  • 231. Data: 2013-10-03 14:45:41
    Temat: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jest odwrotnie. Praktycznie nie spotyka sie osob (jest ich naprawde
    > niewiele) potrafiacych przyznac, ze manipulacja na nich moze podzialac.

    Naprawdę obracasz się w dziwnym towarzystwie. Każdy inteligentny człowiek
    musi tę możliwość dopuszczać. I ja ją także dopuszczam.

    Tak, liczę się z tym, że gdzieś w sklepie czegoś nie dopatrzę i dokonam
    złego wyboru, liczę się z tym, że kiedyś niedokładnie sprawdzę źródła i
    zmanipuluje mnie jakiś dziennikarzyna. Zdarzyło mi się nabrać na tzw.
    środkową półkę mimo, ze doskonale tę technikę znam, ale akurat się
    śpieszyłem. Ale polityk, który jedyne do czego jest zdolny to chamskie
    przerywanie oponentowi, dosadne nazywanie rzeczy po imieniu, nienaganny
    strój i kilka wyuczonych gestów rąk nie jest w stanie mnie zmanipulować. Po
    prostu każda manipulacja ma swój "target" - ja się nie łapię do "targetu"
    manipulacji pt. "ma garnitur, dużo gada, używa trudnych słów to znaczy że
    jest inteligentny".

    Nie oceniam JKM po tym jak wygląda, ani jak prowadzi dyskusję (bo to by mnie
    jeszcze bardziej do niego zniechęciło) ale po tym co mówi.

    > Na
    > innych owszem, tak. Ale nie na nich, bo oni som inteligentni i
    > wyksztalceni. Tymczasem ilosc kierunkow z jakich moze nadejsc manipulacja
    > jest nieograniczona, i nawet siakies tam szkolenia nie maja prawa zalatwic
    > sprawy.

    Praktyka pokazuje coś zupełnie innego. Jak średnio inteligentną osobę
    wyślesz na szkolenie dotyczące sprzedaży bezpośredniej albo sprzedaży
    ubezpieczeń to później znacznie trudniej tej osobie coś sprzedać.

    > Juz kupienie udzialu w tych szkolenieach to ugiecie sie przed forma
    > manipulacji :-)

    Nigdy za takie szkolenia nie płaciłem.

    > Ci ktorzy maja swiadomosc, ze jest w zyciu wie rzeczy nad ktorymi nie da
    > sie
    > zapanowac zyskuja wiele w mojej ocenie, a takze rosnie w moich oczach ich
    > wiarygodnosc (oczywiscie pozwalam Ci miec to w dupie).

    To co piszesz to oczywistość. Ktoś kto twierdzi że jest nie do pokonania
    jest głupcem i najłatwiej go pokonać. Ale nie każdego pokonasz tą samą
    bronią. Człowieka krytycznego nie pokonasz wyszukaną elokwencją.

    > BTW
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga

    Nic nowego: "wiem, że nic nie wiem" pod nową nazwą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 232. Data: 2013-10-03 14:50:07
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 3 październik (czwartek), gdy o godzinie 13:14
    *Maniek4* naskrobał(a):

    > Mowa nie jest o lenistwie tylko o tym, ze i tak bedzie jak jest.
    Nie możesz być tego pewien dopóty to się nie wydarzy lub jak mawiał
    Górski: póki piłka w grze...

    > Po prostu nie ma na kogo glosowac. Tu nie
    > chodzi o to czy sie chce pojsc na wybory, czy nie, tylko o wiare, ze
    > pojscie na te wybory moze cos zmienic.
    Głosując możesz chociaż odpędzić od koryta, by choć trochę poczuli smak
    goryczy. A tak zostawisz ich dalej przy korycie...

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-10-03 14:40:39

  • 233. Data: 2013-10-03 15:25:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-03 14:50, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 3 październik (czwartek), gdy o godzinie 13:14
    > *Maniek4* naskrobał(a):

    > Nie możesz być tego pewien dopóty to się nie wydarzy lub jak mawiał
    > Górski: póki piłka w grze...

    Przeciez juz sie wydarzylo i wydarza dalej. Ciagle z tymi samymi ludzmi.
    Byl bym naiwny myslac, ze glosujac na ktoras opozycyjna partie cos sie
    zmieni. Oni wszyscy juz byli.

    > Głosując możesz chociaż odpędzić od koryta, by choć trochę poczuli smak
    > goryczy. A tak zostawisz ich dalej przy korycie...

    Ale ktorych przy korycie?
    Co kampania to te same slogany, a pozniej jakby na odwrot. Nie ma
    znaczenia czy Tusk czy Kaczynski. Moze blizej wyborow sie zastanowie i
    zaglosuje pewnie na kogos kto i tak nie ma wiekszych szans. Nie popieram
    idei straconego glosu. Ludzie powinni glosowac zgodnie z sumieniem a nie
    na przekor komus czy czemus. A skoro tak to moj oddany glos na niszowa
    partie i tak w kotle nie ma znaczenia.

    Pozdro.. TK

  • 234. Data: 2013-10-03 16:28:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > wyślesz na szkolenie dotyczące sprzedaży bezpośredniej albo sprzedaży
    > ubezpieczeń to później znacznie trudniej tej osobie coś sprzedać.

    Manipulujesz :-)

    Nie napisalem, ze nie ma na nic wplywu. Jak powiesz wprost gosciowi patzr na
    dolne polki i nie kupuj nic przy kasie, to wiadomo, ze te dwa elementy ma
    szanse wychwycic...

    Ale co ja tak naprawde wczesniej napisalem, dasz rade przywrocic sens i
    zorietnowac sie, czy wlasciwa polemike zastosowales?

    > Nigdy za takie szkolenia nie płaciłem.

    Manipulujesz :-)
    Nigdzie nie napisalem, ze mialbys placic.

    > To co piszesz to oczywistość. Ktoś kto twierdzi że jest nie do pokonania
    > jest głupcem i najłatwiej go pokonać. Ale nie każdego pokonasz tą samą
    > bronią. Człowieka krytycznego nie pokonasz wyszukaną elokwencją.

    Gdybym inaczej poprowadzil argumentacje, sa szanse, ze trzymalbys sie
    wersji, ze jestes trudny przeciwnik dla manipulacji, bo juz startowales do
    tego :-)

    > Nic nowego: "wiem, że nic nie wiem" pod nową nazwą.

    Bzdura. Nie doczytales.

  • 235. Data: 2013-10-03 16:29:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > Mowi sie, ze demokracja nie jest idealna, ale to najlepsze co w polityce
    > jest. Ja czasem mysle, ze moze lepszy bylby jakis monarcha. Przynajmniej
    > odpowiedzialnosc jakas by byla.

    Czuje smrod Korwina. Monarchia jest po tysiackroc gorsza.

  • 236. Data: 2013-10-03 16:33:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie no kapital ludzki w zarzadzaniu to normalne okreslenie.

    Wiem, takie skojarzenie - "Kapital" i traktowanie ludzi jak kapital :-)

    > Zgadza sie, tylko jak pogodzic ograniczenie etatow z nie zmniejszaniem
    > zatrudnienia?

    Maniek, ale co Ty mi tlumaczysz. Przeciez nie polemizuje.

    > Rownie dobrze moga tam pornosy puszczac.

    Nie moga, bo chodzi o urabianie tych ludzi, zeby im sie chcialo pracowac, a
    nie dup...

    > Jak mysle o polityce to przypomina mi sie film z Definesem jak to kosmici
    > przylatywali na grochowke. Byla tam babka co nawiedzala tamtejszy
    > komisariat. Policjant widzac ja stawial za biurkiem swoja podobizne
    > wycieta z kartonu z ruszajaca sie glowa. Pykal te tekturowa glowe w czolo
    > a ona sie kiwala. Baba gadala a z drugiej strony biurka leb sie kiwal. Tak
    > to jest z naszym premierem. Jedyne czego potrzebuje to kiwajacych sie
    > glow, moga byc z tektury.

    Na odwrot. Tego potrzebuja wyborcy. Te glowy maja im kiwac, ze dostana
    wsyztsko czego chca.

    > Tym bardziej w mojej ocenie sami sie pograzaja mowiac o tym jawnie.
    > Zachowaliby chociaz pozory, ze cos tam, albo cos tam. A jeszcze lepiej
    > mowic prawde co chce sie zrobic, a nie mowic wiedzac z gory, ze to nie
    > prawda.

    Ja wole, jak mowia jawnie, a nie pozoruja.

  • 237. Data: 2013-10-03 16:35:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No fakt. Taki jeden ciemniejszy od yes we can.

    Dokladnie to samo haslo mi sie myslalo piszac uprzednie :-)

  • 238. Data: 2013-10-03 17:12:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale co ja tak naprawde wczesniej napisalem, dasz rade przywrocic sens i
    > zorietnowac sie, czy wlasciwa polemike zastosowales?

    Jaką polemikę? Nie dałeś żadnego argumentu dlaczego uważasz JKM za pajaca,
    więc z czym mam polemizować?
    Generalizujesz tylko, że większość ludzi łapie się na elokwencję co IMO w
    kontekście polityków nie jest prawdą.

    > Manipulujesz :-)
    > Nigdzie nie napisalem, ze mialbys placic.

    Manipulujesz :-)
    Nigdzie nie napisałem, że napisałeś że płaciłem

    Co to ma być przedszkole albo podwórko?

> [...]

    > Gdybym inaczej poprowadzil argumentacje, sa szanse, ze trzymalbys sie
    > wersji, ze jestes trudny przeciwnik dla manipulacji, bo juz startowales do

    Spróbuj - poprowadź inaczej.

    Nie rozumiem, chcesz abym wybierał pomiędzy "nie da się mnie zmanipulować" a
    "jestem podatny na każda manipulację"?

    "Startowałem" do czego? Do tego że jestem trudny do zmanipulowania? Tak to
    prawda, ale to nie oznacza niemożliwy.

    >>> BTW
    >>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga

    > Bzdura. Nie doczytales.

    I znowu wypowiedź bez argumentów.

    Szkoda mi czasu na pisanie elaboratów. Jeśli Ty nie widzisz analogii to
    trudno.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 239. Data: 2013-10-03 18:42:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jaką polemikę? Nie dałeś żadnego argumentu dlaczego uważasz JKM za pajaca,
    > więc z czym mam polemizować?

    Manipulujesz :-) tym razem kontekstem.

    > Manipulujesz :-)
    > Nigdzie nie napisałem, że napisałeś że płaciłem

    _Jednoznacznie_ zasugerowales. Manipulancie.

    > I znowu wypowiedź bez argumentów.
    >
    > Szkoda mi czasu na pisanie elaboratów. Jeśli Ty nie widzisz analogii to
    > trudno.

    Widze wylacznie splycenie tematu. Do bolu.

  • 240. Data: 2013-10-03 22:28:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-03 16:29, Ghost pisze:

    > Czuje smrod Korwina. Monarchia jest po tysiackroc gorsza.

    No oczywiscie, tylko popatrz jak to dzis jest. To nie my, to oni. :-)

    Pozdro.. TK