  • 1. Data: 2009-08-18 09:16:04
    Temat: Zaklad energetyczny blokuje budowe?
    Od: Lw <l...@g...com>

    Witam,
    Slyszalem jakies plotki, ze gdzies kiedys ZE nie zgodzil sie na budowe
    domu na dzialce poniewaz przez dzialke biegly linie. Dzialka
    budowlana, gmina wydala pozwolenie a ZE sie sprzeciwil. Jak dla mnie
    to urban legend - jesli dom stoi w odpowiedniej odleglosci od slupa i
    linii a dzialka jest budowlana z wydanym pozwoleniem to jaka moze
    podstawa prawna na ktora powolywal sie ZE?
    Dzieki,

  • 2. Data: 2009-08-18 12:23:01
    Temat: Re: Zaklad energetyczny blokuje budowe?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lw" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > linii a dzialka jest budowlana z wydanym pozwoleniem to jaka moze
    > podstawa prawna na ktora powolywal sie ZE?

    To sa bajki, bo po pierwsze to gmina nie wydaje pozwoleń tylko starostwo, po
    drugie jak sa zachowane odległosci od linii to nie ma problemów z budową.
    Jedyny mankament to jak linia idzie pod ziemią i na niej ma stanąć budynek,
    ale przed wydaniem pozwolenia na budowę to wszystko jest brane pod uwagę.

  • 3. Data: 2009-08-18 17:03:39
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    U mnie sytuacja wygląda tak. Działka 50 x 40 z przeznaczeniem pod rzemiosło,
    ale w jednej trzeciej po krótszym boku leci nad nią linia niskiego napięcia
    ze słupami poza ogrodzeniem działki(podejrzewam, że i tak na mojej ziemi).
    Teoretycznie mógłbym postawić dom te przepisowe kilkanaście(?)m dalej, ale
    mam tam już stojący mały domek letniskowy. Nawet gdyby go nie było stoi obok
    10-metrowa piękna brzoza. I teraz mam takie info z drugiej ręki: piszemy do
    ZE pismo z prośbą o usunięcie ww linii ze względu na planowaną budowę
    budynku. Podobno ZE nie może swoją linią blokować budowy. Jakoś znając życie
    byłoby zbyt słodko :). Nie chcę z ZE walczyć latami choćby ze względu na to,
    ze za chwilę wystąpię o wydanie warunków przyłączenia, a zaraz później
    zaczynam budowę. Z technicznego punktu widzenia ZE przestawia jeden słup i
    zmienia odrobinę trasę linii. Ktoś może przerabiał taki temat?

  • 4. Data: 2009-08-18 19:47:52
    Od: "Mr Jones" <s...@i...pl>

    Budynek może stanąć w odległości ok 1,5m od osi linii niskiego napięcia, od
    2,9 do 4,8m od osi linii średniego napięcia, natomiast 110kV i wyższe
    napięcie ma się inaczej, bo w planach inwestycyjnych może być planowana taka
    właśnie linia przesyłowa i trasy pod nie się rezerwuje - powinien być zapis
    w planie zagospodarowania gminy, a jak go nie ma to gmina powinna dopilnować
    zapisu w wzizt.
    Norma PN-E-05100-1/1998. Pamiętaj o zabudowie obostrzeń linii i uziemieniach
    słupów średniego napięcia.
    pozdr.
    Jones

  • 5. Data: 2009-08-18 21:20:33
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Mr Jones <s...@i...pl> napisał(a):

    > Budynek może stanąć w odległości ok 1,5m od osi linii niskiego napięcia, od
    > 2,9 do 4,8m od osi linii średniego napięcia,....... ciach

    To dobre informacje. Jednak jeden ze słupów za ogrodzeniem stoi w wysokim
    poszyciu leśnym. Krótko mówiąc wśród sporych sosen. Zawsze obawiałem się
    jakiejś wichury i położenia linii na glebę. Od kilkunastu lat słup stoi :). W
    przypadku blachodachu i orynnowaniu metalowym może być spory błysk ;).

  • 6. Data: 2009-08-19 20:00:37
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    kolizje są przebudowywane na koszt inwestora. koniec kropka
    nie sądze abyś wiele wskórał w temacie mając jeszcze budowę w planach
    no chyba że wolisz wiloletnie sądzenie się
    niektórzy mają na to czas
    pozdr

  • 7. Data: 2009-08-23 20:05:44
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:20:33 +0000 (UTC), Piotr napisał(a):
    > W przypadku blachodachu i orynnowaniu metalowym może być spory błysk ;).
    Przynajmniej jest szansa na szybkie wywalenie bezpieczników a nie trzymanie
    konstrukcji domu pod napięciem.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 8. Data: 2009-08-24 09:12:34
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Nie będzie pewnie tanio, ale co myślicie o przerobieniu tego feralnego
    odcinka na izolowany warkocz? Nie będzie pewnie tanio, ale będzie wtedy chyba
    możliwe posadowienie domu z dachem o niskim kącie nachylenia pod tą linią. W
    pionie zachowalibyśmy wymaganą odległość.