  • 11. Data: 2010-01-04 14:56:12
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hhr2c4$r6p$1@news.interia.pl...
    > Uszanowanie.
    >
    > Gdyby ktos montowal sobie cos takiego to radze w miejscu, gdzie bedzie mozna
    > zgarnac ew. snieg. Moj jest przy kalenicy a i tak przykryty sniegiem. Dzis
    > slonecznie bylo caly dzien, a godzin pracy zero.

    A pisałem niedawno że tak jest to mie wysmiewali.
    Nawet gdybys miał go w ogródku to jest problem bo rury delikatne i strach na
    siłę zgarniać a płaski to miotłą raz dwa zgarnę i no problem

    Marek

  • 12. Data: 2010-01-04 15:48:33
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Nawet gdybys miał go w ogródku to jest problem bo rury delikatne i strach
    > na siłę zgarniać a płaski to miotłą raz dwa zgarnę i no problem

    tu gosc pisze, ze emulowal gradobicie kostkami lodu i solarowi nic sie nie
    stalo. To rury raczej mocne musza byc.

    --
    pozdr Z.

  • 13. Data: 2010-01-04 16:59:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A pisałem niedawno że tak jest to mie wysmiewali.
    > Nawet gdybys miał go w ogródku to jest problem bo rury delikatne i strach
    > na siłę zgarniać a płaski to miotłą raz dwa zgarnę i no problem

    Eeee, one chyba tak samo delikatne jak ten Twoj plaski.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-01-04 17:15:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Eeee, one chyba tak samo delikatne jak ten Twoj plaski.

    Nie ma co porównywać hartowanej szyby 3,5mm w kolektorze płaskim z szybą
    grubości niemal jak w świetlówce jaka jest w kolektorze prózniowym.
    Maniek, moje 3 płaskie wyprodukowały dzisiaj 13kWh. Po dzisiejszym grzaniu
    mam 300l wody o temperaturze 47stC. Na zewnątrz było -6stC
    Dnia przybywa i jak zaobserwowałem już dwie zimy styczeń jest bardziej
    słoneczny. Co ty na to? Ciekaw jestem jak by to było z próżniowymi. Spróbuj
    jutro odśnieżyć jak się da, może będzie takie słoneczko jak dzisiaj to
    porównamy.

    Marek

  • 15. Data: 2010-01-04 17:18:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hht2kg$7pf$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic912775.html
    > tu gosc pisze, ze emulowal gradobicie kostkami lodu i solarowi nic sie nie
    > stalo. To rury raczej mocne musza byc.

    Bo to nie pęka całkiem tylko się rozszczelnia najczęściej a wtedy jest po
    próżni. Dopiero jak wilgocią zajdzie środek rury to widać że jest kaputt.

    Marek

  • 16. Data: 2010-01-04 17:29:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > ale wtedy spadnie snieg z okna do srodka. :-) Na dzis mi wszystko jedno,
    > bo tam nie mieszkam, ale temat do przemyslen jest.
    > Mysle, ze chyba najlepsza byla by szczota na skladanym dlugim kiju i
    > sieganie z dolu, wiec solar w miare nisko. Tyle ze sniag jak bedzie
    > zalegal to jednak na dole zawsze wiecej. Wszystko zalezy od indywidualnych
    > rozwiazan a info moze komus sie przyda. Ostatecznie te pare dni bez
    > grzania zima tez nikogo nie zrujnuje, ale moze to przejsc przy
    > sprzyjajacej aurze w jakis dluzszy okres, wiec lepiej sie przygotowac.

    Maniek i tak nic ci to nie da bo sam snieg to pan pikuś. Tu chodzi o to że
    rura pokryta jest grubym szronem którego bez drapania nie ruszysz.
    Parę dni grzania? Styczeń, luty coraz dłuższe dni, woda z wodociągów 8stC
    obecnie. Podniesienie temperatury o każdy stC to mniej grzania gazem lub
    prądem jak kto woli. Takich dni jak dzisiaj będziemy mieli coraz więcej a po
    dzisiejszym dniu to "tylko" 300l wody 47stC. Teraz jest -8 na zewnątrz. Ja
    dzisiaj biorę wannę trzeba się wygrzać.

    Marek

  • 17. Data: 2010-01-04 17:37:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Maniek i tak nic ci to nie da bo sam snieg to pan pikuś. Tu chodzi o to że
    > rura pokryta jest grubym szronem którego bez drapania nie ruszysz.

    E tam zaraz gruba. Szczerze, to w ogole szronu tam nie widze a co dopiero
    gruby, ale pewnie mozliwe.

    > Parę dni grzania? Styczeń, luty coraz dłuższe dni, woda z wodociągów 8stC
    > obecnie. Podniesienie temperatury o każdy stC to mniej grzania gazem lub
    > prądem jak kto woli.

    Prawda, ale takie mrozy nie beda trwaly do maja.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-01-04 17:48:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie ma co porównywać hartowanej szyby 3,5mm w kolektorze płaskim z szybą
    > grubości niemal jak w świetlówce jaka jest w kolektorze prózniowym.

    Nie piszesz chyba powaznie. Szklo rury jest jak najbardziej hartowane i nie
    musi byc tak grube jak plaska tafla ze 2m^2, nie mowiac juz o zupelnie innym
    rozkladzie sil na rurze i zwiazanej z tym gruboscia szkla.

> [...]
    > mam 300l wody o temperaturze 47stC. Na zewnątrz było -6stC
    > Dnia przybywa i jak zaobserwowałem już dwie zimy styczeń jest bardziej

    A co ja moge na to? Z faktami sie nie dyskutuje. Powiem szczerze, ze mam
    nadzieje na te dluzsze dni. Caly listopad i grudzien wyszedl bardzo cienko.

    >Ciekaw jestem jak by to było z próżniowymi. Spróbuj jutro odśnieżyć jak się
    >da, może będzie takie słoneczko jak dzisiaj to porównamy.

    Nie mieszkam jeszcze i nie mam skonstruowanego patentu na to, wiec na dzis
    bedzie to maly problem. Poza tym Twoj solar z tego co pamietam jest wiekszy,
    wiec i zysk bedziesz mial wiekszy. Na moim dachu wiekszy solar sie nie
    zmiesci od strony poludniowej.

  • 19. Data: 2010-01-04 17:50:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Bo to nie pęka całkiem tylko się rozszczelnia najczęściej a wtedy jest po
    > próżni. Dopiero jak wilgocią zajdzie środek rury to widać że jest kaputt.

    Rura z proznia jest szczelnie zamknieta przez ciagniecie samego szkla na
    dole rury. Jezeli rura ma sie rozszczelnic to musi peknac, albo pec jak to
    mowil bohater polskiego filmu pt. Porno.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-01-04 19:33:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Prawda, ale takie mrozy nie beda trwaly do maja.

    Wiem. Zeszłego roku dokładnie 1-go kwietnia wyłączyłem ostatecznie kocioł z
    funkcji grzania wyjmując na dodatek wtyczkę z gniazda. Ponowny rozruch
    nastąpił dopiero gdzieś w październiku. Między kwietniem a październikiem
    musiałem włączyć może ze 4-5 razy awaryjnie w celu jednorazowego dogrzania
    wody i za kazdym razem wtyczka po nagrzaniu aus.

    Marek