  • 11. Data: 2011-06-15 13:38:15
    Temat: Re: Zalewanie betonu pod ogrodzenie - opłaca się w betoniarce?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Cze, 15:14, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > Rok temu robiłem 22 m fundamentu pod ogrodzenie 0,25 cm * 22 m * 1 m co
    > daje około 35 betoniarek.
    > Start był w sobotę o 8.00 - koniec w tą samą sobotę około 18.00 - robiłem
    > sam.

    Potwierdzam - sam z mala pomoca mojej zonki machnalem ok 4m3 betonu w
    jedno popoludnie.
    Kolega jednak potrzebuje 30m3 - samemu bym sie nie odwazyl :) Ja po
    tych 4m3 powiedzialem sobie - NIGDY WIECEJ - beton z betoniarni
    wyszedlby dokladnie tyle samo (cenowo), a roboty *od cholery* mniej :)
    Teraz mam zrobic lekki murek oporowy wysokosci ~50cm i prawdopodobnie
    wymuruje go z bloczka betonowego postawionego na sztorc (grubosc
    12cm), na betonowej zaprawie, osadzony na zageszczonej podbudowie (ok
    30cm kamienia) podjazdu. Chyba oleje wogole fundament, zrobie tylko
    drenaz z drugiej strony i finito - skoro kostka sie nie podnosi to i
    taki murek nie powinien :) Murek potem otynkuje albo obkleje
    klinkierem.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-06-15 13:40:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej,

    A i jeszcze dodam ze zamiast podmurowki na frontowym ogrodzeniu pod
    panelami zamierzam zrobic tez lekka podbudowe (10-15cm zageszczonego)
    kamienia + 2-3cm piasku z cementem + ulozona na tym kostka granitowa.
    Wyjdzie taniej od samego fundamentu a i moim zdaniem b. ladnie -
    bedzie pasowac bo caly podjazd i wiele innych elementow bedzie z
    granitu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-06-15 13:56:55
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "gucio" <d...@o...pl> wrote in message

    > Zaoszczędzę jakieś 1500 zł. jest sens???

    Żadnego sensu. Pogadaj w betoniarni o lepszej cenie betonu.

  • 14. Data: 2011-06-15 14:13:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 15, 12:19 pm, "gucio" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ca o + 400 z pompa = 7600 z .
    >
    > Teraz rozpatruj c betoniark i w asny towar. Na 1m3 betonu B15 idzie 0,3t
    > cementu (400z /t) i 800 kg piasku ( rednica do 2mm - 200 z za 12t)  + woda
    > +pr d co daje nam ok. 145 z /m3. W sumie daje nam ok. 4350 z za ca o . Ale
    > trzeba nakr ci ok. 120 betoniarek i dowie to taczk . Roboty od
    > skur.....syna. Bior c teraz np. 2 pracownik w trzeba im zap aci min. 100 z
    > jednemu i 50 z pomagierowi / za dzie . Dziennie wykr c + zalej jakie 10
    > betoniarek? Czyli 12 dni roboty co daje 1800 z .

    Dziennie jedna osoba wykreci bez problemu 30 betoniarek.
    Jak sie pracuje we dwu to idzie dosyc szybko. Jeden miesza drugi wozi
    beton w szalunki.
    Pozatym nie widzialem zeby lac taki murek z samego betonu.
    Ja bym namieszal dosyc rzadkiej zaprawy a szalunki wypelnial jakims
    kruszywem czy innym gruzem.
    Troche roboty by z tym bylo (bo to jednak 80m) ale sadze ze w 3-4
    weekendy dalo by sie zrobic gdyby miec kogos do pomocy.

  • 15. Data: 2011-06-16 06:07:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Shaman" napisał w wiadomości grup

    > Bez przesady - to tylko ogrodzenie! Całymi dekadami ekipy lały z
    > betoniarki stropy i nic się nie waliło.

    Pozwolę się podzielić takim moim przemyśleniem. W mojej okolicy są domy, w
    których stropy robiono mieszając grabiami cement z pisakiem i żwirem na
    szalunku i skrapiano wodą jak i ogrodzenia ze słupkami betonowymi domowej
    roboty. Te pierwsze stoją do dziś, słupki domowe zaś uległy erozji od mrozu.
    Powód jest oczywisty - dom jest zadaszony a beton nie przemarza, zaś
    ogrodzenie jest narażone na niszczenie w czasie zimy. Ogrodzenia robione
    przez miasto, z betonu wysokiej klasy w gładkich szalunkach z OSB po kilku
    zimach są zaś nienaruszone.

  • 16. Data: 2011-06-16 06:22:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2011 12:19, gucio pisze:
    > Mam do zalania 80 mb fundamentu pod ogrodzenia. Zakładając, że gł. będzie
    > wynosiła ok. 100 cm, cokolik ok. 50cm, szer. ok. 25cm. wychodzi ok. 30 m3
    > betonu (boli....)

    To jest jakiś mur oporowy, a nie cokolik ;->

    Chyba nie masz na co pieniędzy wydawać... ale twoje pieniądze - twoja
    sprawa ;-)

    Natomiast zwróć uwagę na miejscowy plan zagospodarowana - może zabraniać
    robienia litych/szczelnych przeszkód na poziomie gruntu (mogą być
    wymagane dziurki dla wody i robaczków).

  • 17. Data: 2011-06-16 07:22:12
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-06-2011 o 08:07:29 William Bonawentura <n...@i...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Ogrodzenia robione przez miasto, z betonu wysokiej klasy w gładkich
    > szalunkach z OSB po kilku zimach są zaś nienaruszone.

    To wszystko prawda, ale chyba przyznasz, że robienie mieszanki grabiami a
    kręcenie w betoniarce to jednak inna bajka.

    Powiem inaczej - do dziś stoją kilometry ogrodzeń, których betonowe
    elementy lano z betonu kręconego na miejscu i zima im nie przeszkadza. :)

    Oczywiście gdy już wiemy, że ten murek to nie zwykły fundamencik pod
    ogrodzenie to sam bym wybrał gruchę i ładnie to zawibrował,ale przy
    zwykłym ogrodzeniu spokojnie wystarczy betoniarka.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2011-06-16 13:37:01
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    własnie nie za bardzo. Chcę dosypać ziemi tak o ok. 40-50 cm. Po dosypaniu
    ziemi po stronie sąsiada będzie dalej goły fundament, bez podpory. I
    dlatego
    chcę go zakotwiczyć w gruncie 1m żeby się nie wyłożył

    Jesli to ściana oporowa to wymaga pozwolenia na budowę. Jak nie masz
    upierdliwego sąsiada to ok, ale jak masz.... to pełna procedura.

    michał

  • 19. Data: 2011-06-16 13:59:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > skur.....syna. Biorąc teraz np. 2 pracowników trzeba im zapłacić min. 100
    > zł jednemu i 50 zł pomagierowi / za dzień. Dziennie wykręcą + zaleją
    > jakieś 10 betoniarek? Czyli 12 dni roboty co daje 1800 zł.

    Dwóch ludzi zrobi to w dwa dni.
    Ale robiąc szacunkui weż poprawki na to że np robiąc samemu musisz zamówic
    kruszywo. iI może si ęokazac że musisz zamówic i zapłacic za całą ciezarówke
    a wykorztasz połowe.
    Ja jak zalewałem podest pod basen to potrzebiowałem kilka taczek kruszywa.
    Dla tak małej ilosci nie opłacało sie transportu brac więc zamówiłem całą
    tzw. wannę. I zapłaciłem 300zł. Co prawda nie był to problem bo w tym samym
    czasie robiłem podjazd, szklanki pod wiate i inne drobne rzeczy wiec to
    kruszywo wykorzystam. ale u Ciebie może sie okazac że zostanie

    > Zaoszczędzę jakieś 1500 zł. jest sens???

    Średnio wychodzi że robiąc samemu beton wydasz połowe tego co zaplaciłbyś za
    gotowy beton
    Ja bym robił samemu. tym bardziej że w wersji z betioniarni a do szalunków,
    pomocy przty zalewaniu itp tez musisz kogoś wynająć

    Krzysiek

  • 20. Data: 2011-06-16 15:25:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "gucio" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > całość + 400 zł pompa = 7600 zł.
    >
    > Teraz rozpatrując betoniarkę i własny towar. Na 1m3 betonu B15 idzie 0,3t
    > cementu (400zł/t) i 800 kg piasku (średnica do 2mm - 200 zł za 12t) + woda
    > +prąd co daje nam ok. 145 zł/m3. W sumie daje nam ok. 4350 zł za całość. Ale
    > trzeba nakręcić ok. 120 betoniarek i dowieźć to taczką. Roboty od
    > skur.....syna. Biorąc teraz np. 2 pracowników trzeba im zapłacić min. 100 zł
    > jednemu i 50 zł pomagierowi / za dzień. Dziennie wykręcą + zaleją jakieś 10
    > betoniarek? Czyli 12 dni roboty co daje 1800 zł.
    >
    > Zaoszczędzę jakieś 1500 zł. jest sens???

    A chce Ci się? Ja wczoraj zalałem taras. Poszło 6,5 m3. Wieczorem ręce miałem
    jak gibon od szuflowania (nie było pompy), ściągania i zacierania. Gdybym miał
    to kręcić w betoniarce (a mam 250, więc niemałą) dostałbym chyba zajoba...

    --
    Bartek