  • 131. Data: 2013-10-01 09:27:07
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.09.2013 o 22:05 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Mon, 30 Sep 2013 21:56:58 +0200, janusz_k

    > Jeśli masz dom z poddaszem (strych), to tam panuje tak wysoka temperatura
    > latem (u mnie daje czasem ponad 50 stopni, a pod samą "dachówką" to nawet
    > nie chcę myśleć ile jest), że po przemyśleniu tematu spokojnie sobie
    > zbudujesz instalację za niecałe 1000 zł i tym będziesz grzać CWU. Nie ma
    > sensu płacić 10 klocków za kolektory tylko po to by być trendy.
    Ale mi w lecie nie potrzeba ciepła, na CWU idzie mi niewiele gazu,
    bardziej mi zależy na okresach przejściowych a i w zimie jak jest ładna
    pogoda to kolektory sporo grzeją ale CO podłogówkę bo tylko wtedy to ma
    sens ekonomiczny, a i kolektory pracują na największej sprawności.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 132. Data: 2013-10-01 09:29:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 01.10.2013 o 07:55 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Mon, 30 Sep 2013 22:10:28 +0200, Maniek4

    > Z tego co ja czytam, była mowa o lecie. Wiosną i jesienią to i kolektory
    > niewiele dają w naszym klimacie, a co dopiero zimą. Lepiej na lato zrobić
    To sobie zrób mnie lato nie interesuje, i tak będę miał wtedy nadmiar
    ciepła.
    Ja wiem że w poza latem także grzeją ale muszą być
    odpowiednio ustawione.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 133. Data: 2013-10-01 10:10:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Pompa ma moc 43W. Liczac dla powiedzmy 15kWh wyprodukowanej energii 10
    > godzin pracy pompy, to daje 0,43kWh zuzytej energii elektrycznej. Ten
    > stosunek oczywiscie nie jest staly. Bywa bardziej korzystny i bywa mniej.
    > Do tego trzeba jeszcze doliczyc jakis prad na zasilenie sterownika.

    A jakie dokladnie kolektory? Jakiej wielkosci?

  • 134. Data: 2013-10-01 10:55:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Z tego co ja czytam, była mowa o lecie. Wiosną i jesienią to i kolektory
    >niewiele dają w naszym klimacie, a co dopiero zimą. Lepiej na lato zrobić
    >prosty system a wiosna/jesień/zima i tak się już grzeje (pali). Sam zobacz,
    >ostatnie dni to przymrozki w nocy -- a to raptem początek jesieni. Wspomnij
    >do kiedy była wiosna w tym roku...

    W krajach gdzie mają dużo słońca mimo że teoretycznie te kraje powinny być
    idealnym "targetem" dla paneli słonecznych baaaaaardzo rzadko można spotkać
    na domach panele ...

    Zamiast paneli ludzie na dachach (także duże firmy i hotele !!!) mają
    zamontowane duuuuże czarne zbioniki które są napełniane wodą. Woda je ładnie
    grzeje i za darmo nagrzewa. Koszty instalacji symboliczne ...

    Panele to ściema. Wysoki koszt produkcji , olbrzymie koszty ekologiczne przy
    produkcji , bardzo niska efektywność i bardzo wysoka cena końcowa ...

    To jest coś co bez dofinansowań , wspomagania finansowego przez UE nie miało
    by prawa wogóle funkcjonować i gdyby ekonomia miała tu znaczenie to nikt by
    tego nie sprzedawał ...

  • 135. Data: 2013-10-01 12:01:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dlatego wlasnie jest jak jest. Gdyby kazdy glosowal zgodnie z sumieniem,
    > a nie zgodnie z tym co mu tvn proponuje to moze w koncu cos by sie
    > zmienilo.

    Ludzie nie głosują na Korwina nie ze strachu przed "straconym" głosem, ale
    przed strachu przed tym że mógłby rządzić. Znam kilku jego zwolenników, mnie
    też podobają się jego pomysły (np. jako pierwszy już wiele lat temu
    proponował armię zawodową), ale jednak wiele jego dobrych pomysłów jest
    przeplatanych pojedynczymi które stawiają w wątpliwość jego zdrowie
    psychiczne jak np. pomysł wyjścia z UE i wejścia do NAFTA. I to ludzi
    zniechęca. Najczęściej słyszę takie opinie: "dobrze gada, ale lepiej niech
    nie rządzi".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 136. Data: 2013-10-01 12:02:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-01 07:55, Myjk pisze:
    > Mon, 30 Sep 2013 22:10:28 +0200, Maniek4

    > Z tego co ja czytam, była mowa o lecie.

    W zeszlym roku latem mielismy tu pare grupowych patentow dogrzewania
    wody w basenie przez pompowanie jej na dach. Osiagane wyniki nie powiem,
    byly dosc interesujace. No ale wody do kapieli raczej nikt dachem nie
    bedzie przelewal zeby sie ogrzala. Wiec nalezaloby te rurke w ktorej
    krazylaby woda jakos z dachowka polaczyc i tu zaczynaja sie problemy.
    Twoj patent jest dobry w upalny i sloneczny dzien, ale podejzewam, ze
    pomalowana na czarno beczka da podobny efekt.

    > Wiosną i jesienią to i kolektory
    > niewiele dają w naszym klimacie, a co dopiero zimą.

    W takim grudniu np. bywa i 15-17kWh przez dzien.

> [...]
    > ostatnie dni to przymrozki w nocy -- a to raptem początek jesieni. Wspomnij

    Nie chodzi o temperature a o ilosc slonca.

    Pozdro.. TK

  • 137. Data: 2013-10-01 12:11:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-01 10:10, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > A jakie dokladnie kolektory? Jakiej wielkosci?

    Dwa plaskie Hewalex o pow. apertury o ile dobrze pamietam 1,8m^2 i jeden
    rurowy - 2,2m^2.

    Pozdro.. TK

  • 138. Data: 2013-10-01 12:59:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Mał jesteś;)

    > Trochę już na tym świecie żyję i jeśli dobrze pamietam to termometry
    > rtęciowe rozbite w piaskownicy jeszcze kilka lat temu tez nie
    > powodowały alarmu w najbliżej jednostce ocghrony przeciwchemicznej;)
    > Świat się zmienia, unia nową dyrektywę wyda i gminy bedą dopłacać za
    > utylizacjęPC jak teraz za utylizację azbestu.
    > W mojej rodzinennej wiosce do dzisiaj wodociąg z rur azbestowych
    > jest.
    > Jak go robili to netu nie było ale myślę że podobny optymizm był zna
    > nowe technologie jak dzisaj Twój optymizm do PE w PC;)

    wybacz ale trollujesz... zeby nie napisać ostrzej...

    najpierw sprawdź jak jest toksyczność rtęci... w obiektach publicznych
    rozbity termometr zawsze był problemem i zwykle przeprowadzało sie jakąś
    operację usunięcia rtęci i zneutralizowania pozostałosci.

  • 139. Data: 2013-10-01 13:00:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Ojcze Tadeuszu:
    > Świat sie zmienia, azbest na dachach i na elewacjach kiedys był ok
    > teraz trzeba pozwolenie żeby go zdjąc.
    > Ja tam sie wcale nie zdziwię jak za kilka/kilkanaście lat wymyślą że
    > styro jest szkodliwe.
    > Butelek PET mi w ogródku zakopać nie wolno a do zakopywania
    > kilometrów rury PE dotacje pewnie niedługo będa;)

    takie wywody filozoficnze chłopka roztropka... chcesz doszlusować do
    kogutka?

  • 140. Data: 2013-10-01 13:27:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ale to jest chlopskorozumowe wnioskowanie. Badania wskazuja, ze przy
    > glugich wierszach oko sie bardziej meczy przy przechodzeniu do
    > kolejnego.

    może on czyta na tablecie z win 8 i nie może sobie okienka zwęzić