  • 1. Data: 2010-01-27 16:00:11
    Temat: Re: Zamocowanie ciężkiej szafki
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > "krzysiek" <x...@g...com> wrote in message

    >    Dać u dołu listwę o przekroju 5x3cm, postawić na niej szafkę, wtedy
    > uchwyty wystarczą aby nie odchyliła się górą od ściany. Listwa może pracowac
    > dodatkowo jak reling - u mnie na nieju wiszą różne rzeczy od noży poprzez
    > patelnie do ręczników iścierek kuchennych.

    szafka trzyma się na ścianie nie dlatego ze wisi na czymśtam a opiera zie dołem
    na ścianie. Siły tarcia ją trzymają. Im cięższa szafka tym mocniej się trzyma.
    Nie potrzeba dawać żadnych listew przykręcanych do ściany. I tak nie będzie się
    szafka na nich opierała. Na górne kołki czy haczyki działa siła wyciągająca je
    ze ściany. Trzeba zaprojektować takie górne mocowanie żeby ze ściany się nie
    wysunęło i nie wyrwało z szafki.

  • 2. Data: 2010-01-30 17:19:15
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > szafka trzyma się na ścianie nie dlatego ze wisi na czymśtam a opiera zie dołem
    > na ścianie. Siły tarcia ją trzymają.

    siły tarcia tam pewne są, ale jeśli szafka odstaje np o 1cm na górze
    (na lini kołków) od pionu ściany to na dole styka się ze ścianą tylko
    na krawędzi i te siły są minimalne i wiekszość ciężaru opiera sie na
    kołkach. Też polecam listwę od dołu.