna noc nie wzialby sie za murowanie zwykla zaprawa,
    > czy klejem - ot znalezli dziure w rynku i ja wypelniaja ;)

    No tak wlasnie mysle. Dowiadujemy sie przy okazji jak to nam potrzebny i
    niezastapiony produkt. Ot czysty marketing, doskonala orientacja w rynku i
    tworzenie potrzeb. Nie ma w tym nic zlego rzecz jasna, ale dobrze
    wiedziec...

    > Ja bym osobiscie z tego domu nie chcial - glownie ze wzgledu na cene -
    > jezeli chodzi o sama technologie to chyba bym zaufal - moze sam bym
    > wtedy mury postawil i zaoszczedzilbym na murarzu :)

    Tez mi to przyszlo do glowy jak to zobaczylem.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2011-05-10 18:31:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 9 May 2011 22:43:09 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Nie ma sens tylko tak jest. Zaprawa powoduje że nacisk rozkłada się na całą
    > powierzchnię a nie na dwa czy trzy punkty o powierzchni kilku milimetrów
    > kwadratowych.

    I jak zwykle się rozpisałeś, tylko zupełnie nie na temat.

    Obejrzyj sobie jak to działa:
    http://www.youtube.com/watch?v=xOIB4TduZso

    Pianka wnika w otwory, nacisk rozkłada się na całą cegłę.

    Zaś dom jednorodzinny to nie piramida.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 48. Data: 2011-05-10 20:13:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > I jak zwykle się rozpisałeś, tylko zupełnie nie na temat.
    >
    > Obejrzyj sobie jak to działa:
    > http://www.youtube.com/watch?v=xOIB4TduZso
    >
    > Pianka wnika w otwory, nacisk rozkłada się na całą cegłę.

    Obejzalem sobie ten filmik i prawde mowiac nie widze, zeby nacisk dzieki
    pianie rozkladal sie na cala cegle. Piana wypelnia tylko dziury w miejscach
    jej nakladania i praktycznie nie pelni zadnej funkcji wyrownujacej, ktora
    pelni sam szlifowany pustak o ile bedzie murowany idealnie rowno.
    Co do uwag - pozostaje dziura w scianie sprzyjajaca konwekcji i sugerowanie
    umieszczenia polistyrenu podejzewam jako ocieplenie okna czy wienca dziwnie
    dzis przestaje byc w srodku grubosci sciany 1W. Albo czegos nie zrozumialem,
    albo brak konsekwencji.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2011-05-10 22:13:17
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 09 May 2011 20:33:34 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Masz na myśli taką ścianę, co się budowało z "klocków" styropianowych, a
    > potem się w to wlewało beton?
    Jeżeli taką, to ta metoda wcale nie umarła i wciąż są zainteresowani.
    Zwłaszcza, że w wyniku dostaje się żelbetowy bunkier :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 50. Data: 2011-05-10 22:59:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 May 2011 22:13:56 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Obejzalem sobie ten filmik i prawde mowiac nie widze, zeby nacisk dzieki
    > pianie rozkladal sie na cala cegle.

    Dzięki pianie nie (zawsze coś zostanie pomiędzy cegłami), ale odpowiednia
    powierzchnia styku IMO jest zachowana. To są setki kiloniutonów nacisku,
    pianka ma niewielkie szanse, zwłaszcza gdy jest jeszcze miękka.

    > Co do uwag - pozostaje dziura w scianie sprzyjajaca konwekcji

    Raczej mało kto zostawi ścianę bez wykończenia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl