  • 121. Data: 2013-09-30 22:02:29
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.09.2013 o 20:19 Ghost <g...@e...pl> pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > A ile zuzyje pradu zeby wyprodukowac te 3000kWh?
    Niewiele, przy solarach COP wynosi 30-50 licząc 30 daje ci to około 3%
    strat. Puryści mogą jeszcze dodać ogniwo słoneczne tak 200-500W mocy, aku
    i przetwornicę, wtedy w ogóle nie będa brali energii z sieci.
    Tylko cenowo to już mało opłacalne jest.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 122. Data: 2013-09-30 22:05:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Sep 2013 21:56:58 +0200, janusz_k

    > Prawie pionowe kolektory [...]

    Jeśli masz dom z poddaszem (strych), to tam panuje tak wysoka temperatura
    latem (u mnie daje czasem ponad 50 stopni, a pod samą "dachówką" to nawet
    nie chcę myśleć ile jest), że po przemyśleniu tematu spokojnie sobie
    zbudujesz instalację za niecałe 1000 zł i tym będziesz grzać CWU. Nie ma
    sensu płacić 10 klocków za kolektory tylko po to by być trendy.

    --
    Pozdor Myjk

  • 123. Data: 2013-09-30 22:10:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 22:05, Myjk pisze:
> [...]
    > zbudujesz instalację za niecałe 1000 zł i tym będziesz grzać CWU. Nie ma
    > sensu płacić 10 klocków za kolektory tylko po to by być trendy.

    To nie ma szansy dzialac wiosna i jesienia, a co dopiero zima.

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2013-09-30 22:22:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-30 20:19, Ghost pisze:

    > A ile zuzyje pradu zeby wyprodukowac te 3000kWh?

    Pompa ma moc 43W. Liczac dla powiedzmy 15kWh wyprodukowanej energii 10
    godzin pracy pompy, to daje 0,43kWh zuzytej energii elektrycznej. Ten
    stosunek oczywiscie nie jest staly. Bywa bardziej korzystny i bywa
    mniej. Do tego trzeba jeszcze doliczyc jakis prad na zasilenie sterownika.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2013-10-01 00:37:02
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > I żadna z Partii nie chce przerwać tego bezsensownego i szkodliwego
    > działania ...

    E tam żadna... :P
    Korwina posłuchaj ;)

  • 126. Data: 2013-10-01 06:53:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > To nie ma szansy dzialac wiosna i jesienia, a co dopiero zima.

    ale jest tanie... :)

  • 127. Data: 2013-10-01 06:54:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > To nie ma szansy dzialac wiosna i jesienia, a co dopiero zima.

    no i raczej 300 litrowego zasobnika do 80 stopni nie dogrzeje w nawet
    najgorętszy dzionek.

  • 128. Data: 2013-10-01 07:11:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >E tam żadna... :P
    >Korwina posłuchaj ;)

    Niestety oddany głos na Korwina to głos stracony , bo jak na razie masz do
    wyboru albo PIS albo PO :(

    Obu Partii nie lubię :(

  • 129. Data: 2013-10-01 07:55:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Sep 2013 22:10:28 +0200, Maniek4

    > To nie ma szansy dzialac wiosna i jesienia, a co dopiero zima.

    Z tego co ja czytam, była mowa o lecie. Wiosną i jesienią to i kolektory
    niewiele dają w naszym klimacie, a co dopiero zimą. Lepiej na lato zrobić
    prosty system a wiosna/jesień/zima i tak się już grzeje (pali). Sam zobacz,
    ostatnie dni to przymrozki w nocy -- a to raptem początek jesieni. Wspomnij
    do kiedy była wiosna w tym roku...

    --
    Pozdor Myjk

  • 130. Data: 2013-10-01 09:00:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 07:11:28 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Niestety oddany głos na Korwina to głos stracony , bo jak na razie masz do
    > wyboru albo PIS albo PO :(

    Dlatego wlasnie jest jak jest. Gdyby kazdy glosowal zgodnie z sumieniem,
    a nie zgodnie z tym co mu tvn proponuje to moze w koncu cos by sie zmienilo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.