  • 1. Data: 2010-10-10 06:25:27
    Temat: Zamykanie sezonu w ogrodzie - kilka pytan o drzewa i krzewy
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jestem w trakcie zamykania sezonu wokół domu letniskowego. Mam kilka pytań:
    1. We wrześniu posadziłem borówkę amerykańską. Przyjęła się ładnie. Czy coś
    z nią robić przed zimą? Mam sporo kompostu, użyć go? Teściowa radzi aby
    czymś ogrodzić krzaczki przed śniegiem, jak to zrobić i czy warto?
    2. Posadziłem też piwonie. Pytanie jak wyżej.
    3. Czy w pomieszczeniu gospodarczym mogę zostawić na zimę nawozy
    granulowane, worki z ziemią i nasiona trawy, czy lepiej zabrać do domu? W
    pom. gosp. temp. spadnie poniżej zera do podobnego poziomu jak na zewnątrz.
    4. Czy w październiku (zapowiadają mrozy na listopad) mogę jeszcze ścinać
    brzozy (tak o 5-6 metrów), czy zaczekać z tym do marca?
    5. Czy mogę przyciąć teraz klon i buk?
    6. Czy młode modrzewie można czymś na zimę obłożyć? Mają ok. 50 cm.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2010-10-10 16:32:02
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 3. Czy w pomieszczeniu gospodarczym mogę zostawić na zimę nawozy
    > granulowane, worki z ziemią i nasiona trawy, czy lepiej zabrać do domu?
    Hejka. Nawozy "sztuczne" boją się wilgoci a nie mrozu. Ziemi też nic na
    pewno się nie stanie. Wszelkie nasiona lepiej zabrać do domu. :-)
    Pozdrawiam cząstkowo Ja...cki