  • 21. Data: 2012-10-23 20:28:21
    Temat: Re: Zapotrzebowanie na energi ciepln a zu ycie energii (sprawno kot a)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Paź, 18:24, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > Myślę, że nabywcy bedą dochodzić od tych kursowych audytorów. Jeszcze się
    > tego doczekamy.

    Wątpię... Najpierw trzeba by ustalić na jakiej podstawie i w jaki
    sposób należy sprawdzić faktyczną energożerność domu oraz kto to zrobi
    i za ile, poza tym trzeba by jakiegoś biegłego sądowego do tego
    zagonić no i znaleźć w miarę kumatego sędziego :>
    W naszych realiach nie widzę tego, no chyba że jednak się mylę i coś
    drgnie :>

    L.

  • 22. Data: 2012-10-23 21:12:08
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

> [...]
    >i za ile, poza tym trzeba by jakiegoś biegłego sądowego do tego
    >zagonić no i znaleźć w miarę kumatego sędziego :>

    a ilosc m3 gazu na rachunkach rocznie to jest zły wskaźnik? I jesli różnica
    od audytu jest duza (20% ?) to do sądu...

    b.

  • 23. Data: 2012-10-23 21:12:23
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    On 23 Paź, 17:19, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > dawaj :-)

    > Znalazłem, ale sporo tego :>
    > Aczkolwiek fajnie się czyta

    > http://forum.it-energo.pl/viewtopic.php?t=955&start=
    0

    Czytam od tyłu ... i powiem, że dobrze tak tym draniom :-)

  • 24. Data: 2012-10-23 21:13:49
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    t.googlegroups.com...

    >W naszych realiach nie widzę tego, no chyba że jednak się mylę i coś
    >drgnie :>

    Czyli 40 zeta z Allegro to uczciwa cena.
    .

  • 25. Data: 2012-10-23 21:36:37
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message

    > a ilosc m3 gazu na rachunkach rocznie to jest zły wskaźnik? I jesli
    > różnica od audytu jest duza (20% ?) to do sądu...

    To bardzo dobra miara. Mnie te "wyliczone" 80W mniej więcej odpowiada po
    wszelkich naprawach.

  • 26. Data: 2012-10-23 21:37:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Paź, 21:12, "Budy " <b...@r...pl> wrote:
    > a ilosc m3 gazu na rachunkach rocznie to jest z y wska nik? I jesli r nica
    > od audytu jest duza (20% ?) to do s du...

    No to audytor powie że pewnie klient wietrzył zimą za bardzo albo piec
    mu szwankuje (i niech teraz zrobi pomiary sprawności pieca) i co mi
    pan zrobisz? Być może byłoby to do wygrania ale pewnie trwałoby wieki
    i kosztowało sporo nerwów...

    L.

  • 27. Data: 2012-10-23 22:30:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Paź, 21:12, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > Czytam od tyłu ... i powiem, że dobrze tak tym draniom :-)

    Wiesz, większość tych "drani" została wydymania przez różnego rodzaju
    szkółki, oferujące pseudoszkolenie za 3 tysiaki od łba. Nawciskano im
    że będą zarabiać sporo kasy, więc ludzi się zeszło jak na promocję do
    biedronki, a nikt jakoś nie myślał że jak będzie tych certyfikatorów
    tysiąc w województwie to za wiele nie zarobią...

    L.

  • 28. Data: 2012-10-23 22:46:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 października 2012 21:12:19 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a ilosc m3 gazu na rachunkach rocznie to jest z?y wska?nik? I jesli r?nica
    >
    > od audytu jest duza (20% ?) to do s?du...
    "Panie Budyń. Ja pomiary robiłem zgodnie ze sztuka a ze być może przez pól zimy masz
    pan okna otwarte to i zużycie większe. A może masz Pan ukryte błędy wykonawcze w
    ociepleniu(styro na placki) czego ja nie mialem obowiazku weryfikować. Płac pan wiec
    koszty sadowe i nie nękaj uccziwego certyfikowanego fachowca."

    To tak samo jak z elektrykami- jak ktoś napisał ze odbiór mu zrobili za 250zl to
    oczywiście grupowi elektrycy twierdzili że to lipny odbior ze oni robia za min 1500zł
    bo odpowiedzialność itp. A tak na prawdę żadna inna oprócz moralnej odpowiedzialność
    takim typom z uprawnieniami nie grozi. Nawet jak 2 dni po wystawieniu protokołu okaże
    się ze zamiast gniazdek są druty i prąd pieska zabił o taki "uprawniony' przysięgnie
    ze jak on pomiary robił to wszystkie gniazdka były założone itp.
    Dlatego ja takie obowiązkowe protokoły traktuje jako zło konieczne i skoro ma byc
    pieczątka to załatwia sie ja najtańszym możliwym kosztem. A zamiast wydawac 500zł na
    "uczciwy" certyfikat wolę wydać 40 na taki z Allegro który spełnia wszystkie
    wymagania a pozostałe 450 zl zapłacić gosciowi z kamerą termowizyjna dzieki czemu mam
    szansę zobaczyć realnie gdzie cieplo ucieka.

  • 29. Data: 2012-10-24 00:14:18
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    w.googlegroups.com...
> [...]

    > biedronki, a nikt jakoś nie myślał że jak będzie tych certyfikatorów
    > tysiąc w województwie to za wiele nie zarobią...

    Tam mają pomysły żeby ustalić cenę minimalną hehe albo ograniczyć ilość :-)
    Tych z Allegro nazywają złodziejami :-)
    A prawda jest taka, że żaden pewnie nie zna się na niczym, nawet z tych
    krzykaczy :-)

    Nawet pisał tam jeden, że dzwoni do firm, a tam już pracownicy etatowi mają
    zrobione papiery żeby nie płacić nawet tych 50PLN z Allegro :-)

    I dobrze im tak. Zdzierali w brutalny sposób :-)

  • 30. Data: 2012-10-24 00:16:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > gosciowi
    > z kamerą termowizyjna dzieki czemu mam szansę zobaczyć realnie gdzie

    D O K Ł A D N I E :-)