  • 1. Data: 2016-11-07 22:04:52
    Temat: Zagwozdka z nowym budynkiem (obliczenia zapotrzebowania na energię)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Liczę nową chatę koledze, konkretnie "Dom w jabłonkach G2T" Archonu.
    2 kondygnacje, pow. zabudowy 130m2, pow. użytkowa 179m2, na ścianach
    20cm styro, pod podłogą 15cm, na dachu 30cm wełny. Teoretycznie
    powinno wyjść w miarę dobrze, a wychodzi raczej kicha:

    Eużytkowa 18 tys. kWh/rok (93 kWh/(m2*rok)
    Ekońcowa 31 tys. kWh/rok (160 kWh (m2*rok)

    Obciążenie cieplne 12kW

    Grzanie wunglem, ciepła woda też wunglem.
    Licząc na palcach wychodzi mi 4 tony węgla na rok, więc trochę słabo...
    Czy taka chata będzie tyle jeść, czy gdzieś się pieprznąłem?

    Sprawdzam właśnie od nowa, ale póki co nie chce wyjść lepiej.

    Aha, Epierwotna 176 kWh/(m2*rok), wymagania od stycznia 2017 to 95,
    czy to znaczy że ktoś może nie odebrać tej chałupy po wybudowaniu? ;)

    L.

  • 2. Data: 2016-11-07 23:07:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 listopada 2016 22:04:53 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Licząc na palcach wychodzi mi 4 tony węgla na rok, więc trochę słabo...
    > Czy taka chata będzie tyle jeść, czy gdzieś się pieprznąłem?

    tak sobie mój szacowałem to przy grubszym ociepleniu sciany 35, podłoga 20, skosy 30,
    sufit 40, powierzchnia 140m2 wychodziło jakies 45kwh/m2.
    To co liczysz jest dosc wiarygodne chyba.

    > Aha, Epierwotna 176 kWh/(m2*rok), wymagania od stycznia 2017 to 95,
    > czy to znaczy że ktoś może nie odebrać tej chałupy po wybudowaniu? ;)

    nie wiem jak oni te bzdury liczą ale domaluje sie solary jakies, flaszke postawi i
    przejdzie :)

    b.

  • 3. Data: 2016-11-07 23:49:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 listopada 2016 23:07:52 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > tak sobie mój szacowałem to przy grubszym ociepleniu sciany 35, podłoga 20,
    > skosy 30, sufit 40, powierzchnia 140m2 wychodziło jakies 45kwh/m2.
    > To co liczysz jest dosc wiarygodne chyba.

    Bo już kurde zdurniałem, na stronie projektanta:

    https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-j
    ablonkach-g2t-m6f9214a1b992e

    wychodzi im 37,22 kWh/m2rok, normalnie energooszczędny jak się patrzy,
    tylko jak ci geniusze to policzyli to ja nie mam pojęcia...

    > nie wiem jak oni te bzdury liczą ale domaluje sie solary jakies,
    > flaszke postawi i przejdzie :)

    Skoro Ek (czyli energia potrzebna w chałupie minus straty na sprawności,
    regulacji, przesyłach itepe) jest niewiele mniejsza od tego Ep,
    to można to jakoś uznać, że to Ep jest jakimś wyznacznikiem obciążenia
    środowiska. Tego się akurat nie czepiam bo niech sobie mają,
    problemem dla mnie jest że nowy dom, który w katalogu jest w dziale
    "energooszczędny", za cholerę nie spełnia norm na 2017 rok.
    W sumie to i na 2014 też nie spełnia :P

    L.

  • 4. Data: 2016-11-08 04:45:21
    Od: KIKI <n...@e...il>

    A co z naprawami izolacji i ociepleniem wieńców i sufitu?

  • 5. Data: 2016-11-08 09:51:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 04:45:23 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A co z naprawami izolacji i ociepleniem wieńców i sufitu?

    Na razie uruchomiłem wentylację i kończę grzebaninę z elektryką
    w kotłowni, to jest pilniejsze, na dniach będzie woda więc muszę
    zdążyć żeby zalać podłogówke. Robiłem próby z wsypywaniem perlitu
    i idzie nieźle, więc w wolnej chwili będę działał.

    L.

  • 6. Data: 2016-11-08 13:39:02
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 08.11.2016 09:51, Lisciasty wrote:

> [...]
    > zdążyć żeby zalać podłogówke. Robiłem próby z wsypywaniem perlitu
    > i idzie nieźle, więc w wolnej chwili będę działał.

    A co mówi teść? Że czemu nie dopilnował ocieplenia?

  • 7. Data: 2016-11-08 15:11:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 13:39:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A co mówi teść? Że czemu nie dopilnował ocieplenia?

    Według niego jest ok, bo jak Niemcy zaczęli montować styro
    klejąc na ramki i bez przestrzeni między styro a murem to im grzyb
    wyłaził. Teraz nie mam co już się kłócić, temat zamknięty.

    L.

  • 8. Data: 2016-11-08 19:09:44
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 08.11.2016 15:11, Lisciasty wrote:

    > Według niego jest ok, bo jak Niemcy zaczęli montować styro
    > klejąc na ramki i bez przestrzeni między styro a murem to im grzyb
    > wyłaził. Teraz nie mam co już się kłócić, temat zamknięty.

    To mu powiedz, że grzyba ma ale w mózgu :-)

  • 9. Data: 2016-11-08 19:15:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 19:10:02 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > To mu powiedz, że grzyba ma ale w mózgu :-)

    Poza tym że w budownictwie jednorodzinnym jest nieco zacofany,
    to w przemysłowym i rolniczym wymiata, a zarobki ma takie o których
    ja i większość tu na grupie może pomarzyć. Więc nie sądzę, że ma grzyba
    w mózgu :P

    L.