  • 141. Data: 2013-10-01 15:37:22
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 13:00:30 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > takie wywody filozoficnze chłopka roztropka... chcesz doszlusować do
    > kogutka?
    Nie napinaj się tak bo nie ma o co;)
    Jeszcze nie tak dawno azbest za trujący nie był uznawany. Nie bądz pewny czy za lat
    kilka jakiegoś swinstwa w PE czy glikolu nie wynajdą.
    Termotery rtęciowe kiedyś były ok teraz jest zakaz ich produkcji chyba i masz tylko
    alkoholowe.
    Nie tak dawno masło było be a margaryna cacy teraz jest odwrotnie.

  • 142. Data: 2013-10-01 16:18:41
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nie napinaj się tak bo nie ma o co;)
    > Jeszcze nie tak dawno azbest za trujący nie był uznawany.

    Obhecnie także nie jest uznawany za trujący.
    Coś ci się pozajączkowało :)

  • 143. Data: 2013-10-01 18:05:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spotkać na domach panele ...
    >
    > Zamiast paneli ludzie na dachach (także duże firmy i hotele !!!) mają
    > zamontowane duuuuże czarne zbioniki które są napełniane wodą. Woda je
    > ładnie grzeje i za darmo nagrzewa. Koszty instalacji symboliczne ...
    >
    > Panele to ściema. Wysoki koszt produkcji , olbrzymie koszty ekologiczne
    > przy produkcji , bardzo niska efektywność i bardzo wysoka cena końcowa ...
    >
    > To jest coś co bez dofinansowań , wspomagania finansowego przez UE nie
    > miało by prawa wogóle funkcjonować i gdyby ekonomia miała tu znaczenie to

    Tam gdzie bylem w tzw. "cieplych krajach": Grecja, Turcja, Syria, Tunezja,
    Maroko, Libia itd - wszedzie solary ORAZ zbiorniki na dachach.

  • 144. Data: 2013-10-01 18:12:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 1 października 2013 07:11:28 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    >Dlatego wlasnie jest jak jest. Gdyby kazdy glosowal zgodnie z sumieniem,
    >a nie zgodnie z tym co mu tvn proponuje to moze w koncu cos by sie
    >zmienilo.
    >pozdr.

    Nie z sumieniem a z rozsadkiem i nie tvn tylko wscieklosc, ze znow nie dali,
    a mialem dostac.

    Pierwsze przykazanie wyborcy: zadna partia, skladajaca realistyczne
    obietnice, co do ktorych ma 100% pewnosc, ze da sie zrobic, a nie dobre
    intencje, nadzieje, tudziez podpowiedzi agencji ratingowcyh, nie ma szans na
    wygranie zadnych wyborow.

  • 145. Data: 2013-10-01 18:14:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ludzie nie głosują na Korwina nie ze strachu przed "straconym" głosem, ale
    > przed strachu przed tym że mógłby rządzić. Znam kilku jego zwolenników,
    > mnie też podobają się jego pomysły (np. jako pierwszy już wiele lat temu
    > proponował armię zawodową), ale jednak wiele jego dobrych pomysłów jest
    > przeplatanych pojedynczymi które stawiają w wątpliwość jego zdrowie
    > psychiczne jak np. pomysł wyjścia z UE i wejścia do NAFTA. I to ludzi
    > zniechęca. Najczęściej słyszę takie opinie: "dobrze gada, ale lepiej niech
    > nie rządzi".

    Znaczy "fajnie sie slucha tego pajaca, ale nie mozna mu pozwolic na
    rozp....e cywilizacji".

  • 146. Data: 2013-10-02 00:33:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Nie napinaj się tak bo nie ma o co;)

    bo pierniczysz głupoty...

    > Jeszcze nie tak dawno azbest za trujący nie był uznawany. Nie bądz

    azbest nie jest trucizną, jest rakotwórczy, dokładniej jego włókna

    > pewny czy za lat kilka jakiegoś swinstwa w PE czy glikolu nie
    > wynajdą.

    ale co mają wynaleźć w glikolu? jaki glikol jest każdy widzi... tam sie nic
    nei da wynaleźć

    > Termotery rtęciowe kiedyś były ok teraz jest zakaz ich produkcji
    > chyba i masz tylko alkoholowe.

    stosowano je bo nie było innej precyzyjnej metody pomiaru temperatury, z
    tego co wiem zawsze retęciowe termometry były problemem i nie traktowano ich
    jako nieszkodliwych rurek. Były zalecenia co do postępowania w przypadku
    uszkodzenia termometru rtęciowego.

    > Nie tak dawno masło było be a margaryna cacy teraz jest odwrotnie.

    I co zakazano masła czy margaryny?

    takie pitolenie w bambus...

  • 147. Data: 2013-10-02 08:01:56
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > azbest nie jest trucizną, jest rakotwórczy, dokładniej jego włókna

    i do tego musi być wdychany do płuc, żeby był rakotwórczy :)

  • 148. Data: 2013-10-02 10:57:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tam gdzie bylem w tzw. "cieplych krajach": Grecja, Turcja, Syria, Tunezja,
    >Maroko, Libia itd - wszedzie solary ORAZ zbiorniki na dachach.

    W Tunezji i Egipcie solarów nie widziałem. Widziałem beczki na dachach ,
    nawet na hotelach ...

    Być może gdzieś są zainstalowane , ale w większości ludzie / firmy montują
    zwykłe pojemniki plastikowe (ciemne) i to grzeje im wodę ...

  • 149. Data: 2013-10-02 13:54:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Znaczy "fajnie sie slucha tego pajaca, ale nie mozna mu pozwolic na
    > rozp....e cywilizacji".

    Nie uważam go za pajaca. Inteligencji mu odmówić nie można, ale w niektórych
    kwestiach nie działa zdroworozsądkowo tylko emocjonalnie. A polityk nie
    powinien kierować się emocjami. Ja mu po prostu nie jestem w stanie zaufać
    bo nie wiem, gdzie jest granica której nie przekroczy dla w jego mniemaniu
    słusznych racji.

    Tak jak Kaczyński nie cofnął się przed wzięciem do Rządu i koalicji
    przestępcy byle tylko mieć większość tak nie wiem, czy Korwin nie zrobi
    równie wielkiego głupstwa w imię jakiejś swojej idei.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 150. Data: 2013-10-02 13:58:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 10:55:46 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > W krajach gdzie mają dużo słońca mimo że teoretycznie te kraje powinny być
    > idealnym "targetem" dla paneli słonecznych baaaaaardzo rzadko można spotkać
    > na domach panele ...

    Jest dokladnie na odwrot. Tam sobie moga pozwolic na beczke na dachu
    bo ta beczka sie w ciagu dnia nagrzeje do takich temperatur ktore
    wybija wszelkie bakterie / legionelle i inne. U nas w takim zbiorniku szybko
    rozwineloby sie jakies badziewie - trzebaby go okresowo dogrzewac /
    przegrzewac, a to oznaczaloby grzanie atmosfery :-) Dlatego w naszym
    klimacie sprawdzaja sie kolektory, a u nich wystarcza proste beczki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.