  • 41. Data: 2010-01-08 01:41:03
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:df3d839b-0ab9-4594-a446-

    > No wlasnie tylko problem, ze jeszcze nie wiem gdzie dokladnie bym je
    > chcial miec :/ Hm, musze przemyslec temat :) Tej rury wyszloby mi ok.
    > 20m * 2 = 40m, calkiem sporawo :)

    No mi wyszlo ok. 35m do przyciecia pozniej w kotlowni i nad dachem. U Ciebie
    jest piwnica, wiec jedna kondygnacja Ci dojdzie, dwie rury wiec razy dwa.

    > Odpada ze wzgledu na "bezpieczenstwo" - mialbym to pewnie rozwalone do
    > tygodnia ;-) Walcze od jakiegos czasu z mlodymi osiedlowymi debilami

    Wspolczuje. To jest wada tego rozwiazania jak okolica to bardziej anekumena.

    > ktorzy kiedys na moim obecnie terenie mieli swoja "dziupelke" - buduje
    > sie na terenie gdzie byly kiedys urzadzane ogniska etc - takie
    > osiedlowe ranczo, bo tu sama zielen, las, trawka, zajace biegaja etc -
    > mimo ze bardzo blisko centrum :D

    W tzw. morfologii miast jednym z obszarow struktury miasta sa wlasnie slumsy
    w obrebie centrum. Zwykle tworza okrag wokol i sa jakby skansenem dawnego
    mniejszego miasta zamieniajacego sie z czasem od srodka w nowoczesniejsze.
    Stare rudery od srodka sie wywala i stawia wiezowce. :-) To tak na
    przyszlosc, jakby ktos sie chwalil, ze mieszka blisko centrum. :-) Ja tak
    mam poki co. :-( W obrebie granic mias tworza sie zwykle sypialnie, tak bede
    juz nie dlugo mial. :-) Na zakonczenie o miastach dodam tylko, ze w tych
    sypialnianych obszarach granicznych wydzielaja sie subcentra. To dla
    mieszkancow by nie mieli za daleko po chleb i jajka na sniadanie, takie
    nowoczesne miejsca starych miast. Tak min. dziala wolny rynek a nie jakas
    Nowa Huta w Krakowie.

    > Ale juz niedlugo i bedzie spokoj -
    > jeden juz ma sprawe, reszte wsypie lada dzien :)

    Zaszli Ci za skore?

    > Nie mam tez jeszcze
    > ogrodzenia, dojdzie monitoring, kamery, oswietlenie i bedzie
    > spokoj ;-)

    Moj kolega ma stacje paliw i wyobraz sobie, ze takie osiedlowe tlumoki
    rzucaja mu z za krzakow kamieniami po szybach i po budynku. Przyjezdza
    policja, on wczesniej lapie ze dwoch, tamci ich zabieraja, a nastepnego dnia
    chodza i smieja sie prosto w oczy wypuszczeni po przesluchaniu. Taki ciekawy
    kraj mamy.

    > Mam zbiornik 300l z dwoma wezownicami (do CWU) i zbiornik 1000l bez
    > wezownic do CO. Do jednej wezownicy (dolnej) podpialbym solara, a
    > druga bedzie spieta z buforem CO. Tym sposobem mozna transportowac
    > cieplo w w obu kierunkach

    Myslalem o podobnym sposobie wykorzystania, zle, okielznania nadwyzki mocy z
    solarow latem puszczajac odwrotny obieg w CO kiedy bede na dluzszym urlopie.
    W sumie system caly jak pisze producent jest zabezpieczony na taka
    ewentualnosc, ale strzezonego Pan Bog strzeze. Jak podlogowka sobie latem
    troche pogrzeje to ja tez nie umre tym bardziej, ze mnie tam nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2010-01-08 11:37:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Przy okazji mialem troche wolnego czasu i znalazlem cos takiego:
    > http://www.ulrich.com.pl//uploads/sd_dane_tech.pdf
    Powierzchnia brutto 3,9m2 czyli włącznie z odstępami pomiędy rurami. Nie ma
    to nic do powierzchni apertury. Dziwne że nie podali. U mnie na ten solar
    nie dostałbyś dofinansowania bo wymagana jest powierzchnia apertury czynnej.
    I tak jak podejrzewałem są to typowe rury 58mm produkowane dla wielu
    odbiorców za miskę ryżu.
    Współczynnik sprawności podany jest wyższy niż badanego w SPF
    Jest to przeciętny wynik wśród prózniowych i sporo gorszy od płaskiego.

    > No tak co do tej zimy to nie mozemy byc tacy pewni. Uzysk roczny rownie
    > dobrze moze obrazowac znaczna przewage latem plaskiego o czym wszyscy
    > wiedza i spore nadrabianie wlasnie zima przez prozniowy. Za malo danych na
    > jednoznaczne wnioski.

    Jak nie jak masz uzysk w trybie CO i CWU osobno więc kolektor w zimie jest
    na stanowisku pomiarowym obok wzorcowego i wpięty w testową instalację
    centralnego ogrzewania.

    > Zastanawia mnie tez w jaki sposob instytut opracowuje dane rocznego zysku
    > a raczej mocy.

    Wystarczy że dokładnie wyznaczą sobie jakiś kolektor wzorcowy i porównując
    testowy od razu wychodzi szydlo z worka.

    > Taki test musial by trwac okragly roczek,

    Nie musi.

    > do tego wszystkie kolektory powinny byc testowane tego samego roku w tym
    > samym miejscu.

    Od tego jest kolektor wzorcowy.

    > Jestem przy okazji bardzo ciekaw jak takie porownanie wyjdzie do dni
    > pochmurnych. Jak podaja wszelkie zrodla kolektor prozniowy spisuje sie
    > jednak lepiej. Prace kolektora zauwazylem nawet przy zachmurzonym dosc
    > gesto niebie.
    Wszelki żródła tak podaja bo ktos coś powiedział nie sprawdzonego i
    marketingowcy od razu wychwycili temat.
    W dni pochmurne na kolektor nie wazne czy prózniowy czy płaski pada już
    tylko promieniowanie podczerwone.
    Tak się składa że nadal płaski ma lepszą sprawność absorbcji niż próżniowy.
    Niuans jest tylko taki że prózniowy ma lepszy współczynnik emisji przy
    niskich temperaturach otoczenia dlatego że absorber ukryty w rurze z próznią
    (działa jak termos), przez co mniej emituje promieniowania niż płaski. Jak
    wiadomo dzień pochmurny może być dniem letnim ale i zimowym. W letni dzień
    pochmurny mamy stosunkowo wysoką temperature otoczenia i płaski kolektor ma
    niemal taki sam współczynnik emisji a niektóre nawet nieco lepszy niż
    próżniowy. Dopiero w zimie przy niskich temperaturach otoczenia możemy mówić
    wyższej sprawności prózniowego ale co z tego jeżeli wtedy jest pokryty
    niestapialnym szronem lub sniegiem.

    > przedstawic w liczbach. Kolektor plaski Hewalex jaki prezentujesz za 1200
    > z groszami ma powierzchnie niech bedzie brutto 2,09m^2, bo ostatecznie
    > prozniowy nie wiem ile bedzie mial netto, brutto to jak wiadomo 3,9m^2. A
    > zatem jezeli chcesz porownywac ceny w stosunku do powierzchni to Hewalex'a
    > powinienes jednak pomnozyc prawie przez dwa.

    Powierzchnia netto czyli absorbera w hewalexie to 1,8m2 a w twoim będzie
    jakieś 2,3m2 więc jakie razy dwa ?
    Nie rozumiesz jednego. Absorber w płaskim jest niemal tak duży jak
    zakrywająca go szyba a w prózniowym tylko wąskie paseczki płaskie lub
    półkoliste w rurach. Brutto prózniowego to cała powierzchnia zajmowana
    włącznie z odstępami pomiędzy rurami. Dlatego brutto twojego to 3,9m2 a
    netto może będzie około 2,3m2. Oczacowałem na podstawie SPF gdzie 20 rurowe
    kolektory mają przeciętnie 1,9m2 a 30 rurowe 2,8m2. Gdy popatrzysz na 18
    rurowego urlicha zobaczysz netto to 1,708m2 więc zakładam że konstrukcja i
    odstępy podobna jak w 24-rurowym więc proporcjonalnie 24 rurowy wyjdzie
    2,27m2

    >Co za tym idzie, nie widze szczegolnej sciemy marketingowej, bo za
    >sprawniejszy teoretycznie kolektor, w tym przypadku plaski musze zaplacic
    >wiecej. Powierzchnia Twojego kolektora (3 panele) jest o ok. 50% wieksza od
    >mojego, zatem jakie kolwiek porownywanie danych wydajnosci naszych dwoch
    >zestawow nie ma sensu. Na ta chwile nie czuje sie jakos szczegolnie
    >wyrolowany przy zakupie prozniowego kolektora.

    Nie zauwazyłeś że dane uzysku w SPF oraz sprawności oraz te podane w pdfie
    przez ciebie dotyczą jednego metra kwadratowego powierzchni absorbera a nie
    brutto kolektora.

    Wyliczenie według ostatnioch cen z allegro
    Za 1290zł kupuję kolektor płaski który ma absorber 1,82m2 netto, uzysk na
    potrzeby CWU z 1m2 absorbera to 520kWh rocznie więc cały kolektor 946,4kWh
    rocznie, 1 kWh kosztuje 1,36zł.
    Za 1980zł kupuję kolektor prózniowy który ma absorber 2,27m2 netto, uzysk
    na potrzeby CWU z 1m2 absorbera 466kWh rocznie, cały kolektor 1057,8kWh
    rocznie, 1 kWh kosztuje 1,87zł.

    Jak widzisz stosunek cena wydajność płaskiego jest wyższa o 37% w stosunku
    do prózniowego. o 37% dłużej zwaraca się inwestycja.
    Czy wies już dlaczego na dachu kotłowni o której pisałem są kolektory
    płaskie a nie prózniowe ?
    A gwarancja? Ile ma szna swój próżniowy? Ja mam 10 lat na mój płaski.

    Marek

  • 43. Data: 2010-01-08 18:33:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > czynnej.
    > I tak jak podejrzewałem są to typowe rury 58mm produkowane dla wielu

    Sie uparles na te miske ryzu i dofinansowanie. Gdyby mi dofinansowali to
    kupil bym zupelnie inny zestaw. Jak mozemy porownywac oplacalnosc inwestycji
    w sytuacji kiedy Ty placisz tylko czesc a ja calosc?

    > Współczynnik sprawności podany jest wyższy niż badanego w SPF
    > Jest to przeciętny wynik wśród prózniowych i sporo gorszy od płaskiego.

    No i kosztowal pare tysiecy mniej. Poza tym ktorego plaskiego?? Porownujesz
    moj kolektor do Twojego, mozna i tak ale przestaje rozumiec o czym tak
    naprawde rozmawiamy. Ty mowisz, ze Twoj jest lepszy od mojego a ja temu nie
    zaprzeczam, wiec o co chodzi?? Chcesz mnie przekonac, ze plaski jest lepszy
    od prozniowego porownujac moj do Twojego?? To bez sensu.

    > Wszelki żródła tak podaja bo ktos coś powiedział nie sprawdzonego i
    > marketingowcy od razu wychwycili temat.

    Ja Ci kiedys podawalem odnosniki do stron gdzie opisywano polskie testy ale
    skutecznie je zbywales, za to podpierasz sie wylacznie danymi SPF a ja mam
    przytakiwac. Przeciez nawet tam sa dowody na wyzszosc kolektorow prozniowych
    nad plaskimi, no niestety sa nieco drozsze. Mam Ci wyslac laurke, ze masz
    wydajniejszy zestaw od mojego?? No masz, niech bedzie. Ile Kosztowal Twoj
    zestaw??

    > W dni pochmurne na kolektor nie wazne czy prózniowy czy płaski pada już
    > tylko promieniowanie podczerwone.
    > Tak się składa że nadal płaski ma lepszą sprawność absorbcji niż
    > próżniowy.

    No i tak mozemy sobie przez nastepnych kilka stron. Ja ze zrodla podaja, Ty
    ze ktos tak powiedzial i marketingowcy a porownujemy w sumie sam nie wiem
    co.

> [...]
    > otoczenia możemy mówić wyższej sprawności prózniowego ale co z tego jeżeli
    > wtedy jest pokryty niestapialnym szronem lub sniegiem.

    W testach SPF najlepszym prozniowym to nie przeszkadza, wiec sa lepsze.

    > Powierzchnia netto czyli absorbera w hewalexie to 1,8m2 a w twoim będzie
    > jakieś 2,3m2 więc jakie razy dwa ?

    Posluzylem sie danymi szybko dostepnymi i tyle. Ty jak widze jestes odemnie
    znacznie lepiej przygotowany. :-)

> [...]
    > na 18 rurowego urlicha zobaczysz netto to 1,708m2 więc zakładam że
    > konstrukcja i odstępy podobna jak w 24-rurowym więc proporcjonalnie 24

    No i znalazles, mi sie nie chcialo. :-)

    > Nie zauwazyłeś że dane uzysku w SPF oraz sprawności oraz te podane w pdfie
    > przez ciebie dotyczą jednego metra kwadratowego powierzchni absorbera a
    > nie brutto kolektora.

    Alez zauwazylem, zauwazylem. Nie bylo tylko latwo dostepne.

    > Jak widzisz stosunek cena wydajność płaskiego jest wyższa o 37% w
    > stosunku do prózniowego. o 37% dłużej zwaraca się inwestycja.

    I kosztowal 3500 mniej.

    > Czy wies już dlaczego na dachu kotłowni o której pisałem są kolektory
    > płaskie a nie prózniowe ?

    Bo nie mieli na dobre prozniowe?? :-))

    > A gwarancja? Ile ma szna swój próżniowy? Ja mam 10 lat na mój płaski.

    Dobra masz lepszy.

    Pozdro.. TK

  • 44. Data: 2010-01-09 11:43:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Sie uparles na te miske ryzu i dofinansowanie. Gdyby mi dofinansowali to
    > kupil bym zupelnie inny zestaw. Jak mozemy porownywac oplacalnosc
    > inwestycji w sytuacji kiedy Ty placisz tylko czesc a ja calosc?

    OK masz rację.

> [...]
    > ja temu nie zaprzeczam, wiec o co chodzi?? Chcesz mnie przekonac, ze
    > plaski jest lepszy od prozniowego porownujac moj do Twojego?? To bez

    Nie. To jest takie porównanie przykładowe z którego widać że nie warto
    wchodzić w prózniowe.
    Jeszcze raz ci napiszę, Gdybym chciał kupić zestaw na płaskim kolektorze
    wydając tyle kasy ile kosztuje prózniowy to i tak będę miał większy uzysk
    roczny energii.

> [...]
    > prozniowych nad plaskimi, no niestety sa nieco drozsze. Mam Ci wyslac
    > laurke, ze masz wydajniejszy zestaw od mojego?? No masz, niech bedzie. Ile

    To był akurat typowy sponsorowany test przez jednego z producentów.
    Znalazłem tam kilka bzdur i nawet chyba je opisałem.
    Jednym totalnym kłamstwem był przykład że kolektor prózniowy grzeje w
    pochmurny dzień a płaski nie działa? Ciekawe. Właśnie akurat mamy dzień
    pochmurny i na moim kolektorze jest 16stC moc oddawana do układu około 400W.
    Niewiele ale zawsze to podgrzeje wstępnie wodę które z wodociągów teraz ma
    8stC. Dlaczego napisali kłamstwo ze płaski nie działa? Wystarczy jedno takie
    jedno kłamstwo i test trafia do kosza.

    > No i tak mozemy sobie przez nastepnych kilka stron. Ja ze zrodla podaja,
    > Ty ze ktos tak powiedzial i marketingowcy a porownujemy w sumie sam nie
    > wiem co.

    Ja opisałem tylko jak to działa tak aby nie trzeba było od nowa pisać
    ksiązek do fizyki.

    > W testach SPF najlepszym prozniowym to nie przeszkadza, wiec sa lepsze.
    W testach SPF nie przeszkadza ? A oglądałes i analizowałes charakterystyki
    temperaturowe widziałeś jakie są uzyskane wartości mocy dla poszczególnych
    kolektorów?
    Proszę bardzo, wyciągnij mi jeden z przeciętnych kolektorów który tam jest
    (na te lepsze nie licz bo ceny są z kosmosu) i opisz co i jak i jak się to
    ma do stosunku cena-uzysk mocy- zwrot inwestycji.

    > I kosztowal 3500 mniej.
    Jakie 3500? mniej? Wydałes bodaj 6500zł i masz kolektor 24rurowy. Zestaw
    twój pozwala na uzyskanie 1057kWh rok
    Gdybym chciał kupić zestaw składający się z dwóch kolektorów płaskich
    umożliwiający roczny uzysk 1872kWh to wydałby na niego około 7000zł (cena z
    allegro). Uzysk roczny niemal dwa razy wyższy a zestaw droższy o 500zł. Za
    5500 kupiłbym zestaw z jednym kolektorem
    i miałbym 946kWh rocznie więc około 100kWh mniej niż z prózniowym

    Nie chce mi się więcej dyskutować. Mam nadzieję że wystarczy to aby kolejne
    osoby nie dały się nabrać na wynalazek próżniowy który tak
    naprawdę nie pasuje do naszej strefy klimatycznej.

    W tej chwili na moim kolektorze jest 17stC, sterownik pokazuje około 600W.
    A podobno w pochmurny dzień płaskie nie działają :)

    Marek

  • 45. Data: 2010-01-09 16:56:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > To był akurat typowy sponsorowany test przez jednego z producentów.
    > Znalazłem tam kilka bzdur i nawet chyba je opisałem.

    To nie byl sponsorowany artykul, tylko test w jakims polskim instytucie. Nie
    bede tego szukal drugi raz.

    > Jednym totalnym kłamstwem był przykład że kolektor prózniowy grzeje w
    > pochmurny dzień a płaski nie działa? Ciekawe.

    Moze to nie byl moj link. Pamietam tylko roznice na plus prozniowego w
    rocznym zysku tylko dzieki okresowi zimowemu. O chmurach nie pamietam.

> [...]
    > (na te lepsze nie licz bo ceny są z kosmosu) i opisz co i jak i jak się to
    > ma do stosunku cena-uzysk mocy- zwrot inwestycji.

    Pewnie masz racje, ze przecietne. Kierunek wydaje mi sie jest sluszny i
    oceniam sama koncepcje. Przy okazji, slyszalem dzis w firmie hydraulicznej
    sprzedajacej polskie zestawy, ze producentow rur prozniowych na swiecie jest
    tylko kilku, podobnie jak odlewni zeliwnych korpusow do kotlow, w europie
    zdaje sie tylko trzy, w tym jedna w Polsce. Moze nie ma to wiele wspolnego
    ze sprawnoscia kolektora, ale nie ma sie co oburzac na standardowe rozmiary
    rur przyjmujac, ze jak srednica 54 to napewno chinski shit.
    A co do wyciagania kolektorow z testow, mam najwyrazniej nieco inne
    podejscie do dyskusji, bo traktuje ja luzno i nie bede sie tu spinal.
    Ogolnie przyznalem Ci racje, ale uogolniac nie lubie. Dla Ciebie idea jest
    gorsza, bo malo jest prozniowych o lepszych parametrach i do tego sa
    drozsze. Ja uwazam, ze to dwie rozne rzeczy. Z jednej strony mamy lepsze
    kolektory prozniowe od plaskich z drugiej ich cena. To prawda, ze stosowanie
    ich moze byc malo zasadne, dzis malo zasadne.

    > Jakie 3500? mniej? Wydałes bodaj 6500zł i masz kolektor 24rurowy. Zestaw
    > twój pozwala na uzyskanie 1057kWh rok

    Nie 6500 a 6000 rok temu. Ceny zestawow byly jednak nieco inne. To, ze teraz
    znajdziesz porownywalne to nie znaczy, ze wtedy tez tak bylo. Dedietricha z
    plaskimi proponowano mi za cos ok. 20 000, wiec wybor byl raczej oczywisty.
    Za rok okaze sie, ze jest jeszcze taniej i nadal bedziemy to walkowac?

> [...]
    > Za 5500 kupiłbym zestaw z jednym kolektorem
    > i miałbym 946kWh rocznie więc około 100kWh mniej niż z prózniowym

    Wybacz na allegro nie kupuje takich rzeczy, ale niech bedzie.
    Sytuacja z dzis, w firmie gdzie kupilem swoj solar, zestaw Hewalex kolektory
    plaskie cena 9500.

    Cos takiego jak tu:
    http://www.allegro.pl/item879818926_zestaw_solarny_h
    ewalex_3_tlp_kompakt_300h.html

    i nie jest to 7000. Za 7000 to moze i zestaw, ale nie 300L

    Dla mnie to roznica wg. ceny sklepowej 3500zl. Za tyle moge dzis dokupic
    trzy plaskie panele tez Hewalex i miec lacznie cztery kolektory w tej samej
    cenie a nie trzy. Nic na dzis nie stracilem, a jedynie zyskalem. Mam wybor,
    jezeli uzysk z tego okaze sie zbyt maly to i tak jestem do przodu dokupujac
    jeden lub dwa dodatkowo.
    A przy okazji, wiedziales, ze Ulrich zalozyl sprawe Hewalex'owi, za uzycie
    zanizonych danych kolektorow Ulricha do wlasnych publikowanych opracowan
    porownawczych??

    > Nie chce mi się więcej dyskutować. Mam nadzieję że wystarczy to aby
    > kolejne osoby nie dały się nabrać na wynalazek próżniowy który tak
    > naprawdę nie pasuje do naszej strefy klimatycznej.

    Wszystko pasuje, kwestia ceny. Z kupionym zestawem sie nie umiera. Jak ktos
    sugeruje sie wylacznie panelami nie zwracajac uwagi na kotlownie to jego
    rzecz jasna wybor, ale latwiej i taniej jest zmienic cos na dachu niz w
    samej kotlowni. Zestaw ktory ja mam jesli chodzi o podzespoly jest naprawde
    na wysokim poziomie. Zadnych oszczednosci, choc napewno znalazlo by sie
    bardziej rozbudowane sterowniki, zestawy pompowe z milionem termometrow,
    tylko po co mi to?? Dolozyc kolektor zawsze mozna, a wymienic zasobnik tak
    tanio juz nie bedzie. Dodatkowy panel daje dodatkowy zysk, wymiana zasobnika
    daje czysta strate.

    > W tej chwili na moim kolektorze jest 17stC, sterownik pokazuje około
    > 600W. A podobno w pochmurny dzień płaskie nie działają :)

    Na moim jest -1,8C, a podobno w mrozny dzien prozniowe sa lepsze. :-))
    Nadal nie odsniezony niestety.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2010-01-09 18:26:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >To prawda, ze stosowanie ich moze byc malo zasadne, dzis malo zasadne.
    Własnie. też na to czekam tak jak czekałem na tanie płaskie. Jak stanieją to
    może dokupię jeden może dwa i dołożę.

> [...]
    > Dedietricha z plaskimi proponowano mi za cos ok. 20 000, wiec wybor byl

    No rzeczywiście z cenami się porobiło. w 2007r gdy kupowałem mój zestaw
    kolektory płaciłem po 1100zł.
    Teraz są po 1300. Zbiornik 300l Austria-Email z dwoma wężownicami kosztował
    mnie 1800. A sterownik TDC3 kilka stówek.
    Zestaw z trzema kolektorami płaskimi na allegro był dostęny wtedy za 6500zł
    więc tyle co twój.
    Wszystko kupowałem osobno i wyniosło mnie z dodatkami które normalnie w
    zestawie nie występują niecałe 8tys. Sporo mniej jak bym chciał kupić
    dzisiaj. To za sprawą taniego wtedy dolara.
    Prózniowe natomiast pomimo wyższej ceny dolara są dzisiaj tańsze niż wtedy
    bo produkcji staniała i chinczyk zaczął produkować.

    > Za rok okaze sie, ze jest jeszcze taniej i nadal bedziemy to walkowac?
    Kto wie, może za rok kupię sobie tanio do kompletu jakiś 30rurowy o wysokim
    uzysku.

    > Wybacz na allegro nie kupuje takich rzeczy, ale niech bedzie.
    > Sytuacja z dzis, w firmie gdzie kupilem swoj solar, zestaw Hewalex
    > kolektory plaskie cena 9500.

    A co to kradzione są na allegro? Tam są oferyt sklepów które znajdziesz
    także u siebie na mieście i ceny takie jakie wynegocjujesz w większości
    sklepów. Ja też nie kupuję na allegro takich rzeczy ale to z innego powodu.
    Kupując na miejscu wziąłem od razu na WZtkę karton kształtek, kilka rur
    otuliny, jeszcze narzędzia pożyczałem od nich. Po wykonaniu resztę
    niewykorzystanego materiału oddałem i dostałem fakturę na to co zużyłem. Tak
    samo robiłem z CO też u nich i wszystko na WZ.
    Płaski kosztuje 9500 bo coś jednak z niego zrobisz. Nie to co próżniowy
    który na dachu siedzi tylko dla szpanu.
    Mam kontakty z kilkoma sprzedawcami i wykonawcami. Jeden z nich opowiadał mi
    że wymieniał jakiemuś klientowi próżniowe. Miał dwa i nigdy nie udało się
    wyjść ponad 60stC w zbiorniku. Odsprzedał je komuś w cenie dwóch płaskich.
    Okazało się że na płaskich spokojnie osiąga temperatury 70-80stC. W zimie
    twierdzi że różnica jest tak niewielka że naprawdę nie ma za czym tęsknić.

    Marek

  • 47. Data: 2010-01-09 19:51:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Kto wie, może za rok kupię sobie tanio do kompletu jakiś 30rurowy o
    > wysokim uzysku.

    Jak starcza Ci ten to po co kombinowac?

    > A co to kradzione są na allegro? Tam są oferyt sklepów które znajdziesz
    > także u siebie na mieście i ceny takie jakie wynegocjujesz w większości
    > sklepów.

    No wlasnie dla tego. Co to za laska kupowac za tyle samo tylko na allegro??
    Pozniej gwarancja albo co kolwiek moze byc problemem.

> [...]
    > Tak samo robiłem z CO też u nich i wszystko na WZ.
    > Płaski kosztuje 9500 bo coś jednak z niego zrobisz. Nie to co próżniowy

    Nie dla szpanu, moi znajomi produkuja z tego wode od wiosny do jesieni
    praktycznie bez uzywania innych zrodel. Dla mnie to sa wymierne fakty a nie
    jakies testy do ktorych mozna dostarczyc co sie chce a pozniej robic drugie
    cos.

> [...]
    > płaskich. Okazało się że na płaskich spokojnie osiąga temperatury
    > 70-80stC. W zimie twierdzi że różnica jest tak niewielka że naprawdę nie

    Oczywiscie to jest mozliwe i skoro np. Ulrich dzis robi zestawy 30 rurowe to
    cos w tym jest. W listopadzie najwyzsza temp. jaka zanotowalem to 40C na
    kolektorze a nie siedzialem tam ciagle, wiec rownie dobrze moglo byc wiecej,
    choc watpie. Latem powinno bez problemu byc wiecej. Jak bedzie to sie okaze.
    W kazdym razie dam znac.
    Na allegro jest oferta rurowca Hewaltex z jedna szyba. Ciekawe jaka jest
    jego wydajnosc, nie moge sie doszukac wiarygodnych zrodel, inaczej, nie
    bardzo mam czas i nie bardzo wiem gdzie szukac. Jednorurowe sa uzyskowo
    lepsze, ciekawe jak jest ze szczelnoscia. Gdyby sie okazalo, ze moj nie za
    bardzo sobie radzi to chyba dokupie plaski ze wzgledu na snieg, choc tak
    calkiem wolny od odsniezania tez nie bedzie, wiec moze nie ma sensu.
    Zobaczymy, bede myslal jak bedzie potrzeba z ktora oczywiscie sie licze.
    Ceny zdaje sie ciagle spadaja i moze rurowe o jakims lepszym uzysku sie
    pojawia w dobrej cenie.
    Tak czytalem swego czasu na roznych forach opinie min. o Ulrichu. Na dobra
    sprawe mozna tego nie czytac, bo opinie jak latwo sie dymyslic na wzajem sie
    wykluczaja. :-) Sa tez opisane ciekawe patenty przez ludzi nie majacych
    wiekszego pojecia o tym. Przychodzi np. taki pan instalator i pompuje 2bar w
    instalacje z zamknietym odpowietrznikiem na dachu. Instalator wyjezdza,
    solar po wlaczeniu pompy oczywiscie "traci" cisnienie i w ogole sie nie
    wlacza w sloneczny dzien. Po interwencji telefonicznej instalator owszem
    przyjezdza i pakuje w instalacje 4bar, odpowietrznik nadal zakrecony. :-) No
    i pozniej czytamy, ze konkretny zestaw jest g... wart, bo nie osiaga
    zadowalajacego uzysku. Takich przykladow jest od groma, wiec i opinie trzeba
    traktowac nie jednoznacznie.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-01-10 11:23:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Jak starcza Ci ten to po co kombinowac?

    W lecie będzie stał za żaluzja ale w okresach przejściowych widzę że jest
    jeszcze sporo energii ze słońca do wyciągnięcia.
    A więc chodzi mi głównie o poprawę w miesiącach październik,listopad, marzec
    kwiecień. Zresztą u kąt podniesienia ustawiłem na 50stC (mam możliwość
    regulacji) tak aby zabrać trochę efektywności z okresu letniego a przenieść
    to na miesiące jesienno wiosenne.
    Zauważyłem że jak lezy śnieg to są wyraźnie większe uzyski energii niż przy
    podobnych warunkach temperaturowych i zachmurzeniu bez sniegu. Oznacza to
    nic innego jak to że kolektor podniesiony bardziej pionowo "widzi"
    odbijające się promieniowanie od pokrywy śnieznej i to na niego działa.
    Niezłe co?

    > No wlasnie dla tego. Co to za laska kupowac za tyle samo tylko na
    > allegro?? Pozniej gwarancja albo co kolwiek moze byc problemem.

    Absolutnie nie masz racji. Ja akurat nie kupowałem ale mój kolega to
    wszystko kupił na allegro. Kocioł, drzwi, grzejniki. Normalne sklepy z
    normalnymi gwarancjami.

> [...]
    > praktycznie bez uzywania innych zrodel. Dla mnie to sa wymierne fakty a
    > nie jakies testy do ktorych mozna dostarczyc co sie chce a pozniej robic

    Ależ ja mam kocioł gazowy wyłączony od kwietnia do października więc o co
    chodzi?

> [...]
    > to cos w tym jest. W listopadzie najwyzsza temp. jaka zanotowalem to 40C
    > na kolektorze a nie siedzialem tam ciagle, wiec rownie dobrze moglo byc

    U mnie w listopadzie normalne są jeszcze temperatury dochodzące do 80stC i
    to w zbiorniku a nie na kolektorze.
    Statystyka słupkowa w sterowniku pokazuje w sierpniu 498kWh listopadzie
    230kWh a grudniu jakieś 70kWh.
    Rok 2009 w statystyce pokazuje 4098kWh.

    > Na allegro jest oferta rurowca Hewaltex z jedna szyba. Ciekawe jaka jest
    > jego wydajnosc, nie moge sie doszukac wiarygodnych zrodel, inaczej, nie
    > bardzo mam czas i nie bardzo wiem gdzie szukac.
    Kiedyś rozmawiałem z kimś wiarygodnym i powiedział mi że hewalex ma owszem
    rurowe ale tylko dlatego aby być obecnym w tym segmencie.

    > Jednorurowe sa uzyskowo lepsze, ciekawe jak jest ze szczelnoscia.
    Myslę że tak samo.

> [...]
    >ze konkretny zestaw jest g... wart, bo nie osiaga zadowalajacego uzysku.
    >Takich przykladow jest od groma, wiec i opinie trzeba traktowac nie

    Nie chcę się chwalić ale do mnie przyjeżdzają z polecenia instalatorzy na
    oglądanie mojego zestawu.
    Jeden z nich skarżył się że nabija odpowiednie cisnienie ale w mroźne dni
    ciśnieniomerz wskazuje zero.
    A ja się pytam jakie ustawił ciśnienie wstępne poduszki w zbiorniku
    wyrównawczym. Okazało się że nie sprawdzał tego wogóle.
    Nie miał wystarczającej ilości zapasu glikolu w zbiorniku. Nabijał jak
    glikol był ciepły ale jak tylko temperatutra spada zmniejsza się jego
    objętość i ciśnienie leci do zera vo naczynie przeponowe nie spełnia swojej
    funkcji w ta stronę.

    Marek

  • 49. Data: 2010-01-10 21:02:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Absolutnie nie masz racji. Ja akurat nie kupowałem ale mój kolega to
    > wszystko kupił na allegro. Kocioł, drzwi, grzejniki. Normalne sklepy z
    > normalnymi gwarancjami.

    Nie chodzi o gwarancje sensu stricte a o olanie w wigilie. Serwis nie ma
    obowiazku przyjezdzac na zadanie w kazdej chwili. Jak pan sobie kupil na
    allegro to niech pan dzwoni do nich, my przyjedziemy po swietach.

    > Ależ ja mam kocioł gazowy wyłączony od kwietnia do października więc o co
    > chodzi?

    O to, ze oni tez a nie dla szpanu.

> [...]
    > to w zbiorniku a nie na kolektorze.
    > Statystyka słupkowa w sterowniku pokazuje w sierpniu 498kWh listopadzie

    Tylko ze Ty masz trzy kolektory a nie jeden 24 rury.

    > Kiedyś rozmawiałem z kimś wiarygodnym i powiedział mi że hewalex ma owszem
    > rurowe ale tylko dlatego aby być obecnym w tym segmencie.

    Takie tez mam wrazenie.

> [...]
    > glikol był ciepły ale jak tylko temperatutra spada zmniejsza się jego
    > objętość i ciśnienie leci do zera vo naczynie przeponowe nie spełnia

    Pompowal do pustego naczynia? Niezly instalator. Czy jest cisnienie, czy nie
    to wlasciwie nie trzeba sprawdzac, bo to widac przy samym pompowaniu.
    Jeden koles na jakims forum pisal, ze zalozyl kolektor Ulrucha wlasnie na
    pionowej scianie i byl niezadowolony. Dopiero jak podniosl kat do 15st. to
    uzyski zrobily sie lepsze. :-)) Szkoda tego czytac...

    Pozdro.. TK