  • 1. Data: 2012-10-21 21:50:50
    Temat: Re: Zapotrzebowanie na energię cieplną a zużycie energii (sprawność kotła)
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "nowa_budowa.." <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
    news:50859a46$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...
    > czy przy ogrzewaniu np. elektrycznym można to przeliczyć "wprost" tzn.
    > jeśli planuję ogrzewanie prądem o sprawności prawie 100% to rocznie
    > pójdzie mi 8000 kWh ? co przy cenie 0.6 zł / kWh (pojedyncza taryfa -
    > łącznie z opłatą przesyłową i VAT) da kwotę 4800 zł?
    > a przy zastosowaniu bufora i grzaniu w drugiej taryfie przy cenie 0.38 (z
    > przesyłową i VAT) da mi cenę 3040 zł?

    niby można, ale to obliczone zapotrzebowanie z projektu pewnie mozna sobie w
    buty włożyć.

    > I właśnie - jak obliczyć bufor z gorącą wodą grzaną w 2giej taryfie dla
    > takiego układu dla grzania podłogówką? Ze wstępnych obliczeń wyszło że
    > pojemność całej podłogówki to będzie około 90-100 litrów wody..

    excel i jechane :-) U mnie wyszło ze bufor powinien miec ok. 1000litrów - w
    kazdym razie spory baniaczek wyjdzie.

    b.

  • 2. Data: 2012-10-21 22:18:56
    Temat: Re: Zapotrzebowanie na energi? ciepln? a zu?ycie energii (sprawno?? kot?a)
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > Czemu twierdzisz że to co jest w dokumentacji (a w zasadzie odczytane ze
    > świadectwa energetycznego) jest do bani?
    > w sumie pytałem tylko czy tak wprost mogę przeliczyć?
    > z odpowiedzi wnioskuję że tak?
    > Zakładam że ktoś kto taki kwit robi wie jak to się liczy i za dużo się nie
    > pomylił..

    ty sie chyba wczoraj urodziles :-) Zadzwon do goscia i spytaj czy moze ci to
    przeliczyc tak zeby wyszło 6000kWh a nie 8000. Jak sie zgodzi to bedziesz
    mial wiarygodnosc tych danych. No i ciekawe jak on uwzględnił mniejsze lub
    wieksze partactwo na budowie itd

    > a coś bliżej? jak to z grubsza (albo dokładnie) przeliczyć?

    m=2Q/(3x cw x dT) :-) Dasz rade, lub dasz komuś zarobić :-))))

    b.

  • 3. Data: 2012-10-22 21:11:00
    Od: "nowa_budowa.." <n...@m...mnie.tu>

    Witam..
    Mam parę pytań do znawców..

    Czy można tak "wprost" przeliczyć że np. mam w obliczeniach w projekcie
    ustalone zapotrzebowanie na energię końcową (EK) 80 kWh/(m2a) ..
    jeśli dom ma 100 m2 to na rok wychodzi 8000 kWh..

    Pozdrawiam..

  • 4. Data: 2012-10-22 21:55:53
    Od: "nowa_budowa.." <n...@m...mnie.tu>

  • 5. Data: 2012-10-22 22:14:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 21:55:56 UTC+2 użytkownik nowa_budowa..
    napisał:

    > Zakładam że ktoś kto taki kwit robi wie jak to się liczy i za dużo się
    >
    > nie pomylił..

    To bardzo źle zakładasz. Świadectwo energetyczne kosztuje teraz 50-100zł wiec jest
    niewiele więcej warte od papieru na którym go wydrukowano.
    Najsensowniej by było gdybyś dokładnie wprowadził swój budynek do OZC i wtedy
    "posymulował"

  • 6. Data: 2012-10-22 22:24:28
    Od: "nowa_budowa.." <n...@m...mnie.tu>

    napisał:

> [...]
    niewiele więcej warte od papieru na którym go wydrukowano.
    > Najsensowniej by było gdybyś dokładnie wprowadził swój budynek do OZC i wtedy

    ok, dzięki za namiary.. popatrzę..
    ale dom z trójwarstwowymi ścianami, na płycie fundamentowej na ciepłym
    stytopianie (EPS200 chyba), parterowy - strop drewniany z wełną w środku
    25cm grubości, plus dach ocieplony wełną (poddasze nieużytkowe), okna 3
    warstwowe..to w sumie ciepło chyba może jednak być..
    do tego planowane założenie rekuperatora..
    czy w takim przypadku ogrzewanie tego prądem może nie być zabójcze dla
    kieszeni?

  • 7. Data: 2012-10-22 22:56:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
> [...]
    > bedziesz mial wiarygodnosc tych danych. No i ciekawe jak on uwzględnił
    > mniejsze lub wieksze partactwo na budowie itd

    Z tego co pamiętam to tych co robili u mnie certyfikat nie interesowało nic
    za wyjątkiem wynagrodzenia :-)
    Gość nawet się nie znał na niczym. Mówił, że zbiera wnioski dla jakiejśc
    kobitki, która ma uprawnienia. Nie jestem seksistą ale w sumie sceptycznie
    podchodzę do kobiet w branżach technicznych.Wybrałem najtańszych. W tamtym
    okresie inni chcieli 1200zł, a ci chyba 500 czy 600PLN. Teraz podobno
    certyfikaty robią po 200PLN.
    Ci z wysokimi cenami ściemniali jak to trzeba wszystko zbadać, przeliczyć,
    jak się znać itp. Ja na to, że mnie nie to interesuje tylko zgodny z prawem
    papier :-)

    Mnie wyliczyli coś około 80W/m/rok

  • 8. Data: 2012-10-22 22:58:25
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    ps.com...
    nowa_budowa.. napisał:

    > To bardzo źle zakładasz. Świadectwo energetyczne kosztuje teraz 50-100zł
    > wiec jest niewiele więcej warte od papieru na którym go wydrukowano.

    O! już tylko tyle?

  • 9. Data: 2012-10-23 07:50:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 22, 10:56 pm, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > Ci z wysokimi cenami ściemniali jak to trzeba wszystko zbadać, przeliczyć,
    > jak się znać itp. Ja na to, że mnie nie to interesuje tylko zgodny z prawem
    > papier :-)

    Żeby wynik był wiarygodny to faktycznie trzeba się orientować w
    temacie i mieć albo solidną podstawę projektową albo zrobić wizję
    lokalną. Tak czy siak jeden dzień roboczy na solidny certyfikat to
    minimum. A kolesie robią papierki za 40 zł, gdzie cena obejmuje 2
    kolorowe wydruki :P
    Pamiętam jeszcze tą nagonkę w mediach gdzie wszyscy trąbili że
    certyfikaty to żyć nie umierać, tysiąc pińcet od sztuki i spokojne
    życie w dobrobycie :P

    L.

  • 10. Data: 2012-10-23 07:58:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 października 2012 22:58:26 UTC+2 użytkownik kiki napisał:

    > O! już tylko tyle?

    http://allegro.pl/swiadectwo-energetyczne-certyfikat
    -energetyczny-i2718522164.html
    40zł