  • 11. Data: 2010-11-21 19:41:41
    Temat: Re: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@g...com>

    On 21 Lis, 19:15, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > 1. Wydmuchać wodę
    > 2. Nalać do rur koncentrat płynu do chłodnic.
    > 3. Alternatywnie - solanka nasycona, o ile rury plastikowe.

    Dziękuję wszystkim za propozycje alternatywne, tzn. kable grzejne,
    wydmuchanie wody i nalanie czegoś do środka, ale jak pisałem zrobienie
    tego może nie być możliwe.

    Prosiłbym o odpowiedź o pytanie "jaki grzejnik?".

    Dzięki.

  • 12. Data: 2010-11-21 20:28:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 11:41:41 -0800 (PST), Piotr Krukowiecki napisał(a):

    > Dziękuję wszystkim za propozycje alternatywne, tzn. kable grzejne,
    > wydmuchanie wody i nalanie czegoś do środka, ale jak pisałem zrobienie
    > tego może nie być możliwe.

    Wybacz, ale nalanie jest możliwe. Wydmuchanie takie same.

    > Prosiłbym o odpowiedź o pytanie "jaki grzejnik?".

    Elektryczne.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2010-11-21 20:44:26
    Od: "smiechu" <s...@i...pl>

    > Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał
    > w wiadomości news:963b7af0-965b-4fb7-815a-
    > W przypadku syfonów oraz muszli klozetowych można też zasypać je solą
    > kuchenną.

    nie !!! nie można,
    Sól się zbryli i bedzie problem.
    Można natomiast zalać solanką.
    Pozdr
    smiechu

  • 14. Data: 2010-11-21 21:51:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "smiechu" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nie !!! nie można,
    > Sól się zbryli i bedzie problem.
    > Można natomiast zalać solanką.

    Zalewałem najtańszym płynem "zimowym" do spryskiwaczy z hipermarketowej
    promocji.

    J.

  • 15. Data: 2010-11-21 21:59:21
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    n.googlegroups.com...

[...]

    Żeby utrzymac dodatnią temperaturę w pomieszczeniu o powierzchni kilku
    metrów kwadratowych? Musiałoby to być przynajmniej z 200-300W grzejące
    nonstop. Pewniejszy byłby kilowatowy grzejnik wyposazony w termostat.
    Przyjmując pierwszą wersję dałoby to koszt rzędu
    0,3kWx24hx30dnix0,50PLN=~100PLN na miesiąc. Trochę drogo chyba? Może jednak
    lepiej zadbać o to, żeby wodę się całkiem jednak dało spuścić?

    Do tego naprawde nie potrzeba wiele, nawet ten trójnik, o którym koledzy
    piszą nie jest tak naprawdę potrzebny, wystarczy możliwość otwarcia
    instalacji w jednym jej końcu (najlepiej jak najniżej, gdzieś przy zbiorniku
    hydroforowym) oraz podłączany do kolejnych punktów poboru wody nawet nie
    kompresor, a duża i solidna pompka "do materacy". Od samochodowej się różni
    tym, że nie da może dużego ciśnienia, które tu do niczego nie jest
    potrzebne, ale wpompuje w rury dużą objętość powietrza, o wiele skuteczniej
    ją przedmuchując niż ledwo bżdżąca powietrzem pompka samochodowa.

    J.

  • 16. Data: 2010-11-21 22:06:53
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    wiadomości news:c1.01.3NT4Jp$JBH@mike.oldfield.org.pl...

    > Wybacz, ale nalanie jest możliwe. Wydmuchanie takie same.

    nie otrzymasz jednoznacznej odpowiedzi. Może lepiej byłoby wstawić na końcu
    instalacji małą (np 10l) elektryczną termę. Ustawić na niej jakąś
    temperaturę, np 50-60 st i na zasilaniu dać pompę cyrkulacyjną która będzie
    pobierać wodę od strony zasilania bojlera i niech powoduje krążenie wody
    przez całą instalację. Sterowanie pompą zrobiłbym na jakimś termostacie
    wystawionym na zewnątrz. Ten sam termstat może załączać także zasilanie
    termy.
    Po pierwsze woda płynąca nie zamarznie, po drugie ciepła woda płynąca nie
    zamarznie na pewno.
    Pompa powinna spowodowac cyrkulację wody w całej instalacji. Należałoby
    wykonac kilka przepięć w instalacji, chociażby wężykami lub przgotowanym
    kawałkami rurek ze śrubunkami. Musiałoby byc tak:
    zasilanie pompy z króćca zimnej wody w bojlerze-> wyjście z pompy do rury
    zasilającej bojler zimną wodą ->w najdalszym punkcie instalacji spiąć rurę
    wody zimnej z ciepłą -> i nitką ciepłej wody krążąca woda powracałaby do
    bojlera przez króciec ciepłej wody. Istotne są punkty podłączenia pompy i
    nie można tego zrobić na odwrót

    __________
    | |
    | |
    | |
    | |
    |_________|
    |CW |ZW
    | |
    | O pompa rury zimnej wody(ZW)
    | |---------->-------------------------------->-------
    ---------|

    połączenie pomiędzy rurami ZW i CW w końcowych punktach
    ^ |
    | -----------------------------<----------------------
    ----------------- |
    rury ciepłej wody (CW)

    Nawet jeżeli wydaje się to skomplikowane, jest to proste. W szereg możnaby
    nawet wpiąć jakiś grzejnik i on grzałby pomieszczenie ale on spowoduje
    skażenie instalacji do wody pitnej
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2010-11-21 22:11:06
    Temat: Re: Zamarzaj&#177;ca woda rozsadza rur&#234; - ogrzewa&#230; grzejnikiem?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > U&#191;ytkownik "smiechu" <s...@i...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci

    > Zalewa&#179;em najta&#241;szym p&#179;ynem "zimowym" do spryskiwaczy z
    hipermarketowej
    > promocji.
    >
    > J.

    A na wiosne woda tylko przez dwa tygodnie wali sosenkami.
    To ze nie może spuścić wody to wina hydraulików co robili inastalację. Zrobili
    by minimalne spadki i korek albo zawór w najniższym punkcie i by było po problemie.

  • 18. Data: 2010-11-21 23:43:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 22:59:21 +0100, Jarek P. napisał(a):

> [...]
    > potrzebne, ale wpompuje w rury dużą objętość powietrza, o wiele skuteczniej
    > ją przedmuchując niż ledwo bżdżąca powietrzem pompka samochodowa.

    Alternatywnie - solanka. Też dopłynie tam, gdzie trzeba.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2010-11-22 08:18:34
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Wodę wydmuchasz z rur albo kompresorem, albo odkurzaczem, który ma możliwość
    dmuchania. Odkurzacz daje niewielkie ciśnienie, ale ma duży strumień
    powietrza i jak tylko będziesz przedmuchiwał od góry do dołu, to świetnie
    usunie resztki wody. Musisz przedmuchać wszystkie odcinki, żeby mieć
    pewność, że nigdzie nie została woda. O ile rury nie są zarośnięte kamieniem
    to odkurzacz będzie lepszy od kompresora, no i zaoszczędzisz parę groszy.
    Co do mocy grzejnika to ja miałem w kiosku farelkę 2 kW z termostatem
    nastawionym na 5 stopni. Kiosk miał raptem 10 mkw i rury poprowadzone na
    ścianach. Tylko w czasie największych mrozów nastawiałem farelkę na 2 kW, bo
    przeważnie wystarczała połowa mocy. Ważne jest, żebyś dał termostat, bo bez
    niego niepotrzebnie "nagonisz" licznik. Wylot farelki nakieruj na ścianę,
    gdzie biegną rury.
    Jacek

  • 20. Data: 2010-11-22 10:35:23
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 21 Lis, 23:11, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > A na wiosne woda tylko przez dwa tygodnie wali sosenkami.

    Często wąchasz wodę w muszli klozetowej? A jeśli nawet masz takie
    hobby - czy zapach sosenek będzie w tym miejscu bardzo przeszkadzał?

    J.