  • 11. Data: 2011-04-28 08:49:17
    Temat: Re: Zakup drewna na następny sezon
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 13:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > To zależy od tego czy mamy kontrolę na procesem spalania.
    > Ja mam kocioł na drewno wpięty do instalacji z buforami i dla mnie
    > najlepsze jest drewno drobno połupane - wtedy mam stabilnieszy proces
    > spalania.

    > Każde mokre drewno musi najpierw odparować. Im ma więcej wilgoci drewno
    > ma w sobie tym więcej energii pochłonie ten proces.
    > Nie ma znaczenia (dla ilości zużytej enrgii) czy odparowuje brzoza czy
    > buk - liczy się masa drewna i zawartość wody.
    > Jak dołożę do kotła polana grabu, które przez parę dni leżały w wodzie,
    > to one też się spalą.

    Masz rację, może ta brzoza po prostu szybciej odparowuje.
    A swoją drogą ciekawie wygląda w kominku mokre drzewo, z jednej strony
    się pali, a z drugiej gotuje :).

    Ogólnie polecam palenie suchym, najlepsze drzewo to kilkuletnie suszone
    na powietrzu. Niektórzy zalecają by przed suszeniem drzewo dobrze zmokło
    ponoć woda szybciej wyciąga soki - mam wątpliwości.
    Zbudowałem ażurową wiatę i tam pięknie schnie.
    Nie polecam przykrywania drzewa folią by chronić je przed deszcze, czy
    śniegiem - gorzej schnie, być może potwierdza się to, że zmoczone przez
    deszcz wysycha szybciej.

    Ariusz