  • 61. Data: 2011-05-12 19:56:26
    Temat: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-12 21:50, Borys Pogoreło pisze:

    > Może wyciąć denko puszki i zrobić wizję lokalną? Powinno dużo wyjaśnić. O
    > ile Ci się chce. :)

    Doszedłem do wniosku, że zamiast badać sprawę i wyjmować otynkowaną i
    pomalowaną puszkę przez dziurę na przewody wstrzyknę piankę, która
    wypełni szczeliny.

    > Pewnie wypadło mu dużo więcej niż powinno, ale się tym nie przejął.

    Zapewne tak. Biorąc pod uwagę, że jest to mniej niż 1% wszystkich puszek
    to i tak jest nieźle. Może być też tak, że tam, gdzie jest styropian
    (klejony na ramkę) efekt nie jest odczuwalny tak, jak przy wełnie.

    M.

  • 62. Data: 2011-05-12 21:31:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Miejscami jest (pasy pianki), miejscami nie ma. Pustaki ułożone są na
    > zakładkę, która dodatkowo zmniejsza prześwit.

    Jak dobrze zrozumialem z filmu, piane uklada sie "walkami" o srednicy 3cm z
    obu stron. 44-6=38cm pustego miejsca bez zaprawy z dziurami.

    > Oczywiście, ale ewentualna warstwa cienkich pustaków zostanie
    > prawdopodobnie całkowicie zatkana pianką.

    Pozostaja szczeliny miedzy ociepleniem a pustakiem i betonem. Ten element
    ocieplalem sam i wiem, ze nie da sie tego idealnie zrobic bez jakichkolwiek
    szczelin.

    > Za to jedyna IMO możliwość zaistnienia takiego zjawiska (w połączeniu z
    > elektrykiem matołem).

    Chocby posty na grupie mowia inaczej.

    > Dobrze wiemy jak to jest ze szczelnym układaniem. Szczególnie dobrze to
    > ilustrują kolejne posty typu "mam źle ocieplone poddasze, ratunku!" :)

    Zakladasz wylacznie cos tam zle zrobione. Na tym etapie brak mi argumentow.

    > Ma problem z jednym gniazdkiem. Ewidentnie spieprzone w tym miejscu,
    > zwłaszcza, że nie wie, ile ma jeszcze miejsca za puszką. Gdyby to była ta
    > mityczna konwekcja, to miałby problem wszędzie.

    Tu autor sie wypowie. Nadal nie wiem skad ma wiac jak nie ma peszli i dziura
    nie jest na wylot.
    Chyba EOT.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2011-05-13 11:04:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 12 May 2011 23:31:26 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Jak dobrze zrozumialem z filmu, piane uklada sie "walkami" o srednicy 3cm z
    > obu stron. 44-6=38cm pustego miejsca bez zaprawy z dziurami.

    A co się stanie z takim wałkiem jak go sprasujesz między dwoma pustakami?
    Wszystko w szczeliny w pionie nie wejdzie.

    To też trochę puchnie z tego co widziałem na żywo. Stwardniały pas miał
    zdecydowanie więcej niż 3cm. Albo nawalili więcej dla prezentacji :)

    > Chocby posty na grupie mowia inaczej.

    Budowlanka to jest temat niezwykle obfitujący w różnego typu urban
    legends, często wprost przeczące fizyce. Tak więc bezkrytycznie bym
    wszystkiemu nie wierzył, bo się np. dowiesz, że pompa ciepła ogrzewa za
    pomocą grzałki.

    > Zakladasz wylacznie cos tam zle zrobione. Na tym etapie brak mi argumentow.

    Oczywiście, że tak zakładam, bo wtedy może wiać - ma którędy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 64. Data: 2011-05-13 12:45:34
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-08 14:56, Marek Dyjor pisze:

    > głównie sciskające ale też działają siły boczne, sądzę że piana może
    > służyc do łączenia betonu komórkowego.

    co to jest 'siła boczna'?

    michał

  • 65. Data: 2011-05-13 18:04:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A co się stanie z takim wałkiem jak go sprasujesz między dwoma pustakami?
    > Wszystko w szczeliny w pionie nie wejdzie.

    Jak kolejna warstwe pustakow ukladasz z gory to gdzie piana ma pojsc w
    dziurawych materialach?

> [...]
    > legends, często wprost przeczące fizyce. Tak więc bezkrytycznie bym
    > wszystkiemu nie wierzył, bo się np. dowiesz, że pompa ciepła ogrzewa za

    Wlasnie dla tego co napisales nie wierze bezkrytycznie w nowe rewolucyjne
    metody.

    > Oczywiście, że tak zakładam, bo wtedy może wiać - ma którędy.

    Czyniac takie zalozenie byc moze nie zauwazasz ulomnosci technologii. Ja mam
    widocznie wiecej pokory do wiedzy i zostawiam sobie margines przekonan. O
    tym akurat zjawisku pisali tu ludzie doswiadczeni i znajacy sie na rzeczy,
    nie jakies tam slimaki.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2011-05-13 18:22:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Maj, 21:14, M <M...@o...pl> wrote:

    > Nie ja robiłem puszkę tylko elektryk. Pod puszki w ceramice poryzowanej
    > nie wiercisz dziur, bo byś zarżnął wszystkie wiertarki (ja jedną
    > wykończyłem robiąc puszkę w cegle dziurawce). Otwory pod puszki robi się
    > młotkiem - obstukujesz doookoła, puk i wypada. Problem jak czasem
    > wypadnie więcej niż powinno.

    To jakis masarz chyba robi mlotkiem - ja wszystkie puszki w moim
    porothermie wiercilem koronka i wszystkie puszki pasowaly idealnie.
    Zarznac to predzej idzie wiercac takie otwory w betonie - w
    porothermie to raczej wiertarka sie zbytnio nie narobila :) Inna
    sprawa ze ja mam porotherm 25 ktory ma przekroj odwrotny do porothermu
    30 i grubszych i moze przez to jest latwiej (grubsze scianki sa
    prostopadle do osi wiercenia).
    pozdr.

    --
    Adam