  • 11. Data: 2011-03-28 07:30:20
    Temat: Re: Zamienię się
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-03-2011 o 22:26:13 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > co sie stanie to nie zalezne od zadnego z nas.
    >
    > niestety ta tragedia to woda na mlyn pieprzonych ekoterrorystow i za
    > nasza zachodnia granica juz robia dym z powodu elektrowni atomowych.
    > boje sie ze u nas tez moze dojsc do tego...
    > atom to - nie oszukujmy sie - obecnie najlepsza alternatywa dla paliw
    > kopalnianych.
    > Jedynie nalezy projektowac elektrownie z duza doza wyobrazni.
    > japonczykom zabraklo 5 m (projektowali na 5 metrowa fale a przyszla 10).
    >
    > Podziwiam ten narod. ten jeden narod.
    > czy wiesz ze wyczytalem, ze wiekszosc japonczykow popiera _PODNIESIENIE
    No to dodam jeszcze ze nie ogłosili żałoby narodowej, a na emaile z
    wyrazami
    współczucia odpowiadają że przepraszaja że my mamy tyle z nimi problemów,
    że sobie głowy zaprzątamy ich katastrofą.
    Co do reaktora to jest tam faktycznie nieciekawie ale nadal jest to mały
    obszar zanieczyszczony, inna sprawa że w marcu milei go w końcu wyłączyć,
    ale nie zdąrzyli.

    > wyobrazasz sobie cos takiego uy nas? nie watpie ze japonia podniesie sie
    > w ultra szybkim tempie, ale mnie to po prostu powala. Albo wezmy ich
    > kolejki po zywnosc czy inne materialy.... Nie bylo rabusiow i okradania
    > zgliszcz, nikjt sie nie przepycha, kazdy pomaga... w sklepach obnizaja
    > ceny (w polsce odwrotnie plus pojawiaja sie cwaniaczki sprzedajace
    > podczas powodzi chleb po 10-20pln) i wprowadzaja reglamentacje by
    > kazdemy starczylo.
    Nie da się ukryć że to inna kultura, spokój i opanowanie które teraz im
    pomagają
    przeżyć ten trudny okres.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-03-28 16:05:06
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

    > "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Paliwo można tam jakoś składować. W starych kopalniach zabetonować na
    > głębokości ponad km. O to bym sie nie bał tylko boję się o tych ludzi
    > pracujących za karę od 7 do 15-tej, których ta robota wali i byle do
    > piętnastej i na piwo.
    > Nie wierzę, że budowlańcy wybudują, a inspektorzy dopilnują kierowników.
    > Przecież im też zależy żeby się wszystko zgadzało na papierze i ich też to
    > wali.

    Ja to się nie boję tego atomu.
    Ja to się boję ,że oni wybudują to tak jak autostrady. I będzie druga
    Japonia
    CEzarys

  • 13. Data: 2011-03-28 16:24:18
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "cezarys" <c...@X...pl> wrote in message

    > Ja to się nie boję tego atomu.
    > Ja to się boję ,że oni wybudują to tak jak autostrady. I będzie druga

    Oni te autostrady powinni na swój koszt rozebrać i dać komu innemu zrobić od
    nowa.
    Przecież na wielu odcinkach nie ma dobrej podbudowy. To sie rozleci po kilku
    latach.
    Ale nie ma za wielkiego ruchu na autostradach w nas. Pusto.
    Ja też z przekory nie jadę A1. Moi znajomi mówią to samo. Unikać płatnych
    autostrad.
    Najpierw skubali podatek drogowy a teraz jeszcze im płacić za kilometry jak
    droga zbudowana za nasze pieniądze.

  • 14. Data: 2011-03-28 19:07:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 07:45:12 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Co z tych mielonek ptaków, co z 'zeszpecenia' krajobrazów, co z
    > dezorientacji wielorybów, kiedy po drugiej stronie mamy niby to czystą,
    > ale koszmarnie drogą energię, a w dodatku w razie awarii stanowiącą
    > śmiertelne zagrożenie dla milionów nie tylko ludzi, ale i całych areałów
    > upraw, naturalnych lasów, a także dzikiej zwierzyny, także tej żyjącej w
    > morzach...

    A w wypadku wiatraków mamy pierońsko droga energię, do tego za mało jej.

    > Czy to zużyte paliwo jądrowe, które miałoby być wykorzystane w
    > reaktorach - jak to nazwałeś - czwartej generacji, się tam całkowicie
    > zutylizuje i będzie można toto potem swobodnie składować na zwykłych
    > wysypiskach śmieci, albo jeszcze lepiej... nawozić tym glebę, czy
    > zutylizować to w inny ekologiczny sposób...? Jakoś nie chce mi się w to
    > wierzyć. A poza tym, czy w Polsce będzie reaktor czwartej generacji? Też
    > jakoś chyba nie.

    A co zrobisz z żużlem wielkopiecowym? Bo wiesz, wiatrak jest ze stali...

    > Niewielkie przydomowe siłownie wiatrowe w strefie, gdzie wieją wiatry
    > mają sens, solary i takie tam :-), ale pod warunkiem, że nie jest to

    Nie mają sensu. Policz sobie bilans energetyczny - czyli ile energii musisz
    wsadzić w konstrukcję i ile jej odzyskujesz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2011-03-29 20:04:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > autostrad.
    > Najpierw skubali podatek drogowy a teraz jeszcze im płacić za kilometry

    Masz 100% racji. Tyle ile sobie zycza za przejechanie autostrada to jakas
    paranoja. Nie jezdze, nie stac mnie, zeby wyp... pare stow na przejazd w
    jedna dluzsza strone pare razy w miesiacu. Jak jade na wakacje to mnie wali
    czy bede jechal dwie godziny dluzej. Najpierw zdzieraja 80% akcyzy w paliwie
    a pozniej takie drogi dla ludu. Paranoja. Jak bez przerwy beda remontowac
    rownolegle drogi do autostrad to moze w koncu pojda po rozum do glowy, ze w
    dluzszej perspektywie globalnie to sie nie oplaca.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-03-29 20:31:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Masz 100% racji. Tyle ile sobie zycza za przejechanie autostrada to jakas
    > paranoja. Nie jezdze, nie stac mnie, zeby wyp... pare stow na przejazd w

    Pamiętam jak znosili podatek drogowy, ten płacony w gminach i urzedach
    miast. Mówili, że teraz cała kasa pójdzie na drogi.
    Dokładnie ten dzień pamietam jak o kilkanaście groszy wzrosło paliwo i te
    obietnice.
    To jest chore. Tyle za autostrady płacił nie będę. W związku z tym z A1 nie
    korzystam. Jadę wioskami.

  • 17. Data: 2011-03-29 20:36:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > 0.11 uSv a nawet mniej chwilami. Nic sie nie zmienia.

    Co do radioaktywności dzisiaj to nic sie nie zmienia. 0.08 do 0.15 uSv jak
    zawsze. Nigdy 0.20 nie przekracza od lat.
    Może pojedyncze atomy fizycy umieją wyłapać ale to by trzeba mieć filtr o
    wielkiej powierzchni i macierz detektorów.
    Jedno jest pewne żeby nie wychodzić z domu jeżeli nie ma konieczności.
    jak bede robił przegląd auta lada dzień to zbadam filtr kabinowy, ten co
    filtruje powietrze do oddychania i do niego przystawię licznik geigera.
    Zobaczymy co on na to :-) Ale pewnie nic :-)

  • 18. Data: 2011-03-29 20:55:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a pozniej takie drogi dla ludu. Paranoja. Jak bez przerwy beda remontowac
    > rownolegle drogi do autostrad to moze w koncu pojda po rozum do glowy, ze w
    > dluzszej perspektywie globalnie to sie nie oplaca.

    oni to doskonale wiedzą - tyle ze pieniądz z autostrady idzie do budzetu panstwa, a
    remont drogi nie - wiec mają to w dupie. Niech sie martwi samorząd. Ale do konca nie
    moge zrozumieć tych płatnych obwodnic - to sa znikome odcinki a wkurwiające jak mało
    co - rozwiązanie widze jedno - we wrzesniu przed wyborami słyszymy (jak przed
    kazdymi) ze obwodnice bedą jednak bezpłatne i załatwił to osobiście ryzy tusek.

    b.

  • 19. Data: 2011-03-29 20:56:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zobaczymy co on na to :-) Ale pewnie nic :-)

    po czarnobylu tez zabawy z gaigerem były, największe wskazania dawał sęk w desce :-)

    b.